Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Marktonderzoek van school,kast laten spuiten in alle kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school een marktonderzoek doen over spuiten van computer onderdelen. Nu leek dit mij de beste plaats om het neer te zetten aangezien veel mensen hier hun kast modden en dus spuiten. Het is alleen voor school en dus geen echt onderzoek. Houdt hier dus rekening mee, maar wel graag serieus antwoorden ondanks dat.

Het gaat dus over het spuiten van computerkasten en monitoren in alle denkbare kleuren die je ook op auto's tegen komt.

Het kan gespoten worden in standaard gewone kleuren, maar ook in metallic en parelmoer kleuren. Van alles zowel in mat en glans.

Het is ook mogelijk verschillende combinaties te maken. Dan is het ook nog mogelijk om speciale effecten erop te laten spuiten, denk bijvoorbeeld maar aan wortelnotenhout in de

traditionele kleur, maar ook in alle andere denkbare kleuren. Verder is airbrushen ook een mogelijkheid.

Nu is mijn vraag zouden jullie hier gebruik van willen maken, omdat zo
veel mensen hun kasten de laatste tijd gaan spuiten. En wat zouden
jullie er voor over hebben.

Ik heb toestemming van Phreak en AcouSE voor deze opdracht

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Om meteen even ene tip te geven, deel in in klasses en geef groepjes.

Dus bijvoorbeeld 10-25 euro 25 tot 35 etc.

Ik heb geen idee, Ik heb er verder ook geen behoefte aan. Heb wel zon bond gewonnen waarmee ik mijn monitor en kast nog is kan laten spuiten voor nop.

Ik zou er zelf niet meer dan 25 euro voor over hebben. (Kast dan) en misschien nog is 25 euro voor de monitor.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Dus het gaat erom in welke kleur je de onderdelen voor je computer het mooist vind?
Ik heb zelf m'n kast gemodd (stuk eruit gezaagd, plexiglas erachter met een blauwe neonlamp) en ik heb al m'n onderdelen ingesmeerd met een fluoriserend goedje, wat een soort lichtgeel effect geeft door de blauwe neonlamp.. TIP voor alle mensen die dit willen doen: smeer dus NIET je netwerkkaarten etc. in :) had m'n neefje (van 9) gedaan die even lief voor mij wilde zijn....pakte niet zo lief uit :P

Verwijderd

Je bedoelt iemand betalen om je kast te laten spuiten?
Ik zou het gewoon zelf doen, het is toch veel leuker om zelf met liefde aan je kast te knutselen? Dan kun je tenminste trots op je creatie zijn en zeggen "kijk, helemaal zelf gedaan, 1337 hè?"

edit:
Woops, n zit naast de b 8)7

Uit posts hierboven blijkt dat er wat onduidelijkheid is, ik zou zeggen, formuleer je vraag anders (duidelijker) :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 18:07 ]

