Sinds ik de Soundblaster Audigy2 soundcard heb ingebouwd in mijn computer krijg ik een BSOD bij gebruik van het p2p prog eMule (vergelijkbaar met eDonkey). Zodra het aantal downloads/connections begint op te lopen crasht de comp en krijg ik een BSOD waarin zoiets staat als "Driver IRQ not less or equal ........." (Kan de tekst niet zo snel lezen omdat het maar 2 seconden in beeld is). Vóór de inbouw van de Audigy2 geluidskaart had ik dit probleem niet en gebruikte ik de onboard sound.
Gezien de tekst in het BSOD lijkt het op een IRQ/interrupt probleem. De Audigykaart shared het IRQ21 met de "USB enhanced controller". Ik heb een USB ADSL modem.
Ik overweg nu om de Audigy geluidskaart in een andere PCI gleuf te stoppen en te kijken of het dan wel werkt. Is het voldoende om de kaart in een andere PCI gleuf te stoppen en dan weer op te starten of is het misschien beter om de drivers/software ook te deïnstalleren en opnieuw te installeren? Graag advies!
Mbord: Gigabyte GA8-IRXP F4 BIOS
Mem: 512Mb DDR ram
HD: 2 Maxtor 60GB in RAID0+1
Modem: Alcatel Speedtouch USB
Internet Con: KPN ADSL Basic
Gezien de tekst in het BSOD lijkt het op een IRQ/interrupt probleem. De Audigykaart shared het IRQ21 met de "USB enhanced controller". Ik heb een USB ADSL modem.
Ik overweg nu om de Audigy geluidskaart in een andere PCI gleuf te stoppen en te kijken of het dan wel werkt. Is het voldoende om de kaart in een andere PCI gleuf te stoppen en dan weer op te starten of is het misschien beter om de drivers/software ook te deïnstalleren en opnieuw te installeren? Graag advies!
Mbord: Gigabyte GA8-IRXP F4 BIOS
Mem: 512Mb DDR ram
HD: 2 Maxtor 60GB in RAID0+1
Modem: Alcatel Speedtouch USB
Internet Con: KPN ADSL Basic