Toon posts:

Me computer start niet meer goed op help!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb thuis een Pentium 2 233 met 2 SCSI schijven erin maar er komen problemen als ik em opstart die ik echt nog nooit heb gezien. Als ik em opstart check die de SCSI schijven en dan zegtie:

Device Not Ready

No SCSI Boot Device Found

No Bios Installed!

Wie ken mij helpen

Bedankt mzzl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is misschien makkeljik als je de specs van je machine post. hier kunnen we niet zo heel veel mee.
Is er nog iets veranderd aan je config?

zijn je drives wel op de juiste manier 'geterminated'

Verwijderd

Topicstarter
neej er is niks verandert aan de config. Maar ik snap nie helemaal wat je bedoelt

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 17:01:
neej er is niks verandert aan de config. Maar ik snap nie helemaal wat je bedoelt
wat heb je allemaal in je pc zitten :?

lijkt op een rot SCSI kaartje

[ Voor 7% gewijzigd door HielkeJ op 15-12-2002 17:03 ]

Verwijderd

haal je scsi kaart er eens uit en laat je pc booten, doe hem er dan opnieuw in, dat werkte bij mij :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ASUS P2L97 moederbord met een geintegrede scsi kaart erin

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie misschien nog andere suggesties

Verwijderd

Misschien helpt het als je de bios op je mobo reset, batterijtje eruit en tijdje wachten, zou het verder niet weten. Heb je de pc al eens opgestart zonder dat de hds eraan gekoppeld waren?

Verwijderd

Topicstarter
ja. Hij start wel op maar met al die fouten en als ik fdisk wil gaan starten zegtie geen vaste schijven aanwezig. Echt vreemd

Verwijderd

Misschien is je scsi schijf wel naar de kut,...?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Project Sharky: Probeer de edit knop te gebruiken als je iets toe wilt voegen, schop je topic niet omhoog, en probeer eens even wat uitgebreidere info te geven..

En verder verwacht ik inderdaad dat of je controller, je kabel, je terminator of eventueel je schijven niet meer helemaal lekker zijn.. Maargoed, probeer ook eens met 1 schijf aangesloten te testen, en controleer vooral de aansluitingen eens goed.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik heb al eens een keer ongeveer het zelfde probleem gehad, en heb het op de volgende manier opgelost: Al het interne geheugen eruit gehaald en er overnieuw ingedaan, krijg je nog die fout, doe ze er dan 1 voor 1 in [als je meerdere hebt]

Andere dingen die je nog kunt proberen
- XFdisk gebruiken in plaats van gewoon fdisk
- Kijken of je HD's ook in de BIOS staan..
Pagina: 1