Framerate begrenzen...hoe en waarom?

Pagina: 1
Acties:

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Ik zou mijn fps in ut2k3 willen begrenzen tot 30 fps :) , mijn min fps is altijd 32-33, mijn max ong 70-80 (Axp 1.36GHz/ti4400), het spel zelf biedt hier volgens mij geen mogelijkheid om dat te doen, dus bestaat er eigenlijk een tooltje om fps te begrenzen?
Ik vond altijd al dat spelen met een vaste constante waarde altijd vlotter gaat dan wanneer mijn fps schommelt tussen 30-80, aangezien ik AF op 8x heb staan en al de rest op max behalve coronas en world detail heeft mijn gf4 wel wat te doen.
Ongeacht het detail, door die Axp1.36 icm sdram heb ik toch altijd drops naar ~30fps, dus dan liever mooi beeld en constant 30fps exact, zodat mijn aim niet in de war raakt door die fps drops.
Iemand?

Verwijderd

kun je de desired Fps niet naar 10 gooien of zo? Grote kans dat ie dan heel wat lager blijft dan 70. Aangezien je blijkbaar wel wat power over hebt, zal ie ook niet snel zomaar naar de 10 - 20 zakken. Daardoor blijf je een beetje rond de 30/35 schat ik. Ik heb dit niet getest; helaas heb ik alle power nodig die ik krijgen kan voor dat (overigens vrij tegenvallende) spel.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

• peke
Das de mindesired framerate, doet niets want mijn fps is al hoger dan 30, wat ik wil is een constante fps van 30, maw mijn cpu zover krijgen dat hij 30frames tekent iedere s en de rest van de cpu tijd idle gaat.
Zulke tooltjes zijn volgens mij nogal zeldzaam want google leverde toe nu toe niets op.

Verwijderd

is er niet.
als je een snellere cpu en snel geheugen neemt kun je met v_synch nog wel enforcen dat het op 80 fps blijft steken ;)

• peke
:D
Weet ik, alleen kost dat teveel.
Die progjes bestaan volgens mij alleen maar geïntegreerd in software consoleëmulators, stand alone kwam ik 1 tegen dat werkt in windows maar niet onder d3d :z .
Ik zal dan toch maar zo'n beeldschermfilter halen voor mijn ogen, fraggen met vermoeide ogen is sowieso niet al te best.
Ik zal nog wel ff posten of het de moeite is of niet (zon Fellowes filter van 150 euro),
mijn scherm is TCO 99 conform en toch heb ik nog last van vermoeide ogen.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 16:34

Smoonshine

Feyenoord!!

vsync kun je toch gewoon bij je beeldscherm instellingen aanzetten? Tenminste wel bij kaarten met nvidia drivers volgens mij. En anders zou je NVmax of de GEforce tweak utility moeten downloaden. Daar kun je het sowieso instellen.

edit: Ik dacht trouwens dat vsync begrensde op 30 fps.

[ Voor 12% gewijzigd door Smoonshine op 17-12-2002 19:30 ]

uhm...

Verwijderd

bij Ati ook. En naar goede gewoonte heeft Ati er weer een overdaad aan instellingen voor :)

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 14:24
ja meteen mijn vraag dan maar stellen, zonder nieuw topic,

hoe krijg ik dat Vsync uit, want ik speel nog steeds Q3, en met xp gaat ie niet hoger dan 90 terwijl ik maxfps op 125 wil, vanwege dat je hoger en verder kan springen, als dat uberhaupt waar is, maar zoiezo wel handig om ff te weten

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10
el1zer schreef op 17 december 2002 @ 22:39:
ja meteen mijn vraag dan maar stellen, zonder nieuw topic,

hoe krijg ik dat Vsync uit, want ik speel nog steeds Q3, en met xp gaat ie niet hoger dan 90 terwijl ik maxfps op 125 wil, vanwege dat je hoger en verder kan springen, als dat uberhaupt waar is, maar zoiezo wel handig om ff te weten
search gebruiken en je had het gevonden :{
maar je kunt het vinden bij je properties van je drivers,
onder aanvullende opties, en dan V-Sync uitvinken
Pagina: 1