Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HDD] Please be quiet !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een 80 en 40 GB Maxtor 7200 toeren schijven in mijn PC. Ik vind dat deze enorm veel kabaal maken, en dat bevalt me totaal niet.

Nu snap ik wel dat een 7200 toeren een hoop meer herrie maakt, maar toch deze vraag.

Beide HDD's heb ik verkocht. Nu wil ik wat nieuws. En het liefst STIL !!! :P
Is een liquid beared HDD interesant?

Wat adviseren jullie mij :?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Ik adviseer om even te zoeken op GoT naar dit onderwerp. Daar vind je namelijk best veel over terug, met types en externe links. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 22:42
zoekvraagje he :)

• Syndicate
maar als je echt stil wilt moet je ns kijken naar Seagate Barracudda IV schijven kijken

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht.. Maar die search van GoT (sorry dat ik het zeg) is echt knap waardeloos.

Seagate Barracudda IV dus.. (Iemand hier ervaring mee) Hoe staat deze schijf in verhouding tot de kwaliteit van maxtor???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 17:46:
Ik heb gezocht.. Maar die search van GoT (sorry dat ik het zeg) is echt knap waardeloos.

Seagate Barracudda IV dus.. (Iemand hier ervaring mee) Hoe staat deze schijf in verhouding tot de kwaliteit van maxtor???
ik heb er 4 in mijn bak hangen (2x 60GB, 1x 80GB en 1x 40GB). Die dingen zijn dus echt fluisterstil.
Ik heb zelf een Maxtor en die maakt hele hoge fluittonen, is niet echt geweldig meer dat ding (ook nooit geweest, moet nog iemand vinden die een 40GB seagate wil omruilen tegen die Maxtor)

Ik vind Seagate stukken beter dan Maxtor moet ik zeggen.
WD is trouwens ook knap stil moet ik zeggen, maar die hoor je nog beter dan Seagates.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 15 December 2002 @ 17:52:
[...]

ik heb er 4 in mijn bak hangen (2x 60GB, 1x 80GB en 1x 40GB). Die dingen zijn dus echt fluisterstil.
Ik heb zelf een Maxtor en die maakt hele hoge fluittonen, is niet echt geweldig meer dat ding (ook nooit geweest, moet nog iemand vinden die een 40GB seagate wil omruilen tegen die Maxtor)

Ik vind Seagate stukken beter dan Maxtor moet ik zeggen.
WD is trouwens ook knap stil moet ik zeggen, maar die hoor je nog beter dan Seagates.
En dit zijn 7200 RPM schijven ??? En hoe zit het eigenlijk met de buffergroote en de burstspeed van Seagate Baracuda in tegenstelling van een Maxtor 7200.

Ik heb altijd gezoren bij Maxtor, maar erger me dood aan die herrie.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52
Wat ook enorm goed help, is je hd('s) op stukjes vilt of een zacht iets (stukje campingslaapmatje, heb ik ook) op de bodem van je kast leggen. De maxtors van mij zijn nu onhoorbaar, zelfs bij het seeken... 8)

Verwijderd

Waarom klaagt iedereen over herrie van zijn schijven. Heb hier twee Maxtors en dat zijn perfekte dingen. Ik hoor ze echt helemaal nooit terwijl anderen er over klagen. Heb ik nu geluk of zeurt iedereen, nofi ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 17:54:
[...]

En dit zijn 7200 RPM schijven ??? En hoe zit het eigenlijk met de buffergroote en de burstspeed van Seagate Baracuda in tegenstelling van een Maxtor 7200.

Ik heb altijd gezoren bij Maxtor, maar erger me dood aan die herrie.
ja, alle barracuda's zijn 7200rpm.
benches weet ik zo niet. Maar wat ik ervaren heb met die dingen is dat Maxtors stukken trager zijn dan mijn Seagates.
maar sommige mensen zweren weer bij Maxtor. Ik juist weer niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 18:05:
Heb ik nu geluk of zeurt iedereen, nofi ;)
Nee nog een andere stap, waarschijnlijk heb jij net als tig andere lui 12 x 80MM fans door je hele kast heen gehangen wat als resultaat heeft dat je idd je HD's niet meer hoort.

Ik ken het probleem van de topicstarter, heb 2x een IBM GXP120, en eigenlijk vind ik de seeks niet het probleem. Het is eerder het continue piep geluid van de schijven. Dit piep geluid valt gewoon op omdat de rest van mijn systeem echt stil is. De videokaart is ont-fanned, de cpu heeft de zalman 6000cu (eigenaren kunnen beamen dat je die dus echt niet hoort op silence mode), en de voeding is een duurdere lownoise chieftec voeding. Verder is de kast nog geheel behangen met Akasa dempingsmatten.

