Toon posts:

[DNS] Website thuis hosten maar hoe met DNS Management

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Sinds 4 maanden geniet ik van een zeer stabiele Cistron 8mbit verbinding.

Ik mag thuis een server draaien en dat doe ik ook.

Nu wil ik een domeinnaam koppelen aan mijn server dus heb ik mijn domein geregistreerd bij Registrars en daar draaien ze nu ook tijdelijk de DNS server.

Wat ik bij hun niet gratis kan doen is dat domein laten doorverwijzen naar mijn IP adres zodat ik thuis kan hosten. Ik kan wel kosteloos van DNS server wisselen.

Tegen betaling kan dat natuurlijk wel, maar ik wil eerst van anderen weten hoe ze bevallen.

Ik wil ook thuis de mailserver gaan draaien. Dus ik moet ook MX records toe kunnen toevoegen.

Oplossing dacht ik gevonden te hebben in www.mydomain.com maar die gaat niet goed om met MX records (mijn provider accepteerd die verwijzing niet). Ik kreeg vanuit mijn Cistron account alle mailtjes terug maar vanaf mn werk of andere accounts ging het wel vlekkeloos.

De rest van de doorverwijzingen, subdomeinen en andere zaken ging overigens wel uitstekend.

Mijn vraag: zijn er nog meer (gratis) DNS managers die het goed doen of kan ik beter 24 dollar gaan betalen aan Registrars (=Verisign) voor mn DNS management.

Andere opties ook welkom natuurlijk.

Ik ben benieuwd hoeveel tweakers dezelfde opzet hebben zoals ik en met welke middelen. Ik wil best 50 euro betalen voor een goede DNS service die ik zelf web-based kan bijwerken maar dan moet het wel goed zijn.

En niet goed-geld terug is hier niet op van toepassing dus daarom via GoT.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.zoneedit.com/
Hier manage ik mijn domeintje :)

Gaat erg goed, als ik een subdomein toevoeg dan werkt ie binnen 5 min. al. Soms eerder.
Wel ff ervoor zorgen dat waar je je domein geregged hebt zij hun DNS queries naar jouw domein doorverwijzen naar de DNS servers van http://www.zoneedit.com/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
Zoneedit is idd een optie.

Overigens is verisign imho vrij duur met domeinregistraties. Ik gebruik zelf altijd Gandi ( www.gandi.net ) (site is alleen beetje wazig met je browser, maar goed, taal toevoegen en lopen).
Die zitten in Frankrijk.. Prijzen dus ook in Euro's.. (12 eur ex btw).
DNS gebruik is gratis daar.

Ik heb zelf via mn werk een bak gecoloed, dus daar heb ik mn eigen DNS ook heengeschopt.
Daarvoor had ik DNS op mn eigen bak draaien, en op de bak van een vriend.
We wonen zo'n 20 km uit elkaar, dus dat we tegelijk zonder inet zitten zal wel meevallen.
Op die manier had ik DNS in eigen beheer (en hij ook) en waren gewoon elkaars secundaire DNS

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me ingeschreven op www.zoneedit.com.

Neemt altijd wat tijd in beslag voordat het door de DNS is door gevoerd.

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 19:54
Even paar dns-providers in Nederland :

adsl.startkabel.nl

www.tiedragon.nl

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Ik registreer meestal bij www. gkg.net , maar 9.99 per domein (com/net/org) en gebruik de servers van zoneedit.com, werkt prima samen!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 20:42
als je je domein registreerd via joker.com dan kan je bij joker ook je dns (gratis) laten draaien.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Of je host je domein ook meteen zelf en hebt geen last van hosters die bepaalde dingen wel/niet willen/kunnen. Expirimenteer wel zelf even met een fake-domein en vraag mensen die dit al langer doen om advies, zo nodig. Je zult ook iemand moeten vinden die bereid is als secondary nameserver te dienen, maar dat is meestal geen groot probleem.

Persoonlijk vind ik het veel handiger om zelf domains te hosten. Geen afhankelijkheid van anderen, behalve je ISP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het nu via ZoneEdit en volgend jaar waarschijnlijk samen met een maatje van me (we zijn elkaar secondaire DNS server dan).

