Toon posts:

PCI-NIC installatie word niet voltooid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ik zit met Ethernet kaart probleempje, namelijk dat mijn Moederbord mijn NIC niet volledig installeerd.
Het is een pentium I 100mhz wil ik als servertje gebruikt maar dat werkt niet als er geen Ethernetkaart in zit. Ik heb verschillende sloten geprobeerd hij leest de kaart maar als ik moet restarten om de installatie te voltooien loopt de computer vast. Ik heb ook Win 98se een aantal keren opnieuw geinstalleerd en aan de NIC zelf kan het niet liggen want die heeft hiervoor in een andere computer gezeten en werkte perfect! Moederbord zal het ook niet zijn want andere PCI kaarten accepteert hij ook. Dus mijn vraag wat kan ik hieraan doen :? Hebben jullie hier ervaringen mee?

Alvast Bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

krijg je nog foutmeldingen?
en wat staat er in devman?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hoe lang heb je gewacht?
ik heb namelijk ook dat "probleem" wel eens mee gemaakt.
was gewoon een kwestie van een kwartier wachten (was onder WinME)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb lang gewacht. Harde schijf acitiviteit staat ook op nul dan. En nee ik krijg geen foutmeldingen. Is ook voor het eerst dat ik dit meemaakt. Andere mensen met wat ervaringen? graag informatie.

Alvast Bedankt!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Welke netwerkkaart heb je? Merk en type?
Heb je ook al een kabel aangesloten voor aan het netwerk zelf, of staat ie "nog niet verbonden"?

BF2 stats Systemen

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51
Probeer eerst in veilige modus optestarten en kijken of er conflicten zijn, zoja even het irq van de kaart veranderen

Verwijderd

Topicstarter
Compaq NC3120 Fast Ethernet NIC het is een Intel 8255x-based Ethernet PCI-adapter (10/100) goed kaartje of niet?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 19:49:
Compaq NC3120 Fast Ethernet NIC het is een Intel 8255x-based Ethernet PCI-adapter (10/100) goed kaartje of niet?
intel based werkt over het algemeen behoorlijk aardig.
maar check je device manager eens om te kijken of er daar geen vage zooi in staat.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

hoe loopt je pc eigenlijk vast?
als je je muis beweegt, beweegt je cursor dan mee?

als je de numlock indrukt, gaat het lampje dan branden?
als je numlock lampje reageert (kan ook wel even een minuutje duren), dan is je pc niet vast gelopen.

kwestie van wachten.

welke drivers gebruik je trouwens?
gebruik ook eens andere drivers.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 15-12-2002 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee als er staat om bla bla bla te voltooien start windows opnieuw op ja/nee dan klik ik op ja start hij op vervolgens krijg ik een zwart scherm :S

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik vraag het nog een keertje.
WAT staat er in je device manager. lijkt me uiterst belangrijk in dit geval.
Check het eens in safemode, daar staat namelijk alles bij, wat in de gewone modus er mogelijk niet bij staat.

Verwijderd

Topicstarter
Niets wat met dat kaartje te maken heeft. en als ik in veiligheidsmode opstart staat hij niet eens bij apparaatbeheer noch een kruisje er doorheen :S heel vaag!

Als je de kaart erin steekt en opstart instaleerd windows deze zelf maar na het opstarten loopt hij vast vanzelf sprekend reset je hem en haalt de kaart eruit, en leeg is je devicemanager. bij netwerk.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 20:23 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 20:19:
Niets wat met dat kaartje te maken heeft. en als ik in veiligheidsmode opstart staat hij niet eens bij apparaatbeheer noch een kruisje er doorheen :S heel vaag!

Als je de kaart erin steekt en opstart instaleerd windows deze zelf maar na het opstarten loopt hij vast vanzelf sprekend reset je hem en haalt de kaart eruit, en leeg is je devicemanager. bij netwerk.
Staat ie niet bij overige apparaten misschien als ethernet controller oid? :?
Behalve het herinstalleren van Win98-se ook andere Windows versies geprobeerd?
Win98-fe of Win95?

[ Voor 9% gewijzigd door Kleintje81 op 16-12-2002 02:24 ]

BF2 stats Systemen

Pagina: 1