Toon posts:

wat is SYS command in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan me herinneren dat je in windows 98 sys A: C: kon doen of andersom .. om de bootbestanden over te zetten. Nou heb ik 2 schijven .. een C en een F (HDD) schijf. Op de F schijf staat eigenlijk mijn besturingssysteem XP.. en op de C schijf staat eigenlijk alleen de opstartbestanden zeg maar... weet niet precies hoe het zit maar ik kan dus alleen vanaf C booten wat ik liever niet heb. Weet iemand hoe ik dit in XP kan veranderen ?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is je C schijf de primaire partitie? Dit probleem kan je niet oplossen met XP zelf, mischien wel met Partition Magic...

edit:
Typo`s weggewerkt

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-12-2002 18:24 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
ja C schijf is primair .. ik wil die F dus primair maken... weet je of het met partition magix kan ?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 18:15:
ja C schijf is primair .. ik wil die F dus primair maken... weet je of het met partition magix kan ?
Ja dat kan, maar ik kan je niet garanderen dat Windows XP dan nog opstart...
Maaruh, Waarom staat XP dan niet op C: :?

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-12-2002 18:24 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 15 December 2002 @ 18:23:
[...]

Maaruh, Waarom staat XP dan niet op C: :?
sja .. foutje.. kan ook wel alles gaan formateren en herinstalleren.... maar als dit ook kan doe ik het liever zo..

Verwijderd

Topicstarter
heb net beetje met PM gekloot, maar ik kan niet vinden hoe ik het zou moeten doen ! weet iemand het misschien wel ?

Verwijderd

Topicstarter
ok.. heb nu mijn master schijf met mijn slave gewisseld... werkt goed winxp start op.. het enige wat ik nu nog wil is dat hij ook daadwerkelijk van de MASTER opstart en niet van de slave wat nu het geval is. Weet niemand hoe ik dit kan oplossen ?

Als ik het goed heb, heb ik het hier nu over de data die in de eerste paar sectors van die HD staan zeg maar.. dus vanuit de POST doorbooten..

zou het voldoen om deze disk (master) op active te zetten met PM ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 19:50 ]

Pagina: 1