inktcartridge hoe schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
Ik heb een lexmark Z42 met de cartridges die bij de printer zaten.
De cartridges zitten nu zo goed als helemaal verstopt, er komt nog een beetje rood en zwart uit.
Als ik ze schoonmaak met heet water en dan afdroog en dan binnen een minuut print is het perfect, maar 5 minuten later zitten ze weer dicht.
Iemand een idee om ze goed (blijvend) schoon te maken? (ik heb ook al wasbenzine geprobeerd)

Ik heb er nog erg weinig mee geprint dus ik was nog niet van plan nieuwe cartridges te kopen eigenlijk (veel te duur ook :P)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien met alcohol, en daarna de printkoppen doorspoelen (dmv van de software). werkte altijd goed hier.

Verwijderd

misschien ligt het helemaal niet aan je cartridges. je hebt een speciaal printpapier waarmee je je naalden of in jou geval je hele kop schoonmaakt probeer dat eens.

Verwijderd

Er zijn clips in de handel, waarmee je via de printhead inkt kunt afzuigen. Daarmee lukt 't zeker... Anders wordt het deppen met flink veel oplosvloeistof of warmwater. Eventueel kortstondig een voetenbad geven, wil ook wel es helpen.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
Ik denk dat ik gewoon nieuwe cartridges moet kopen.
Als ik ze schoonmaak met wasbenzine en meteen een zo'n cleanding uit laat printen zijn alle gaten perfect open, als ik daarna een plaatje print loopt hij langzaam tijdens het printen vast/dicht.
Als ik dan weer zo'n cleanding uitprint wordt het weer ietsje beter maar niet veel..

Ik verklaar ze tot brak.