Toon posts:

Pioneer DV-656 DVD/SACD speler "ervaringen??"

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de Pioneer DV-656 dvd-speler te kopen. Aangezien deze zowel DVD-audio als SACD afspeelt. Alleen ik kan nergens een review of test van deze speler vinden. Nu is mijn vraag heeft iemand deze speler en wat zijn je ervaringen.
Of weet iemand waar ik een betrouwbare test kan vinden.

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij overigens voornamelijk om de audio kwaliteiten van de speler

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 17:19 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 19:30

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Met alle respect, maar ik denk dat je voor de kwaliteiten van het audio gedeelte meer afhankelijk ben van je 'randapparatuur'. Versterker, speakers etc. hebben een veel grotere invloed op de geluidskwaliteit.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2025
Het zal geen slechte speler zijn als het om bedrijfszekerheid gaat, het is immers een goedkopere DV-747 als ik me niet vergis, en als dat een slechte combinatie was (DVD-AUDIO en SACD) dan hadden ze zeker geen tweede model bij gemaakt. En het is inderdaad erg handig dat beide formaaten er op afgespeelt kunnen worden.
Yamaha heeft ook zo´n alles slikker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens een NAD T741 DTS-Receiver + 2xMagnat Motion zuilen + 2xMagnat motion Bookshelf + 1x Magant Motion center + 1x Magnat Motion Sub

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 17:38 ]

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

Ik heb de Pioneer DV 656-A hier staan. Helaas nog in de doos (net als de Yamaha RX-V1300) omdat mijn luidsprekers pas over 2 weken binnenkomen. Ik kan je dus geen ervaringen geven maar wel een review.

Komt er goed uit vandaar ook mijn aankoop. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als het je puur om audio gaat is een DVD/SA-CD combi misschien niet zo'n goeie combinatie. Ik lees steeds weer in reviews dat een goeie "gewone" CD speler stukken beter klinkt dan een DVD speler. Misschien dat de videocircuits de audio storen of wordt er gewoon te weinig aandacht besteed aan de CD weergave.

Ik heb zelf die DV-656-A en ben er wel tevreden over als DVD speler. Qua audio heb ik 'm niet beluisterd. Ik heb geen SA-CD of DVD-A titels en als pure CD speler is de DV-656-A waarschijnlijk de mindere van mijn Marantz CD speler.

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op 15 December 2002 @ 19:30:
Als het je puur om audio gaat is een DVD/SA-CD combi misschien niet zo'n goeie combinatie. Ik lees steeds weer in reviews dat een goeie "gewone" CD speler stukken beter klinkt dan een DVD speler. Misschien dat de videocircuits de audio storen of wordt er gewoon te weinig aandacht besteed aan de CD weergave.

Ik heb zelf die DV-656-A en ben er wel tevreden over als DVD speler. Qua audio heb ik 'm niet beluisterd. Ik heb geen SA-CD of DVD-A titels en als pure CD speler is de DV-656-A waarschijnlijk de mindere van mijn Marantz CD speler.
Een gewone cd speler is vaak beter. Maar die speelt geen SACD of DVD-audio en daar ben ik juist naar op zoek.
Waarom heb je deze speler gekocht als je geen SACD of DVD-A speelt?? Dan had je toch ook een eenvoudiger model kunnen kopen of zie ik het nu verkeerd???
Pagina: 1