X-Win32 kan geen verbinding maken met linux

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier op mn xp bak X-win32 geinstalleerd, eerst die wizzard uitgevoerd. Rexec gekozen. Alles goed ingevuld bij hostname het ipadres van mn bak (zoals in de Readme staat beschreven) password en zo. Alles staat volgens mij goed. Ook in de security tabel heb ik het ip adres van mn bak gezet. Maar als ik wil connecten geeft hij de foutmelding:

192.168.5.1:Connection Refused.

Wat doe ik fout? Moet er nog wat in linux worden aangepast voordat ik het kan gebruiken, ik lees er namelijk helemaal niets over in de readme

Twitter | Linkedin

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

je moet rexec draaien op je linux bak.......
gaat geloof ik via inetd (vi /etc/inetd.conf && killall -HUP inetd)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
en export DISPLAY=client:0 oid op de linux bak als user waarmee je inlogt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je nu eerst eens een telnet/shh sessie naar die linux bak opzet en dan
code:
1
xterm -display ipadres:0

doet? dan zou hij in die Xterm sessie een xterm sessie moeten starten vanwaaruit je je display manager kan starten

A wise man's life is based around fuck you

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
zwelgje schreef op 16 December 2002 @ 04:49:
en als je nu eerst eens een telnet/shh sessie naar die linux bak opzet en dan
code:
1
xterm -display ipadres:0

doet? dan zou hij in die Xterm sessie een xterm sessie moeten starten vanwaaruit je je display manager kan starten
Als ik vanaf x-win32 wil inloggen krijg ik permission denied. Maar als ik die regel (xterm -dispaly 192.168.5.10:0) invoer krijg ik wel een schermpje.

Twitter | Linkedin

• aKeY
  • Laatst online: 16-03 12:20
Ik heb hier een standaard RH 7.3 bak, gewoon xdm opstarten, laten broadcasten, en het werkt gewoon...
Je moet wel ffe geduld hebben voordat de connectie tot stand komt....
Maar werkt perfect hier :)

Een dag is een dag...

Verwijderd

je kan ook Cygwin/XFree86 gebruiken.... http://www.cygwin.com/
Debian gooit in een aantal files "-nolisten tcp"
XDMCP is leuk....
start Xwin32 is en doe dan op je linux machine
DISPLAY="<ip>:0.0" xterm
ook kan je soms via "export DISPLAY="<ip>:0.0"" of "setenv DISPLAY <ip>:0.0" de $DISPLAY variabele goed moeten zetten...
speel is met nmap en kijk of port 6000+ open staat....
je kan ook vnc gebruiken.....

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

volgens mij werkt vnc heeeeel anders..
op deze manier hoef je op de client (de linux bak in dit geval) alleen maar de x-applicatie te starten en die plant zichzelf dan op een server. die kan dan lokaal draaien (de xfree86 server) of op afstand (een andere linuxbak met xfree86 server draaiend of een windows machine met xfree32, reflection-X of wat voor merk xserver dan ook).

Via VNC moet er dus op de machine die de applicatie draait ook een xserver draaien..
en vervolgens pompt vnc net als al die andere pakketjes heel ut scherm over dat kabeltje..

is meer insecure dan met xfree werken..
via x-server kan je bijv. een applicatie met behoorlijke rechten afschieten vanaf de server waarop die applicatie draait naar een andere machine met een knakkertje er achter die alleen op DIE applicatie heftige rechten heeft en verder heel dat account niet aan mag raken.

Maar ik heb al wat icq berichies heen en weer gestuurd..
maar hij krijgt EN rexec EN rsh niet goed aan de praat blijkbaar..
of dat door foute config of door een firewall komt weet ik niet..
maar op dat stuk gaat het fout..
of config van win32.. dat is ook een mogelijkheid natuurlijk

Verwijderd

vnc is idd heel anders dan X.
Bij Linux, UNIX of MacOS X heeft dit bij mij ook de voorkeur, daar zijn namelijk rootless X servers voor beschikbaar of er wordt voor alle apps een X server gebruikt.
Voor windows zijn er geen gratis danwel opensource X servers die in rootless mode kunnen draaien. Bij Cygwin/XFree86 zit je dus weer met een heel scherm...en je moet er redelijk wat voor installeren. VNC is opensource en je hoeft er weinig (vncviewer) tot niets (javavnc via je browser) voor te installeren. Bij windows of MacOS 8.6/9 heeft VNC dus aardig wat voordelen.
als het op opengl en snelheid aankomt kan je volgensmij het beste van X gebruik maken.
Een ander voordeel van vnc is dat je 1 scherm kan laten bekijken door b.v. 15 pc's. (leraar doet voor op scherm, leerlingen kijken) en dat je een scherm 'over' kunt nemen. (onder Linux iets minder makkelijk dan onder windows, maar onder windows is dat vaak de *enige* mogelijkheid. (what about terminal server?))
Als iemand weet hoe je onder win32 een gratis/opensource rootless X server kan draaien....GRAAG.
Pagina: 1