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat je dan toch op de verkeerde site zit. Ik kom ook wel eens in contact met niet tweakers, en hoor vaak mensen hekelen hoe lelijk die pc's wel niet zijn en of daar nou niet eens iets voor uitgevonden kan worden. Juist die mensen die nog geen schroefje uit hun pc durven te draaien (pas op, als je op ALT-CTRL-DEL drukt gaat de computer kapot!!!!) zou dit een oplossing kunnen zijn. Ze zitten dan vaak ook niet te wachten op schreeuwerige neon lights of ramen in hun pc, juist niet maar gewoon iets wat wel in de woonkamer kan staan. Als het maar niet dat saaie lelijke grijs is.
Dit is toch ook de #1 reden dat LCD schermen zo in trek zijn? Het ziet er gewoon gaver uit!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 18:05:
Je bedoelt iemand betalen om je kast te laten spuiten?
Ik zou het gewoon zelf doen, het is toch veel leuker om zelf met liefde aan je kast te knutselen? Dan kun je tenminste trots op je creatie zijn en zeggen "kijk, helemaal zelf gedaan, 1337 hè?"
edit:
Woops, n zit naast de b 8)7
Uit posts hierboven blijkt dat er wat onduidelijkheid is, ik zou zeggen, formuleer je vraag anders (duidelijker) :)
Ik bedoel inderdaad iemand betalen om je kast te laten spuiten
pEeDy16 schreef op 15 december 2002 @ 18:05:
Dus het gaat erom in welke kleur je de onderdelen voor je computer het mooist vind?
Ik heb zelf m'n kast gemodd (stuk eruit gezaagd, plexiglas erachter met een blauwe neonlamp) en ik heb al m'n onderdelen ingesmeerd met een fluoriserend goedje, wat een soort lichtgeel effect geeft door de blauwe neonlamp.. TIP voor alle mensen die dit willen doen: smeer dus NIET je netwerkkaarten etc. in :) had m'n neefje (van 9) gedaan die even lief voor mij wilde zijn....pakte niet zo lief uit :P
Het gaat er niet om welke kleur je wilt mar wat je zou willen betalen.
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 18:12:
Ik denk eigenlijk dat je dan toch op de verkeerde site zit. Ik kom ook wel eens in contact met niet tweakers, en hoor vaak mensen hekelen hoe lelijk die pc's wel niet zijn en of daar nou niet eens iets voor uitgevonden kan worden. Juist die mensen die nog geen schroefje uit hun pc durven te draaien (pas op, als je op ALT-CTRL-DEL drukt gaat de computer kapot!!!!) zou dit een oplossing kunnen zijn. Ze zitten dan vaak ook niet te wachten op schreeuwerige neon lights of ramen in hun pc, juist niet maar gewoon iets wat wel in de woonkamer kan staan. Als het maar niet dat saaie lelijke grijs is.
Dit is toch ook de #1 reden dat LCD schermen zo in trek zijn? Het ziet er gewoon gaver uit!
Ok daar heb je gelijk mee, maar waar zou ik dan heen moete gaan volgens jou? Geef een link of een plaats waar ik het hun kan vragen.

• DCBJ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2021
ALS ik een beige kast zou hebben zou ik hem wel willen laten spuiten, maar daar zou ik weinig voor over hebben (E 20,-) want als het duurder zou zijn zou ik het toch zelf proberen. Maak anders ff een poll, dit lijkt me voor jou niet erg overzichtelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DCBJ schreef op 15 december 2002 @ 18:20:
ALS ik een beige kast zou hebben zou ik hem wel willen laten spuiten, maar daar zou ik weinig voor over hebben (E 20,-) want als het duurder zou zijn zou ik het toch zelf proberen. Maak anders ff een poll, dit lijkt me voor jou niet erg overzichtelijk.
Nee ok maar nu print ik gewoon heel de pagina uit (hoop dat het pagina's worden) en dat lever ik in.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

als ik mijn kast in 1 kleur zou willen, dan zou ik het laten poedercoaten (krasvast, kun je met een moker op slaan), en daar zou ik voor de hele kast (inclusief geraamte) niet meer dan 30 Euro aan uit willen geven. (kost veel meer d8 ik).

Als ik meerdere kleuren zou willen (airbrush oid) en er een echt mooie tekening uit zou komen, dan wel 50 Euro, maar dan is het weer niet leuk omdat je het hebt 'laten' doen.

Wat betreft monitor wil ik er niet meer dan 10 euro aan uitgeven, simpelweg omdat bij mij de beschadigingen snel te zien zijn.

T60P Widescreen

Verwijderd

Zelf ben je toch ook al gauw 15 euro kwijt voor 2 of 3 goeie spuitbussen.
Ik denk dat voor standaard kleuren een prijs van 30 euro voor een kast heel normaal zou zijn.
Voor speciaal werk zoals paintbrush zou ik wel 100-150 euro overhebben. Dit vraagt speciale apparatuur en neemt ontzettend veel tijd. Dus logisch.
Ook dingen als special paint zijn gewoon duur. Dat weet je van te voren en daar kun je dus rekening mee houden. Voor zo'n kameleon nokia kleurtje zou ik best 80 euro voor het spuiten willen betalen.

