Toon posts:

korrelig/wazige plaatjes TFT Compaq 7020

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
XP Professional, Compaq 7020 17" TFT, Matrox Millenium G550-AGP, DVI

En toch korrelige plaatjes. De tekst is superscherp, maar plaatjes zijn nogal korrelig en wazig. Vrij irritant na zo'n dure aanschaf. Iemand met ditzelfde probleem en liever nog, met een oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://www.bricop.nl/plaatje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bricop.nl/plaatje2.jpg

Drivers:

Matrox: 5.72.021
Compaq 7020: 2.60.0.0 (19/2/2002)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 16:20 ]

Verwijderd

Heb je een screenshot? En welke driver gebruik je?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Komt dat niet gewoon door de plaatjes op internet die een te hoge jpeg compressie hebben. Heb je het ook met bijvoorbeeld foto's van een digicam ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is duidelijk een fout bij mij; met een 19" CRT zijn die plaatjes nl wel haarscherp...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het alleen bij die plaatjes zo of ook bij hi-res plaatjes (zoals je bureaublad)?

Want anders denk ik toch echt dat het de .jpg compressie is. Btw zien de plaatjes er hier (@ LG915 CRT) er ook een beetje korrelig uit (wat dus door die compressie komt).

Verwijderd

Topicstarter
het is ook bijv bij die plaatjes van 'new topic' en 'post reply' van tweakers, gewoon korrelige letter, geen gezicht.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Draai je wel de geijkte resolutie (1280)? (Overbodige vraag maar je had het er wel even bij moeten zeggen)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Een CRT 'anti aliased' een beetje, een TFT doet dit niet. Op een CRT kan daardoor een plaatje er anders uitzien dan op een TFT, die geeft meestal een scherper beeld. Ik zou je toch even aanraden om, zoals al gezegd, te kijken naar een hi-res afbeelding. Als het daar niet is, komt het gewoon door de compressie.
Pagina: 1