Toon posts:

Win_XP opstart delay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijd te zoeken naar een oplossing maar niemand heeft tot nu toe mij kunnen helpen.
Ik zit met het volgende als XP is opgestart dan kan ik ongev 1 min niets starten bijv 3dmark of systeem eigenschappen sommige spellen enz is de (1) min om dan leest de schijf verder en start hij de applicatie’s wel op.
Ik ben er al achter dat het mijn netwerkaart is ik heb al andere geprobeerd maar niks help.

Mijn spec’s zijn

Msi kt266 pro 2
Amd Athlon XP 2100+
Ati Radeon 9700 Pro bba
Realtek 8139/810 family fast Ethernet Nic <-- nieuwste Driver van tweakers.
Soundblaster audigy
512 mb ddr pc 2100

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Heb je een vast ip voor die netwerk kaart.. ??

het kan zijn dat hij op een ip wacht :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

Ik weet dat het bij mij altijd gebeurt (ook ongeveer een minuut) als windows bezig is met een update downloaden, wat je er aan kan doen weet ik niet, maar na de update is het altijd weer over bij mij..

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen vast ip zal het nu ff probeeren als vast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
yup werkt heb nu een vast ip en het is opgelost :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
heeft dat mobo onboard raid? bij mijn KT7-A ligt het schijnbaar daaraan...

je kan het ook zien met Microsoft's BootVis tool... maar ik heb geen zin om het uit te zoeken.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb de gewone serie zonder usb 2.o en raid

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

HiveMind!

Welkom op Gathering of Tweakers :)

Paar vriendelijke opmerkingen, of je wat vaker deze knop Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif wil gebruiken, anders kan het gezien worden als onnodig omhoog kicken van je onderwerp, zie Kicken van je topic :) Tot zover deze huishoudelijke mededeling :)

Nu wat tips om je probleem op te lossen 8)

- Heb je al getest met Bootvis, gewoon te downloaden op www.microsoft.com en zoek op bootvis.
- Met MSCONFIG je automatische opstartprogramma's en services bekeken en de overbodige uitgezet (zie ook onze onvolprezen Windows Operated Systems FAQ en dan met name deze sectie Windows XP Frequently Asked Questions
- Netwerkkaart al in een ander slot geprobeerd ?

suc6 met bughunting :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1