Ik weet trouwens dat er in venlo of omgeving een bedrijf zit die kasten in een egale kleur spuit. (eventueel ook speciale motieven enzo)
Daar koste het 90 euro voor een kast, monitor en keyboard + muis.
Vond het zelf niet eens zo overdreven duur omdat het gedaan werd met poedercoating.
Je hoefde de computer zelfs niet eens te demonteren.

Verwijderd

Topicstarter
Seesar schreef op 15 december 2002 @ 18:25:
als ik mijn kast in 1 kleur zou willen, dan zou ik het laten poedercoaten (krasvast, kun je met een moker op slaan), en daar zou ik voor de hele kast (inclusief geraamte) niet meer dan 30 Euro aan uit willen geven. (kost veel meer d8 ik).

Als ik meerdere kleuren zou willen (airbrush oid) en er een echt mooie tekening uit zou komen, dan wel 50 Euro, maar dan is het weer niet leuk omdat je het hebt 'laten' doen.

Wat betreft monitor wil ik er niet meer dan 10 euro aan uitgeven, simpelweg omdat bij mij de beschadigingen snel te zien zijn.
Ok dat is ook weer zo maar er zijn naar mijn weten ook lakken die redelijk krasbestendig zijn denk maar aan autolak bijv.
Maar iedereen die tot nu toe al gereageerd heeft iig al hartstikke bedankt en iedereen die gaat reageren ook al vast bedankt.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Iemand betalen om mijn mods te laten doen? Nee modden doe ik zelf wel :9

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Belangrijkste is denk ik dat een simpele kast + spuiten niet meer gaat kosten dan een mooie kast die niet gespoten hoefd te worden.

Verwijderd

Voor speciale dingenals parelmoer maa ook gewoonchrome look of een mooi airbrush werk zou ik wel 50 tot 100 euro over hebben. een egale kleu zou ik zelf doe maar er zijn inderdaad ook mensen die dat niet durven.

Verwijderd

Taliesin schreef op 15 December 2002 @ 19:02:
Belangrijkste is denk ik dat een simpele kast + spuiten niet meer gaat kosten dan een mooie kast die niet gespoten hoefd te worden.
Nou, dat denk ik dus niet. Als je alles goed wil doen, kost het toch nog aardig wat aan spuitbussen hoor. Ik denk dat je het beter gewoon kan doen omdat je het leuk vindt, je er een eigen look aan wil geven of omdat het creme/wit gewoon te lelijk voor woorden is.

• ransbal
  • Laatst online: 23:08
Als ik zeker zou weten dat het goed gebeurd, dus gronden, 3 lagen lak en een blanke harde toplaag, 5 lagen dus, heb ik wel €50 er voor over om mijn kast te laten spuiten. Mijn kast is een hp netserver met zon fijn geribbeld front, zelf zou ik dat nooit strak krijgen zonder zakkers/druipers (of hoe je het wilt noemen), heb nl. twee linkerhanden als het op verfen aankomt :+

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Als ik zelf geen zin/tijd/... heb om te spuiten, ga ik het niet iemand anders laten doen, maar zoek ik een kast in de kleur die ik wil. Nu heb ik een zilvergrijze kast, waarbij de voorkant is afgewerkt met spiegelglanszwart en verchroomd plastic.

Niet de mooiste kast op de wereld, maar zo mooi kan ik het zelf al niet maken.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb hem al in mijn kleur, behalve mijn monitor en frame, daar zou ik wel 30 euro ofzo voor over hebben, als t dezelfde kleur als mijn kast ken krijgen (zilver)

Verwijderd

moet idd niet te duur zijn maar als het heel erg netjes gebeurt incl frontjes van brander/cdrom/floppy/livedrive mag t zo rond de €50 kosten heeft meer met gemakszucht te maken dan wat anders:p en puur tijdgebrek....