Ik heb SilentDrives al geprobeerd, was niet zo verstandig, ik kon er na een tijdje zowat een ei op bakken, zo heet waren ze.

Verwijderd

Syndicate schreef op 15 December 2002 @ 17:38:
maar als je echt stil wilt moet je ns kijken naar Seagate Barracudda IV schijven kijken
Die zijn idd erg stil. Ik heb hier een van 80 gig hangen en ben er zeer tevreden mee. Die dingen bijna niet met je oor tegen je bak.

Verwijderd

Ik heb ook een Seagate Barracuda IV 7200RPM 80GB.... Inderdaad erg stil alleen bij het opstarten hoor ik hem zachtjes rottelen....

Verwijderd

Die Maxtortjes maken idd flink wat herrie, check mn sig. Maar mijn fans komen er toch bovenuit :D

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

Ik heb een Seagate IV 7200 40GB.. vreselijke stille dingen zijn 't.
de eerste keer dat ik 'm had. had ik het idee dat 't ding niet werkte omdat ie geen geluid maakte.. maar hij werkte blijkbaar dus wel.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Maxtor heeft ook liquid baring hd's. Die hoor je echt niet, als dat wel het geval is ben je gewoon een zeurpiet :P

Verwijderd

mmm Ik weet niet wat er mis is met Maxtor schijven, ik vindt ze super en zal niet snel meer over stappen op een ander merk. ik heb hier 3 Pc's samen 5 Maxtor schijven waarvan 5x 7200rpm schijven, ik hoor ze niet of nauwelijks (de oudste wil wel eens een enkele keer wat ratelen). maar de fan van de voedings maken meer geluid dan de schijven .... ik heb in de toch weer een aantal jaar dat ik maxtor gebruik maar 1 DOA gehad. Een vriend van mij heeft eerst alleen seagat'schijven gehad maar die zijn al gauw exit gegaan en omgeruild voor maxtor .... maar ja zi ieder zijn ervaringen ... ga in iedergeval eens op de site van maxtor kijken je hebt namelijk een tool waar je de schijf mee kan instellen, zodat hij minder geluid gaat maken, je verliest overigens dan wel iets in performance .....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 18:44:
Maxtor heeft ook liquid baring hd's. Die hoor je echt niet, als dat wel het geval is ben je gewoon een zeurpiet :P
Dergelijke schijven heb ik niet eens. Maar jij zegt wat ik dacht :-)

Verwijderd

Seagate is vanaf de barracuda IV series geruisloos stil. Zelfs de 80Gb 7200 toeren. Ik heb er een in mijn pc zitten en bouw ze wekelijks in.

Ook komen ze naast Fujitsi voor op de site van zalman als meest stille harde schijven

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Heb in de server een IBM zitten,
typen GXP120, en die met ftool (ofzoiets) van IBM op stil gezet,
ik hoor de drive nu niet meer, enige wat ik nog hoor,
is de voeding, en dan moet je toch echt je hoofd tegen de kast leggen,
alle fans draaien ook op 5 volt ;)

Mischien hier eens naar kijken, en deze schijf is een van de beste !!
In sommige bens zelfs sneller als een wd met 8 mb cache, deze heeft (maar) 2 mb

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Maxtor Diamondmax schijven met Liquid Bearing zijn echt superstil. Heb er zelf ook twee, zeker een aanrader!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Syndicate
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 18:47:
Seagate is vanaf de barracuda IV series geruisloos stil. Zelfs de 80Gb 7200 toeren. Ik heb er een in mijn pc zitten en bouw ze wekelijks in.

Ook komen ze naast Fujitsi voor op de site van zalman als meest stille harde schijven
Ja vanaf de IV wel ja :/
Ik heb een III en die maakt een pleurisherrie, vooral bij seek
GRrrrmmbll :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Syndicate schreef op 15 december 2002 @ 19:16:
[...]

Ja vanaf de IV wel ja :/
Ik heb een III en die maakt een pleurisherrie, vooral bij seek
GRrrrmmbll :(
dat niet alleen, die Barracuda IIIs wilden nog wel eens overlijden (7x is er eentje bij mij dood gegaan). en ze waren idd een stuk lawaaieriger (is dat Nederlands :?)

MAAR, het grootste verschil tussen die 2 is dat de III en de modellen daarvoor GEEN liquid bearing hadden en de IV wel.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Tja, dit is toch inderdaad een zoekopdrachtje.. Maargoed, de uitkomst heb je nu al.. De seagates staan er inderdaad om bekend dat het de stilste schijven zijn..

Verder kan ik je aanraden om even op www.storagereviews.com te kijken. Daar testen ze verschillende harddisks, en geven ook nog het geluidsniveau erbij aan :)

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.