Toon posts:

[Canon PS A40] Probleem met USB-verbinding!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn A40 aan mijn USB verbind en ik zet hem aan dan krijg ik de melding dat het apparaat niet herkend is.
Ik heb de drivers geinstalleerd en normaal werkte de camera goed.
Nou is er vorige week wat mis gegaan tijdens het ophalen van de foto's naar de pc, de camera viel uit omdat de batterijen op waren en sindsdien werkt hij niet meer. :'(

Kan er iets mis zijn met de bios?

Voor de rest neemt de camera nog prima foto's en is er verder helemaal nix msi met het ding maar alleen foto's kan ik niet meer uploaden.

Weet iemand of ik de bios van de camera nog een keer kan flashen en zoja, waar vindt ik die bios?

Of is het misschien mogelijk de camera naar zijn fabrieksinstellingen te zetten?

Please help mij!!! :'(

Verwijderd

Al in allebei de USB-Poorten geprobeerd ?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welke windows gebruik je?

Er is wel een update voor de a40, maar of je er een heel nieuw bios in kan flashen weet ik niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Waar is die update te halen Gizz ??

Verwijderd

www.canon-europa.com
www.powershot.com

welke windows gebruik je, waarschijn moe tje het stuurprogramma een keer opnieuw instaleren!

Verwijderd

Topicstarter
nah, ik heb al die stuurprogjes al driemaal opnieuw geinstalleerd, heb em geprobeerd in alle USB-poorten die ik heb, en ik heb hem geprobeerd onder Win98,2K en XP!!!!

Verwijderd

Dan is misschien je USB-Kabeltje kapot ?

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 21:42

schizofreen

ik & jij

heb je toevallig je proc overgeclocked? Als ik mn FSB te hoog gooi werkt mijn usb ook niet meer lekker en herkent ie mij PS-A40 wel, maar kan er niets van lezen...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als het echt niet meer wil werken kun je natuurlijk altijd nog een cardreader kopen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
ja een cardreader is een oplossing maar daar heb ik nix aan want ik wil hem ook kunnen gebruiken bij mijn vriendin thuis en andere vrienden.

ik heb mijn proc niet overgeclockt en het kabeltje werkt ook nog want ik heb de camera ook met een andere kabel getest en dat zorgede voor hetzelfde resultaat!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 20:42:
ja een cardreader is een oplossing maar daar heb ik nix aan want ik wil hem ook kunnen gebruiken bij mijn vriendin thuis en andere vrienden.
Een cardreader is dan juist DE oplossing aangezien je onder Windows ME/2000/Xp geen drivers hoeft te installeren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik bedoel, je hebt een camera met een usb port daarop, als die niet werkt, heb ik ook weer zoiets van, ja toch zonde.....dat dat ding erop zit, en ik kan hem niet gebruiken, terwijl hij toch prettig is in sommige gevallen, want om nou de hele tijd met een reader te gaan lopen, en niet iedereen heeft winxp of win2k draaien!!!

Verwijderd

Gebrui gewoon een CF-reader. doe ik ook, is veel makkeliijker.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45
Ik heb ook een Powershot a40.

Wat je kan proberen is de batterijen er lange tijd uit laten.. (een week)
anders heb je waarschijnlijk nog wel garantie...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wel garantie maar wat zou het voor verschil maken als ik de batterijen eruit haal voor zo'n lange tijd? (Niet lullig bedoeld ofzow hoor), maar heb je er ervaring mee???))
Pagina: 1