Toon posts:

[XP Home] PC loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn PC loopt vast bij het opstarten van windows XP home (zonder sp1). De PC start 'normaal' op todat het welkomstvenster zou moeten verschijnen. (Na het befaamde WinXP logo met het groene balkje.)

Ik heb vanalles geprobeerd > veilige modus (alle!) / laatst bekende configuratie en dergelijke. Niets van dit alles hielp.

Ik heb toen geprobeerd met de WinXP home CD de PC op te starten. Maar de setup loopt vast op "Bezig met scannen naar vorige versies van windows...". Ook opstarten met een WinXP PRO cd bood geen uitkomst... deze loopt op het zelfde punt vast. Met de automatische systeemherstel optie op de cd van winXP PRO kwam ik wat verder. Zodra ik echter opgeef welke installatie ik wil hestellen (1. C:\windows) loopt de PC weer vast.

Klinkt iemand deze problemen bekend in de oren? Of kent iemand een oplossing voor dit probleem?

De PC is van het merk Fujitsu/Siemens, type Scaleo 800S. De Windows XP Home CD en installatie zijn orrigineel, windows XP Pro is niet helemaal legaal.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat zijn de Technische gegevens van die pc? Al een volledig format gedaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-12-2002 16:06 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Pentium 4 op 1.4 GHz
60 gb hd

verder weet ik niet zo veel van specs... is pc van schoonouders...

de format is vooralsnog geen optie... Ze hebben natuurlijk geen backup gemaakt van al hun documenten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 16:08 ]

Verwijderd

Het lijkt me toch dat je niet kunt ontkomen aan een format. Dus, even bestanden backuppen en opnieuw installeren. Het is helaas niet anders.

Verwijderd

als je echt een backup wilt doen, kun je de HD in een andere pc rammen en via daar aan de bestanden geraken die je wilt backuppen

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

kheb dit ook gehad, ik had voordat dit gebeurde me logonscreen gewijzigd en dat was blijkbaar niet helemaal goed gegaan, je kan met windows cd de installatie herstellen

Verwijderd

Topicstarter
Er is denk ik meer aan de hand... heb HD aan mijn eigen pc gehangen en ik kon geen enkel euvel ontdekken... gescand op virussen (NAV2003 & pccillin2003), nagekeken met Microsoft candisk™... kan echt helemaal niets vinden dat duidt op een sofware fout...

Toen ik echter in de kast keek (naar het mobo) bij het opstarten van de pc bleven 3 controle led's rood... waarschijnlijk hardware probleem... (zit ik dus mooi op 't foute forum 8)7 )

<edit>
opnieuw installeren is geen optie want zover kom ik niet eens met de windows XP cd... die blijft hangen op de controle op vorige versies van windows...
</edit>

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 21:54 ]

Pagina: 1