Shuriken schreef op 15 december 2002 @ 18:04:
Volgens mij is o.a. de SNR van de Live een stuk beter. Dus de geluidskwaliteit zou een stuk beter moeten zijn.
Is het niet gewoon een kwestie van in volume control de bass en treble aanpassen? Open Volume van taskbar > Onder master volume kies Advanced > Bass slider aanpassen.
Ruis valt altijd wel mee bij geluidskaarten. Ookal hoor je een beetje ruis, je draait een mp3 en je hoort de ruis al niet meer. Uiteindelijk hebben de speakers altijd veel meer invloed op het uiteindelijke geluid dan de geluidskaart zelf.
Trouwens waarom nog twijfelen om een SBlive! te kopen, ze kosten inmiddels nieuw bijna niets meer (23 euro ofzo)
Nu heb ik het gevoel dat die oude (awe 64) beter klinkt dan me live met het afspelen van mp3?
Je 2 pc's hebben waarschijnlijk niet dezelfde . Een voller geluid heeft vaker met equalizing te maken en niet met kwaliteit. Een goede geluidskaart geeft een zo neutraal mogelijk signaal.
Vergelijk de frequentieresponse-curve maar eens van de Audigy en een Terratec kaart (op Tomshardware bijv.) dan zie je wel dat Creative (geluidskaarten) van nu zich niet echt richt op kwaliteit.
[
Voor 45% gewijzigd door
Yokozuna op 16-12-2002 17:10
]