[slack] "No core pointer" met X

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ok, allereerst, ik ben 99% linux n00b, dit is ondertussen mijn 3e poging met linux, ik gebruik een oude bak om een beetje op te oefenen. Ik heb tot nu toe op 3 verschillende pc's linux getest, en bij allemaal kreeg ik steeds die "no screens found" Ook op deze (P1-100Mhz, 64mbram, 1mb video) Maargoed, na een hoop geklooi heb ik dat toch weten te verhelpen :)

StartX geeft een tijdje een zwart beeld, je ziet een flits in het beeld (resolutie wisseling?) En dan weer ff niks, hard disk rateld af en toe (goed, het gaat niet zo snel op een P100 :P) maargoed, dan springt ie weer terug naar de console met de melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
xf86OpenSerial: Cannot op device /dev/mouse

No core pointer

Fatal server error, 
failed to tinitialize core devices

Nou kan wel kloppen, bakje heeft geen muis, dus ik muis eraan gehangen (seriele) en opnieuw geprobeerd, toen weer dezelfde error.

Het zal dus wel iets heel makkelijks zijn, maar ik kom er niet uit (search bood geen antwoord)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

LeonM schreef op 15 december 2002 @ 15:54:
code:
1
2
3
4
5
xf86OpenSerial: Cannot op device /dev/mouse

No core pointer
Fatal server error, 
failed to tinitialize core devices
Quote eens het stukje dat over je muis gaat uit /etc/X11/XF86Config of /etc/X11/XF86Config-4 ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat geeft 'ls -hla /dev/mouse'? Waarschijnlijk verwijst dat niet naar jouw muis. In je XF86Config-4 moet een verwijzing staan naar het goede device voor je muis. Dat kan /dev/mouse zijn, maar dat is een link en die moet dan wel alsnog naar het goede device wijzen.

edit:

De eenvoudigste oplossing is trouwens het toestaan dat de muis niet werkt: 'XFree86 -allowMouseOpenFail' zou gewoon je X moeten opstarten :).

[ Voor 24% gewijzigd door odysseus op 15-12-2002 16:00 ]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• LeonM
code:
1
2
3
4
Identifier "Mouse1"
Driver "Mouse"
Option "protocol" "Busmouse"
Option "Device" "/dev/mouse"

Verder staat alles uit (dus een # ervoor)

Is dit genoeg?

• LeonM
odysseus schreef op 15 December 2002 @ 15:59:
Wat geeft 'ls -hla /dev/mouse'? Waarschijnlijk verwijst dat niet naar jouw muis. In je XF86Config-4 moet een verwijzing staan naar het goede device voor je muis. Dat kan /dev/mouse zijn, maar dat is een link en die moet dan wel alsnog naar het goede device wijzen.

edit:

De eenvoudigste oplossing is trouwens het toestaan dat de muis niet werkt: 'XFree86 -allowMouseOpenFail' zou gewoon je X moeten opstarten :).
Jah! Met 'XFree86 -allowMouseOpenFail' start hij wel :) :) _/-\o_

Krijg nu alleen een heel lage resolutie in zwart wit :/ Die alleen de onderste helft van het scherm bedekt en verder reageerd ie nergens op (Alt + en - werkt niet) Ctrl-Alt-Backspace werkt wel, dus hij hangt niet. Hoe laat ik m starten op 800x600? Gewoon de andere mdes verwijderen uit XFree86config?

[ Voor 3% gewijzigd door LeonM op 15-12-2002 16:08 . Reden: typo ]

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je zet gewoon de mode die je wilt hebben vooraan in de lijst, dan kiest hij die als eerst. Het is wel de vraag of je 800x600 kunt draaien, dat kan namelijk met jouw kaart alleen als je kleurdiepte niet te hoog staat.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Standaard in de Slackware install wijst de /dev/mouse naar /dev/psaux oftewel een ps/2 muis. Als je die symlink laat wijzen naar de goede device (/dev/ttyS0 ?) zou je muis het ook doen in X.
Over foutmeldingen die je post valt weinig nuttigs te zeggen zonder config file. Dus die zouden we graag zien.

• LeonM
Okay, hier me config dan:

XF86Config

Verwijderd

http://www.xfree86.org/4.2.0/Status7.html#7
Voor support voor je videokaart denk ik dat je beter X 3.3.6 kunt gebruiken. Deze zit ook bij Slackware en wel in de extra directory (staat niet op de cd denk ik, wel op ftp). De nieuwste versies van X ondersteunen deze kaart niet meer met een specifieke driver.

• LeonM
Okay, oudere X geinstalled, oude eraf, en nu krijg ik dus

[code]
bash: /USR/K11R6/bin/startx: No such file or directory
[/code]

:'( Wat dat betreft blijft windhoos toch beter, want die boot tenminste als je het installeert.

Maargoed, ik blijf gewoon proberen, ik heb die bak immers als oefenbak voordat ik linux op me "echte" pc gooi. Dus kom maar suggesties :)

Owja, ik heb dus dit gedaan:
- xvg16-3.3.6-i386-1.tgz gelooid
- op een floppy gegooit
- installpkg xvg16-3.3.6-i386-1.tgz

Moet ik nog iets erbij instaleren ofzo :? Ik heb met pkgtool alleen xfree86 4 verwijderd, en de documentatie. Verder heb ik alles laten staat (fonts enzo)

Laat maar, ik moet nu alleen nog een config file hebben, want die kan hij niet vinden. Hoe vind ik zoiets? Of hoe maak ik het aan? xf86config doet t niet

[ Voor 13% gewijzigd door LeonM op 15-12-2002 17:57 ]

Verwijderd

Ik denk dat je xset er ook bij moet nemen, die staat in dezelfde directory als die xvg16. Die dir was overigens geen extra zoals ik eerder zei maar pasture.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

LeonM schreef op 15 December 2002 @ 17:53:
Laat maar, ik moet nu alleen nog een config file hebben, want die kan hij niet vinden. Hoe vind ik zoiets? Of hoe maak ik het aan? xf86config doet t niet

Voor XFree 3.6 had je XConfigurator geloof ik...probeer het eens met 'X' (hoofdletter) en dan twee keer tab in je shell, dan zie je vanzelf welke programma's er met die letter beginnen.

• LeonM
odysseus schreef op 15 december 2002 @ 18:37:

[...]

Voor XFree 3.6 had je XConfigurator geloof ik...probeer het eens met 'X' (hoofdletter) en dan twee keer tab in je shell, dan zie je vanzelf welke programma's er met die letter beginnen.
Nope alleen X, X11, Xconsole en XF86_VGA16

Ben nu ff die Xset aan het looien, maar die ftp is zo traaaaaag :(
Pagina: 1