memory card playstation 2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.138 views sinds 30-01-2008

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
vraagje moet je nou voor elk spel een aparte memory card hebben?
of kan je gwoon meerdere spelen op 1 card doen?
hoe werkt zo card eigenlijk?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 08:42

MeNTaL_TO

The future is not set

Gewoon als een floppy, er zit 8 MB geheugen op waar je je saved games opzet, gelukkig allemaal door elkaar.
Ik vind dit eigenlijk wel een beetje een rare vroeg, ik vind dit een beetje common sense.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

fransf schreef op 15 December 2002 @ 16:24:
vraagje moet je nou voor elk spel een aparte memory card hebben?
of kan je gwoon meerdere spelen op 1 card doen?
hoe werkt zo card eigenlijk?
stap 1: je stopt de card in je PS2 memorycard poort
stap 2: je kunt nu gewoon net zo lang spellen opslaan totdat de memorycard vol zit. :) dus gewoon verschillende spellen.

Alleen als je Playstation 1 games gaat spelen moet je een Playstation 1 memorycard kopen!

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Deze vraag moet eigenlijk in Spielerij - Problemen & Vragen. Want dit is een vraag. Voortaan dus even je technische en non-technische vragen in Spielerij - Problemen & Vragen posten.

Bedankt :)

Verwijderd

Een Ps2 memory card gebruikt kb/s en een PsOne memory card werkt met blocks , daarom heb je een psOne memory card nodig voor PsOne spellen en een Ps2 card voor de Ps2 spellen.

De meeste spellen vragen zo'n 150 tot 200 kb , ruimte genoeg dus ook omdat je de card weer leeg kan maken door zonder spel de Ps2 op te starten , dan kom je in een soort menu terecht waar je kan verwijderen/kopieren etc.

Sony verkoopt alleen de Ps2 memory cards , vandaar dat ze ook redelijk prijzig zijn (+-45€)
Dit komt omdat ze het alleen recht hebben op het hele "Magic Gate" verhaal dacht ik.

Als je een Dvd Remote Control wilt gebruiken dan heb je zowiezo een memory card nodig (PS2) omdat je een soort stuurprogramma moet installeren op de kaart(stuurprogramma word meegeleverd met de Remote Control).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 21:02 ]

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 20:24
nee hoor hoeft niet :)
ik heb ook een remote, van trustmaster, en ik heb HELEMAAL NIKS hoeven installeren en het werkt perfect

Verwijderd

T7D_Sneezy schreef op 15 december 2002 @ 21:03:
nee hoor hoeft niet :)
ik heb ook een remote, van trustmaster, en ik heb HELEMAAL NIKS hoeven installeren en het werkt perfect
Daar bedoel ik dan ook de originele afstandbediening mee en een paar uitzonderingen.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Er zijn ook third party memorycards die niet van Sony zijn.. Er is er eentje van rond de 20 euro (Bart Smit, maar die is altijd uitverkocht ofzo) en eentje van rond de 35 euro ofzo, die is bijna overal te krijgen.. Ook is er tegenwoordig een memorycard uitbreider van thrustmaster(?) zodat je 16 MB extra krijgt..

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 21:04:
[...]

Daar bedoel ik dan ook de originele afstandbediening mee en een paar uitzonderingen.
Als je PS2 nieuw genoeg is dan zit de nieuwste DVD driver al ingebakken in de hardware en hoef je de software niet op een memorycard te installeren.

Dat scheelde me weer 2 MB gelukkig :).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

AtHomer schreef op 16 December 2002 @ 10:31:
[...]

Als je PS2 nieuw genoeg is dan zit de nieuwste DVD driver al ingebakken in de hardware en hoef je de software niet op een memorycard te installeren.

Dat scheelde me weer 2 MB gelukkig :).
Hoe weet je dat die nieuw genoeg is als ik vragen mag?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit is wel een google vraag he. Misschien eerst search voordat je een vraag stelt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26
Niet echt een topic waard lijkt me :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.