ZoneEdit bevalt trouwens goed nu en Cistron pakt ook de MX records netjes. Dat ging bij MyDomain helemaal fout.

Bedankt eenieder!

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Misschien niet helemaal een antwoord waar je op zit te wachten, aangezien je waarschijnlijk al een domein-naam hebt...

Ik heb zelf m'n domein laten verhuizen (had eerst een plus-account bij NameZero) naar BuyDomains.com.
Voornamelijk omdat ik daar via de webinterface zowel de DNS als frame-forwards kan instellen.
Zo staan er ondertussen 3 domeinen doorgeschakeld naar mijn eigen servertje (helaas maar op een ADSL-lijntje ;)), en het loopt prima!

Wat bij Buydomains.com overigens wel errug jammer is, is het feit dat de email niet via het web te regelen is, ze doen namelijk alleen aan forwarding.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad jammer. Ik heb nu thuis mn DC, MAIL en WEB server draaien (op 1 machine wat niet echt handig is maar goed).

Ik heb ook maar ADSL hoor :)

Ik wil een aantal ASP.NET pagina's maken en kunnen bekijken van buitenaf via een makkelijke naam.

Daarbij een eigen mail server en ik ben helemaal verzot op Outlook Web Access.

Ik heb ook ooit een NameZero domein gehad...toen was ik alle dagen bezig om uit het frame te breken zodat je DAT niet meer kon zien.

Zoals hierboven al staat kost een domein nu helemaal niks meer dus die moeite wil ik dr nog wel voor doen.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

www.joker.com

Onbeperkt subdomeinen maken.
Email adressem
IP-Forwarding,
en dat allemaal voor €12.00 per jaar. :)

Daar heb ik tenminste mijn sites geregistreerd.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Ik heb ook domeinen bij joker.com lopen.

Ik host thuis zelf mijn master DNS en een vriend heeft de slave DNS. Mijn vriend's ip en mijn ip heb ik bij joker ingevuld, en nu los ik zelf mijn DNS problemen op :) Dit is de goedkoopste oplossing (als je de hardware niet meetelt), maar Eu. 12 per jaar.

Je schrijft trouwens dat je niet gratis je domein kan laten doorverwijzen naar thuis, maar je kan wel van DNS server wisselen? Bedoel je daarmee dat je wel gratis van registrar kan wisselen? (iedere registrar mag je gratis verlaten!) Als je namelijk wel van DNS server mag wisselen kan je toch gewoon je eigen DNS instellen? (bind installeren yada yada yada)

Als je niet zelf je whois mag instellen zou ik echt weggaan bij die registrar. Ik raad joker aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad bij Verisign/Registrars alles wijzigen wat ik wil.

Maar ik moet 2 DNS servers hebben en ik wil zelf een subdomein + MX records instellen.

Dat is nu allemaal geregeld bij www.zoneedit.com.

Ik weet niet of dit ooit een standaard feature gaat worden bij mijn provider (Cistron) maar het zou geweldig zijn dat je net als bij XS4ALL bSMTP kan gaan gebruiken en iedere gebruiker zn eigen hostname kan wijzigen (bij xs4all heb je al hierjenaam.xs4all.nl).

Ik heb thuis mn Draytek 2600 draaien met daarachter de server en de rest van handel.

Het is nu geregeld op een gratis manier, wat ook wel weer leuk is.

Verwijderd

Als je ook zelf je DNS wilt hosten (wat ik behoorlijk leuk vind :p) dan moet je gewoon een vriend zoeken die wel slave DNS wil zijn.

Ik laat mijn email gewoon direct op mijn eigen computer afleveren, dan heb je toch helemaal geen bSMTP nodig?

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
als je overigens liever een .nl domeinnaam wilt hebben kan je bij bijv. www.widexs.nl en www.nxs.nl terecht, kan je webbased de DNS beheren. met beide heb ik goede ervaringen en het is ook niet al te duur

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 16:15
widexs.nl heb ik ook zeer goede ervaringen mee.
heb alleen dns en kan alles beheren :)
Pagina: 1