Creative awe64 beter dan Live?

Pagina: 1
Acties:

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 11:04
Ik heb een computer met een Soundblaster live value en nog een oud bakkie met een creative awe 64 value (isa). Nu heb ik het gevoel dat die oude (awe 64) beter klinkt dan me live met het afspelen van mp3? De lage bassen klinken harder/sterker. Ik vind hem een voller geluid geven. Is dit waar of gewoon onzin?

[ Voor 5% gewijzigd door wij op 15-12-2002 17:46 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Onzin, ligt aan de boxen. Voor mp3 maakt het niet uit of je de cheapste of beste soundcard die er te krijgen is hebt.

[ Voor 2% gewijzigd door sdomburg op 15-12-2002 21:23 . Reden: typos ]

• wij
sdomburg schreef op 15 December 2002 @ 17:47:
Onzin, licht aan de boxen. Voor mp3 maakrt het niet uit of je de cheapste of beste soundcard die er te krijgen is hebt.
hij zit op dezelfde stereo

Verwijderd

dat vindt ik ook ik heb ook een soundblaster aw64 echt een topkaart.
hij klink even goed zo niet beter dan mijn live 5.1. en er zit teminste normale ciche aansluiting op.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:13

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens mij is o.a. de SNR van de Live een stuk beter. Dus de geluidskwaliteit zou een stuk beter moeten zijn.

Is het niet gewoon een kwestie van in volume control de bass en treble aanpassen? Open Volume van taskbar > Onder master volume kies Advanced > Bass slider aanpassen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:28

Wallie

Herr

Shuriken schreef op 15 december 2002 @ 18:04:
Volgens mij is o.a. de SNR van de Live een stuk beter. Dus de geluidskwaliteit zou een stuk beter moeten zijn.
....
Da's toch niet alles wat een geluidskaart goed maakt... :?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• wij

Is het niet gewoon een kwestie van in volume control de bass en treble aanpassen? Open Volume van taskbar > Onder master volume kies Advanced > Bass slider aanpassen.
De awe64 hangt in een linux bak. Die instellingen staan gewoon neutraal. Netzoals mijn live. (als ik me versterker vol open zet ruist de awe idd wel veel) maarja niemand draait zo hard zijn muziek

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ikke heb zo'n ding in me bak van ze zusje zitten (gold ofzo ?)

rulled echt de pan uit, niet kapot te krijgen, en een supper strak geluid.

Die sb live 5.1 die ik in mijn pc heb zitten vind ik altijd een beetje ruizen ofzo :/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Ruis van mn Live! Player vind ik minder dan mn AWE64 kaart die ik gehad heb.
Hoe het met de Gold versie was weet ik niet....

Zoiezo geef ik nu de voorkeur voor een Live, a. geen ISA meer, en b. AWE is 44khz max, en da's lastig bij dvd en sommige divxjes (=48khz)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
ik heb ook awe64 gehad, die was idd heel lekker, voor muziek beter dan live, klonk gewoon helderder.
ik ga die live ook in een maandje vervangen voor een nieuwe terratec, benk overal vanaf...

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Icey schreef op 15 December 2002 @ 19:44:
Ikke heb zo'n ding in me bak van ze zusje zitten (gold ofzo ?)

rulled echt de pan uit, niet kapot te krijgen, en een supper strak geluid.

Die sb live 5.1 die ik in mijn pc heb zitten vind ik altijd een beetje ruizen ofzo :/
* Flotter heeft er 3 weten te vernielen :X (maar dat waren values)

Zonder hamer :P met garantie :*)

Zit nu in de pc van m'n ouders, verder geen problemen meer mee gehad :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
sdomburg schreef op 15 december 2002 @ 17:47:
Onzin, ligt aan de boxen. Voor mp3 maakt het niet uit of je de cheapste of beste soundcard die er te krijgen is hebt.
Denk het niet, mijn nieuwe Philips Acoustic Edge klinkt echt wel beter dan mijn oude safeway sb 16 of mijn sb 128

specs

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb ook nog altijd een AWE64 :)
Klein nadeel is dat er in Windows Longhorn geen drivers meer voor bij zitten en dat er ook geen losse drivers te vinden zijn (behalve voor NT4, maar die doen t nie) :|

Maar ach, ik draai toch 99% van de tijd Linux ;)

• arjandijk162
  • Laatst online: 15-07 22:19
twopack schreef op 15 december 2002 @ 21:25:
[...]

Denk het niet, mijn nieuwe Philips Acoustic Edge klinkt echt wel beter dan mijn oude safeway sb 16 of mijn sb 128
ja en mijn marantz cdspeler klinkt op mn stereo ook beter dan mn audiosonic discman of mn stereo, maar dat zijn ook geen vergelijkbare producten

De oude soundblaster 64 gold was een topkaart, maar ik weet niet of deze beter is dan een live, het kan zijn dat het voller lijkt te klinken, maar dit is vaak gewenning en een live heeft errug veel instellingen, weet je zeker dat daar niets mee gebeurt is?

• Vinnie
  • Niet online
rb338 schreef op 15 december 2002 @ 21:30:
Ik heb ook nog altijd een AWE64 :)
Klein nadeel is dat er in Windows Longhorn geen drivers meer voor bij zitten en dat er ook geen losse drivers te vinden zijn (behalve voor NT4, maar die doen t nie) :|

Maar ach, ik draai toch 99% van de tijd Linux ;)
Hoeft ook niet meer lijkt me. Welke persoon gaat nou een ISA geluidskaart gebruiken in een OS van anno 2003/4/5 ;)

* Vinnie heeft ook nog de AWE64. It 0wns hard in DOS ( DooM :9 )

C:\>_

Verwijderd

ik heb een awe64 gold isa, al 4 jaar, en hij doet het nog steeds perfect

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
sdomburg schreef op 15 december 2002 @ 17:47:
Nou het maakt wel degelijk uit wat voor soundcard je hebt, had vroeger een AWE 64 gold in mijn mp3 bak, maar nu een live omdat er iets minder suis in zit maar voor de rest is hij net zo goed.

Bas

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
AWE zijn topkaarten.
Live! zijn prima kaarten.
Volgens mij kun je het zo samenvatten ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025

Ruis valt altijd wel mee bij geluidskaarten. Ookal hoor je een beetje ruis, je draait een mp3 en je hoort de ruis al niet meer. Uiteindelijk hebben de speakers altijd veel meer invloed op het uiteindelijke geluid dan de geluidskaart zelf.

Trouwens waarom nog twijfelen om een SBlive! te kopen, ze kosten inmiddels nieuw bijna niets meer (23 euro ofzo)
Nu heb ik het gevoel dat die oude (awe 64) beter klinkt dan me live met het afspelen van mp3?
Je 2 pc's hebben waarschijnlijk niet dezelfde . Een voller geluid heeft vaker met equalizing te maken en niet met kwaliteit. Een goede geluidskaart geeft een zo neutraal mogelijk signaal.

Vergelijk de frequentieresponse-curve maar eens van de Audigy en een Terratec kaart (op Tomshardware bijv.) dan zie je wel dat Creative (geluidskaarten) van nu zich niet echt richt op kwaliteit.

[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 16-12-2002 17:10 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
terratecs zijn ook erg betaalbaar,
ik heb een terratc aureon fun gekocht.
anloge 5.1 uit en een digitale spdif optische in en out.
geluid is ook prima.
Pagina: 1