Nieuwe GPU van S3; Delta Chrome

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat ook S3 werkt aan een nieuwe GPU, de Delta Chrome, een dx9 kaart met ook 8 pipelines.

Lees maar: http://www.s3graphics.com/index.html

Ik heb ooit een Savage4 en Savage2000 gehad, het was een beetje een haat liefde verhouding, UT met metal met s3 textures was z'n tijd ver vooruit en draaide geweldig.

Ook Q3 met S3 levels, zonder 8 stencilbits en soft T&L draaide waanzinnig.

Ik hoop dat dit bedrijf weer helemaal terug komt.

Niet op voorraad.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Site is dood......

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Erg traag, ik hoop niet dat dat symbool staat voor hun nieuwe aanpak ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

ja:) ik heb de savage4 pro gehad:) UT met s3 metal leek $R@%$R in verhouding tot me pc met tnt2ultra;D allen jamer van de wat onstabile drivers:) ik ben wel benieuwed naar de kaart ;)

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Volgens mij zijn de specificaties van deze kaart bijna gelijk aan de R300?
Bv: 8x pipes, 4x 128bits vertex-shaders, 16 textures/pass, 16x anisotropic filtering, 96-bits pixelprecision...

Alleen heeft dit kaartje dan wel 16x Multisampling AA... da's veel.. 2 keer zoveel als GeForceFX... 9)7

En ook hier weer videostream optimalisering door de pixelshaders... alleen versneld deze zelfs Windows Media Video... terwijl R300 nu nog slechts Realvideo ondersteunt in de RealOne Player.

Dus dit is nou de Columbia core die al zo lang geleden was aangekondigd... DVD Playback zal hier wel super op zijn. Dat was bij de Viper2 ook zeer goed.

Ik was eigenlijk best tevreden met m'n oude Viper2. Alleen jammer dat de driverondersteuning te wensen over liet... en jammer dat de TnL engine brak was. :/

Heeft 't eigenlijk een 128-bit geheugeninterface of een 256-bit? En wat is eigenlijk de doelgroep? Ben benieuwd wat dit kaartje gaat doen. Na de teleurstellingen qua prestaties van de TridentXP, Xabre600 en Parhelia hoop ik dat er nu eindelijk weer eens een goede concurrent voor ATi en nVidia bij komt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ok, de site is erg langzaam, maar ik laat dit topic nog niet zakken. Theoretisch ziet de kaart er erg goed uit. Verdere info is nergens te vinden, ik ga ze ff mailen :P !!!

De meeste mensen deugen!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb toen 'n Savage2000 gehad vanwege de betere DVD playback en redelijk 3D performance Toen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Savage2000 ook gehad. Alleen toen T&L standaard werd in sommige games :X Heb hem hier nog steeds liggen met een 4x4 cooler erop. (element werd heet!!)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

mmm ken deze kaarten fabriek niet echt deze zijn ook uit de tijd van 3Dfx heh ?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

vind de site er een beetje amateuristich uit zien of ligt dat aan mij?

Breek je nek voorzichtig

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Het is traag en verouderd idd. Als het zo traag is voor ons .... hoe traag zal het uploaden van de site wel niet zijn......

[edit]
Trouwens..... ik was weer eens niet wakker..... ze hebben de site vernieuwd..... het is niet verouderd.....
Eerst was het wit en even traag.

[ Voor 39% gewijzigd door Tha_TE op 15-12-2002 21:41 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
CJ schreef op 15 December 2002 @ 16:53:
Volgens mij zijn de specificaties van deze kaart bijna gelijk aan de R300?
Bv: 8x pipes, 4x 128bits vertex-shaders, 16 textures/pass, 16x anisotropic filtering, 96-bits pixelprecision...

Alleen heeft dit kaartje dan wel 16x Multisampling AA... da's veel.. 2 keer zoveel als GeForceFX... 9)7

En ook hier weer videostream optimalisering door de pixelshaders... alleen versneld deze zelfs Windows Media Video... terwijl R300 nu nog slechts Realvideo ondersteunt in de RealOne Player.

Dus dit is nou de Columbia core die al zo lang geleden was aangekondigd... DVD Playback zal hier wel super op zijn. Dat was bij de Viper2 ook zeer goed.

Ik was eigenlijk best tevreden met m'n oude Viper2. Alleen jammer dat de driverondersteuning te wensen over liet... en jammer dat de TnL engine brak was. :/

Heeft 't eigenlijk een 128-bit geheugeninterface of een 256-bit? En wat is eigenlijk de doelgroep? Ben benieuwd wat dit kaartje gaat doen. Na de teleurstellingen qua prestaties van de TridentXP, Xabre600 en Parhelia hoop ik dat er nu eindelijk weer eens een goede concurrent voor ATi en nVidia bij komt.
hier nog een ex-s3 fan (trotse bezitter van een viper2 geweest)

vergeet niet dat de tridentXP voor de mobile markt is (toch?) en ook dat als deze nieuwe s3 kaart gelanceert word (eerst zien dan geloven) dat dan wel de xabreII er is...

trouwens laats zag ik dat bitboys ook (weer) met iets bezig waren. http://www.bitboys.com/products_axegraphicsprocessor.htm

beetje jammer alleen dat ie nooit uit zou komen:
Axe builds on Bitboys patented XBA? technology, and a complete prototype chip has been manufactured by Infineon Technologies on their 0.17 micron embedded DRAM process. As Infineon has closed down its embedded DRAM fabrication line, Bitboys will not bring Axe to the PC desktop market.
(sorry voor offtopic)
Pagina: 1