Verwijderd

als je voor 50 pleuro alles gespoten hebt zou ik het ook wel over laten spuiten (eigen kleurtje :) )

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Ik denk dat je als je je kast laat spuiten in 1 kleur (krasvast) toch wel minstens 50 euro mag neertellen (laat je auto/scooter maar eens opnieuw opspuiten. Dan weet je hoe duur het is)

Als je echt logo's/afbeeldingen, metallic of wat dan ook voor effect gaat spuiten, dan vind ik dat er zeker 100/200 euro voor mag worden neergelegd.

Denk er aan, dit is het waard. Of je het er voor over hebt is iets anders.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

€100 en dan wil ik daarvoor een chroom kleurtje :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

ik ben arme student :D :D die graag natuurlijk een mooie pc wil hebben ... ik heb me pc met zilverautolak gespoten ... heel leuk... kosten weet ik niet exact mee 10 euro???

Verwijderd

Hmm... Ik zou er best veel geld voor over hebben om een hele mooie paintjob te laten doen... Ik zit hier nog over te denken voor m'n eigen custom case.... Ik zou bijv. parelmoer of een mooi structuurtje (zoals houtstructuur, maar dan cooler) niet verkeerd vinden...

Ik zou er max. 150 euro voor over hebben...

En voor mensen die vinden dat dit niet onder modden valt: daar ben ik het dus niet mee eens... Tuurlijk is het leuker om zelf de spuitbus erbij te pakken, maar wat krijg je dan??
Ik heb nog geen enkele mod gezien die er retestrak uitziet... zoals een auto die vers uit de spuiterij komt... reden? Stof, spuitnevel, geen vaste hand, slechte lak, slechte hechting, niet goed geschuurd, niet goed ontvet, etc...

Daarom: waarom laat je dat niet gewoon aan professionals over??

Verwijderd

zelf doen is natuurlijk leuker.... goedkoper... maar mischien minder 'professioneel'. natuurlijk, als case-modder kies je voor het zelf spuiten... moest ik het niet graag doen, zou ik er niet meer dan 30€ voor over hebben...

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

EntonoX

Team leider

[off-topic]
de echte casemodder -> spuit zelf z`n kast!!!
en de gene die dat niet durven of er geen zin in hebben -> laat z`n kast spuiten.
>:)
[off-topic]

ik werk zelf in een spuiterij, dus voor mij is et gratis :)
en als ik er voor zou moeten betalen dan ongeveer 20 euro.

let wel erop dat hoe excotischer je lak keuze hoe duurder. bijvoorbeeld parelmoer: vergt veel laklagen met verschillende speciale primers, en lakken.

ook ligt het eraan hoe je je te spuiten delen aflevert aan de spuiterij, is alles kaal??? of moet er nog geschuurd/ plamuurd worden??

al die mogelijkheden leveren weer verschillende prijzen op.

al dat soort dingen zou je ook mee kunnen nemen in je onderzoek.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• 41728
  • Laatst online: 11-10-2006
* Wimbo heeft wel eens zin een goeie paint job.
Ik denk dat ik er wel iets van 50 tot 80 Euro voro over heb.

Dat kleurtje wat je wel eens op die Alfa's ziet is wel :9~
(en duur denk ik)

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 21:43
Ik zou wel een gespoten kast willen hebben, donker blauw metallic, de prjis is hier echter een doorslaggevende factor.

Verwijderd

Voor je zo iets start, check ff google etc. voor een vergelijk :)
Artikeltje hierover op thg:
http://www6.tomshardware.com/howto/20020724/index.html
Proffessional die dit al doet:
http://www.crazypaint.com/

De prijzen liggen dus op ongeveer 100/200 euro extra voor een profi paintjob.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
als hij gespoten is in autolak en geairbrusht met een afbeelding naar keuze en de kast is van goede kwaliteit zou ik er 175 euro voor over hebben

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

voor 100 eurotjes zou ik hem wel professioneel willen laten spuiten met autolak,
geel metalic ofzo :P
of laten verchromen maar dat gaat irritant bij je front panel.

dus 100 pleuro`s incl alles ook binnen kant..

en voor 50 pleuro zou ik er wel een über vet logo op laten zetten en aan de andere kant laten lasercutten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 12:52 ]

Verwijderd

Zelf zou ik als ik nog een beige kast had hem ook wel willen laten spuiten.
Ik zou d'r voor een goede paintjob, incl. frontjes van diskette, etc. zo'n 40, 50 euro wel voor overhebben.

