Toon posts:

[XP]Om de zoveel minuten een seconde freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP, celeron 1200, Ti4200 128DDR(nvid 40.72), SB live value.
Ik heb hier iets raars, ik vermoed dat de SBlive de oorzaak is maar ik weet het niet zeker. SBlive heeft de laatste XP drivers van de creative site. Ik heb om de zoveel tijd een korte freeze(ongeveer een seconde) van het systeem. Maakt niet uit wat ik aan het doen ben..gebeurt onder alle omstandigheden. Waarschijnlijk is dit een te vaag probleem om te kunnen oplossen maar misschien dat iemand het herkent en een oplossing weet.
Er zit niet echt een vatse tijd tussen de freezes, soms zit er tien minuten tussen, soms 30...soms 2.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
ik vermoed dat de SBlive de oorzaak is maar ik weet het niet zeker.

ik zou zegge.... haal hem er eens uit
en kijk wat er gebeurt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kan je zien wat er in de task manager gebeurt als je een freeze hebt?

Check in ieder geval je even log even, misschien weten we dan meer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

hm, heb je tijdsynchronisatie aanstaan toevallig?
dat die even hikt als ie de tijdserver aanspreekt..

Of toevallig een ongeconfigureerde TCP/IP in je netwerk die naar een DHCP server zoekt..

Verwijderd

Topicstarter
Time server and DHCP zijn het niet, time server is disabled en allebei mijn netwerkkaarten zijn goed ingesteld..
De logs in event viewer geven geen van alle aan wat het zou kunnen zijn, dus de freeze wordt niet gelogged. Ik zal de taskmamager eens constant op de voorgrond houden, maar omdat de freeze zo random is en er soms een uur niks mis gaat moet ik mazzel hebben om daar net te kunnen zien welk process in een keer alle cycles opslurpt(als dat gebeurt)