[Chello] Nieuwsservers bewust brak?!?

Pagina: 1
Acties:

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Na alle archieven hier een beetje doorgespit te hebben moet ik toch concluderen dat er veel mensen bij Chello met hetzelfde probleem met de nieuwsservers zitten.
Ik maak er al ruim 2 jaar gebruik van maar de laatste tijd loop ik ook op tegen het probleem dat de nieuwsgroepen incompleet zijn. Niet alleen de binary nieuwsgroepen maar ook gewone nieuwsgroepen met berichten. Soms zie je dan een reactie op een bericht dat er gewoon niet is. Natuurlijk kan dat altijd wel eens voorkomen.

Maar ik krijg sterk het idee dat Chello de nieuwsgroepen bewust aan het verzieken is.
Het probleem van de missende berichten begon opeens zo'n 4 a 5 maanden geleden en is sindsdien nooit verbeterd.
Het helpt ook niet om van nieuwsserver te wisselen, ze zijn zover ik kan zien een exacte kopie van elkaar.
Berichten die binnen Chello worden verstuurd komen wel 100% aan (precies wat de testserver beweren, die doen het altijd fantastisch trouwens) maar alles wat van buiten Chello komt lijkt ten prooi te vallen aan of wat verrotte hardware of een opzettelijke poging om het gebruik van (binary) nieuwsgroepen onmogelijk te maken.

Ik heb laatst de inhoud van een 20 tal (binary en non-binary) nieuwsgroepen bij XS4ALL genoteerd en vergeleken met die van Chello.
Dan krijg je toch sterk de indruk dat dit geen incident is. Terwijl bij XS4ALL er af en toe een bericht tussen zit wat mist, is het bij Chello :'( :'( :'( :'(

Nieuws groepen zijn een dienst waar je voor betaald (zie subscriber.chello.nl) en geen service (die vrijwillig erbij geleverd wordt) zoals door sommigen beweerd wordt (Chello alweer brak :\ - Volume II).
Of Chello bewust in gebreke blijft is natuurlijk vrijwel niet aan te tonen.
Maar het feit dat de dienst die ze aanbieden geheel onbruikbaar is, daar kunnen we nog wel iets mee denk ik.
Ik denk dat ik mijn abbo-geld maar eens ga proberen terug te claimen. Klinkt als een hopeloze zaak maar wie weet.

Als je 1000 brieven met de PTT verstuurd zou je het ook normaal vinden dat ze aankomen en niet dat er 100 weggegooid worden. Er kunnen er eens 100 verloren gaan, maar als er altijd 10% verloren gaan dan moet de PTT er ook wat aan doen.
En als je de helft van alle reclame of brieven ontvangt dan zou je dat ook niet normaal vinden.

Senile! Senile Oekaki

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb nu bijna 3 jaar chello en die newsserver is (in a'dam) altijd een ramp geweest. Vaak down en altijd baggertraag. In Eindhoven lijkt het iets beter, maar ook niet geweldig. In A'dam is het nog altijd even traag.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dat ze traag zijn maakt me niet zoveel uit, als ze maar compleet zijn.
Ik heb de laatste paar maanden maar een tweede P-120 notebook erbij gezet die 's nachts de boel ophaalt en update. Dan lijken de snelheden eigenlijk geen probleem te zijn.
Tot een uur of 10 is de snelheid vrijwel maximaal maar dan gaat blijkbaar een leger huisvrouwen online ofzo :P

Senile! Senile Oekaki

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:10
binary servers willen ze inderdaad niet hebben omdat dat gewoon veel te kostbaar is voor chello, vandaar dat ze toen ook met die text-server zijn gekomen, want die werkt meestal wel naar behoren.
dis ook gelijk de overeenkomst tussen de binary servers en heavy users: chello wil er van af

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
d_marf schreef op 15 December 2002 @ 16:32:
binary servers willen ze inderdaad niet hebben omdat dat gewoon veel te kostbaar is voor chello, vandaar dat ze toen ook met die text-server zijn gekomen, want die werkt meestal wel naar behoren.
dis ook gelijk de overeenkomst tussen de binary servers en heavy users: chello wil er van af
Begrijpenlijk. Maar waarom sluiten ze dat dan niet compleet af, en maken ze een goede non-binarie server waar berichten snel en goed aankomen :)
Dan heeft iedereen er voordeel aan. Voor binarie gasten scheelt het een hoop ellende, voor chello scheelt het geld en voor normale gebruikers scheelt het een hele hoop ergenis.
_bas_ schreef op 15 december 2002 @ 16:14:
Berichten die binnen Chello worden verstuurd komen wel 100% aan
Goh, dat is ook wel anders geweest :{

Ik heb er geen vertrouwen in dat het ooit nog wat zal worden, eigenlijk. :o
Nee, je kan beter een (betaalde) externe gebruiken. :|

🌞🍃