Kijk ook eens hier voor een interview met een gast die al als werk kastjes spuit.

Verwijderd

ik wil zwarte autolak (geen spuitbus.. maar echte) en ik zou er 75 euro voor overhebben.

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
Voor een mooie poedercoating zou ik voor monitor en kast ongeveer 80 euro over hebben als ik het zou willen laten doen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Klink opzich wel goed zoiets, maar denk dat de meeste mensen het toch liever zelf doen ik iig wel anders gaat de lol van het modden er ook wel een beetje af namelijk

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Ikzelf zou er wel geld voor over hebben, ergens tussen de 50 en 100 Euro. De kast zou ik vast zelf nog kunnen spuiten maar nooit zo goed als een prof. Monitors waag ik me niet aan.

Als het betaalbaar is, is er echt wel markt voor.

[ Voor 23% gewijzigd door rtgo op 18-12-2002 15:44 ]

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Ik vind prijsbepaling dmv vragen wat mensen ervoor over hebben echt absurd, zie hieronder mijn relaas.

Wat een rare manier om prijs te bepalen, je gaat toch kijken wat je kwijt bent aan tijd+verf en etc en daarvanaf een prijs uitrekenen?

(Nou is het vanaf een school maar tja ik zou het gewoon zo doen. Kan je die tweakers nog een poot uitrukken ook :P. )

Laat ik het zo zeggen, wat kost het aan verf om een kast te spuiten (ik bedoel de verf die prof. spuiters hebben, en niet de motip (C) bussen in de winkel).

En wat kost het je aan tijd?

Als ik ervanuit ga dat een motip bussie rond de 10 euro zit (correct me if i'm wrong) en een uur les jullie niets opbrengt. Zou ik voor 10 euro mijn kast laten overspuiten. Excl ophalen en verzenden.

---

Trouwens waar ik ook aan zit te denken, moeten mensen een lege of een volle kast opsturen? Kan je hem langsbrengen ja/nee?

Want hoe zit het met de garantie dat mn pc heel aankomt, mocht ik het verzenden, wie betaalt het alstie stuk is. Moet de school zich daar voor verzekeren, wat kost die verzekering, wil de school die verantwoordelijkheid wel dragen etc etc etc.

Het leven is niet zo makkelijk al is de intentie nog zo goed. Begrijp me niet verkeerd want ik vind het best een goed idee, en ik zou het misschien best zelf wel willen laten doen.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk dat er wel een markt voor is, maar ik zou het zelf niet laten doen. Casemodden zie ik als hobby, ik vind zelfs het bezig zijn net zo leuk (zoniet leuker) dan het eindresultaat :P Het mooie van een casemod vind ik dat je trots kan zijn op al het werk dat je er aan gedaan hebt. En als je hem dan laat spuiten/gespoten koopt, dan is dat onderdeel van het plezier dus weg.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

ik zou voor een Metalic diep blauwe paintjob voor monitor en kast zo'n 60 euro willen betalen.

maarja aangezien ik een chieftec heb met die kleur is dat voor mij nogal overbodig

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ik denk dat het juist wel van belang is om te vragen wat mensen er voor over hebben, omdat je dan kan bepalen of het rendabel is om zoiets uit te voeren. Natuurlijk moet je ook wel berekenen hoeveel de verf kost e.d.

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

verkeerde volgorde vind ik hoor, eerst kijken wat het kost, dan pas kijken wat het eventueel opbrengt ;)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik zou voor een mooie picture op mijn kast wel (max.) €50,= over hebbuh. Een vriend van mij doet zelf airbrus dus maby gaat het wel gebeuren.:P
Pagina: 1