Toon posts:

boot problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een 845PE Max2 moederbord met een Intel P4 2.4B cpu. Ik heb elk draadje op de juiste plek geplaatst in mn moederbord (volgens de handleiding), heb 1x 256 DDR MB RAM geplaatst.

Mijn voeding is P4 compatible (met 2 draden voor cpu en koeler)

Ik startte mn computer op en vervolgens valt hij na 3 seconden uit, dan start hij automatisch weer op na 2 seconden om weer uit te vallen.Ik heb al geprobeerd om niks aan te sluiten behalve mn voeding voor processor en koeler en mijn ram en hij blifjt maar uitvallen.

Is mijn moederbord de boosdoener of heb ik wellicht iets verkeerd gedaan?

Dank u wel voor uw hulp,

Ron

Verwijderd

Heb ik ook last van gehad, alleen dan in combinatie met een Athlon XP. Na 3 seconden sloot de computer af, in het ergste geval is de processor dood. Maar probeer is een bios reset, het ram er nog is een keer in en de proc even aandrukken. Als dat allemaal niet werkt dan is er weinig hoop.

Verwijderd

Topicstarter
Was het in jouw geval het ergste?
Ik heb mn moederbord samen met de processor gekocht en ze hebben de proc er gelijk op gezet met de koeler..

Verwijderd

Bij mij was het moederbord gewoon kapot, dus ik denk dat je dat moet vervangen. Het geheugen is waarschijnlijk wel in orde mits je natuurlijk niet statisch bent geweest tijdens het monteren.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

kijk eens of de ventilator stekker wel op het cpu_fan aansluitingetje zit ;)
hij moet dus op de aansluiting zitten waar CPU of CPU FAN bij staat sommig mobos zijn beveiligt door niet aan te gaan als de cpu fan er niet op zit ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ja die zit erop, het wordt ook geactiveerd als ik hem aanzet

Verwijderd

Kun je de onderdelen in een andere pc testen? Dat lijkt me het enige dat je nog kan doen om het defect te achterhalen.

Wat shunt bedoeld is dat er meerdere connectors zijn om je FAN op aan te sluiten. Ze werken allemaal dus je fan zal gewoon draaien alleen je mobo denkt dat je Cpu fan er niet opzit. Dus kijk nog even dubbel of er idd CPU FAN bij staat.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 17:57 ]

Pagina: 1