Toon posts:

opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn pc opstart begint die om de zoveel seconden een niet normaal piep geluid te maken, en bij "Detecting IDE drivers" blijft die lang stilstaan. Als hij dan verder gaat zegt die dat er geen harde schijven zijn. En tenslotte blijft die gewoon staat en dit komt erop: "Boot from ATAPI CD ROM Failure"
"DISK BOOT Failure INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"
Ik heb de kast opengedaan en de stroomkabels van de de harde schijven is uitgetrokken en terug ingestoken en als ge dat zo een paar keer doet start die ineens wel normaal op. De volgende dag als ik mijn pc terug aanzet is dat weer zo en moet ik weer die kabels is lostrekken en terug insteken. Wat zou dat kunnen zijn?
Mijn systeem:
AMD Athlon 1000Mhz
256 SDRAM
Maxtor van 10GIG
Maxtor van 20 GIG
Windows XP

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 16:38
Ik heb af en toe het zelfde probleem met een Maxtor 60GB. Computer uit, een tijdje wachten, en stroom weer aan helpt meestal wel.

Maar er is iets niet goed met de harddisk. Wat je eigenlijk moet doen is op de Maxtor site een RMA aanmaken, zodat je hem op kan sturen. Als het goed is krijg je dan binnen een paar dagen een nieuwe thuis. Als je de search gebruikt kom je een aantal posts tegen waarin precies uitgelegd wordt hoe dat moet.

Als je dit doet moet je echter wel een backup maken van al je data, want daar zorgt Maxtor niet voor. Bovendien is het zo rond kerst vrij druk bij de post, dus je hebt kans dat je een aantal dagen zonder HD zit.

<edit>
O laat even weten hoe het gegaan is, want ik wil die van mij na de kerst ook opsturen.
</edit>

[ Voor 8% gewijzigd door Sanjuro op 15-12-2002 15:06 ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Probeer eens om in de bios eens een keer de hdisks automaties te laten herkennen.
en dan de optie boot from cdrom te veranderen in boot from ide0 ipv cdrom.
Het lijkt me trouwens dat ie helemaal niet een opdracht krijgt van hdisl op te starten, alleen van cd of van floppy.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je zegt dat je alleen de power kabels opnieuw aansluit. Stop de IDE kabel er eens opnieuw in, ook op je moederbord.

Juist

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Jeldert schreef op 15 December 2002 @ 16:36:
Je zegt dat je alleen de power kabels opnieuw aansluit. Stop de IDE kabel er eens opnieuw in, ook op je moederbord.
Pcies, druk wel aan allebeide kanten ze er overnieuw in.

Wat is trouwens je boot volgorde .....
ik zou aanraden deze volgorde te gebruiken
- Diskette station
- CD Rom
- HD