[@Home] Kan email niet ontvangen, port 25+110 not listening

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan al een maand ofzo geen mail meer ontvangen via mijn @home email account.
Ik weet ook wel wat het probleem is, alleen ik weet niet hoe ik het moet oplossen.

Om mail te ontvangen moet poort 110 openstaan, maar als ik in command prompt netstat -an intyp dan zie ik niet staan: port 110 listening of port 25 listening

En dat moet er wel staan om mail te kunnen ontvangen via POP3.

Weet iemand hoe ik deze ports weer kan enablen of ze weer op "listening" kan zetten?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Voer je die netstat uit als je mail client probeert mail op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als je bedoelt dat je lokaal een mailserver draait via @Home connectie dan klopt het dat dat niet werkt, @Home blokkeert dat tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee Ewok, dat deed ik pas nadat het een aantal keer niet werkte en Outlook Express een error gaf voor poort 110, dus toen checkte ik dat dus via netstat -an om te kijken of die poort wel op listening stond en dat was idd niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m-m, nee ik draai geen lokale mailserver, ik weet dat dat niet toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus eigenlijk gewoon wil weten is hoe je poorten 110 en 25 (en ook 23, want telnet kan ook niet connecten) gewoon weer "aan" kan zetten, ze op "listening" zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je misschien je firewall iets te strak ingesteld?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 12:05

Pogostokje

* twiet *

Wacht even, je wilt je mail POP'en bij @Home en je vraagt nu aan ons hoe je je poorten weer aan kan zetten?
Ik denk dat het tijd wordt voor een aantal FAQ's, want volgens mij begrijp jij het even niet. :)

Een poort zet je niet 'aan'. Daar moet een service achter zitten. En als jij mail wilt ophalen bij je provider hoef jij geen service te hebben op die poorten. Dat moet je provider wel hebben, bv. 110 voor POP3. Als je Outlook een fout geeft op poort 110 zal hij zeer waarschijnlijk niet JOUW poort 110 bedoelen maar die van je provider.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pogostokje schreef op 15 december 2002 @ 17:30:
Als je Outlook een fout geeft op poort 110 zal hij zeer waarschijnlijk niet JOUW poort 110 bedoelen maar die van je provider.
Dat zou best kunnen, maar hoe verklaar je dan dat poort 110 niet op "listening" staat in netstat op mijn computer?
Die poort zou op mijn computer toch iig moeten luisteren of er binnenkomende connecties zijn van @home's mailserver....toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
ophalen bij netmail.home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Je geeft zelf aan dat het sindsa een maand niet meer werkt: herstel de toestand zoals het een maand geleden was.

En als tip: stel gewoon je e-mailaccount opnieuw in.
Mailserver: mail.home.nl of mail.[subdomein]

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:15

maontje

better off Playing

Harkelaar schreef op 15 December 2002 @ 18:19:
Je geeft zelf aan dat het sindsa een maand niet meer werkt: herstel de toestand zoals het een maand geleden was.

En als tip: stel gewoon je e-mailaccount opnieuw in.
Mailserver: mail.home.nl of mail.[subdomein]
Of anders zet je die hele zooi ff om naar een ipadres zoals 213.51.128.65. das de mail server van @home B)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
probeer eerst maar in plaats van mail netmail.home.nl in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Um.... de mailserver van @Home bezorgt niet de mail bij jou, maar jouw mail programma kijkt om de zoveel minuten bij de @Home mailserver of er toevallig nieuwe mail is binnengekomen. Bij @Home luistert op poort 110 een POP-service waar jouw mailprogramma, bij het ophalen van mail, contact mee maakt (zelfs al is er geen nieuwe mail daar aanwezig). Vergelijk het met je brievenbus. Daar moet je ook zelf elke morgen in gaan kijken (tenzij je een hobbyende Willy Wortel bent).

Ik neem aan dat je momenteel een foutmelding krijgt bij het ophalen/verzenden van mail... misschien handig om die hier te posten. Dan zien we misschien wat de werkelijke oorzaak is.

PS. Gebruik niet het IPnr, want dat kan in de toekomst veranderen. Gebruik liever 'mail.home.nl'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 12:05

Pogostokje

* twiet *

Dat zou best kunnen, maar hoe verklaar je dan dat poort 110 niet op "listening" staat in netstat op mijn computer?
Waarom zou die poort open moeten staan?
Want ...
Die poort zou op mijn computer toch iig moeten luisteren of er binnenkomende connecties zijn van @home's mailserver....toch?
... nee dus. :)
Je haalt je mail zelf op. Je mail wordt NIET afgeleverd. Om meerdere redenen niet, maar de meest voor de hand liggenden zijn dat 1) POP3 een ophaal-protocol en geen verzend-protocol is en 2) @home natuurlijk niet weet waar jij zit en waar de mail afgeleverd kan worden.

Je hebt een POP3 client nodig die je mail ophaalt. Jij hebt helemaal geen openstaande poorten nodig op je PC hiervoor.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is de error die ik krijg als ik outlook start en hij mijn mail checkt van mijn @home mail account:

The connection to the server has failed. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Stel 'mail.home.nl' (ipv 'mail') eens in als SMTP en POP server in je mailprogramma. Grote kans dat het dan wel werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door rvm op 15-12-2002 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 21:12
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 20:39:
Ok dit is de error die ik krijg als ik outlook start en hij mijn mail checkt van mijn @home mail account:

The connection to the server has failed. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E
Check even op virussen. Kennis van had bugbear erop staan, kon ook geen mail meer binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvm schreef op 15 december 2002 @ 21:31:
Stel 'mail.home.nl' (ipv 'mail') eens in als SMTP en POP server in je mailprogramma. Grote kans dat het dan wel werkt.
Nope dat had geen effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
camiels schreef op 15 december 2002 @ 23:00:
[...]

Check even op virussen. Kennis van had bugbear erop staan, kon ook geen mail meer binnenhalen.
Volgens Norton Antivirus 2003(en laatste virus updates) is mijn comp virusvrij...
Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Doe eens: start -> uitvoeren -> telnet mail.home.nl 110
Lukt dat wel? Je zou dan een melding als 'OK Intermail POP3 server ready' moeten krijgen.
Heb je misschien een firewall actief -> zet die eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:25:
[...]

Volgens Norton Antivirus 2003(en laatste virus updates) is mijn comp virusvrij...
Dus daar kan het ook niet aan liggen.
De-installeer die eens, norton gaat er vaak tussenzitten.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 20:39:

Aan deze error-msg kan je zien dat mail ophalen via ssl (beveiligde verbinding) aanstaat, het klopt dat @home hier geen ondersteuning voor heeft.

Gewoon het vinkje 'ssl' uitzetten in het 'advanced' tabje in je accout-settings, en het zou weer moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door TumbleCow op 16-12-2002 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje

maontje

better off Playing

rvm schreef op 15 december 2002 @ 19:50:

PS. Gebruik niet het IPnr, want dat kan in de toekomst veranderen. Gebruik liever 'mail.home.nl'.
DAt is misschien wel zo maar misschien kan dit wel een tijdelijke oplossing zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 20:39:

Deze error lijkt op een fout met Norton Antivirus.
Deinstalleerd dat proggie ff en installeer het daarna eens opnieuw.
Heb het zelf ook gehad... Heb eerder over deze post heen gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 16:42

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Dit kwam ik tegen bij symantec en voldoet aan de fout die je beschrijft.

Volgen mij is een uninstall van Norton erger als de kwaal >:)

No news is bad news.

Pagina: 1