Toon posts:

Windows niet te installeren op maxtor hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heb nu toch weer iets raars. Ik heb mijn hardeschijf geformateerd en wilde win 2 k er opnieuw opzetten. nou dus booten vanaf je cd rom ff formateren. de installatie files worde er opgezet. ff herstarten en de setup zou moeten beginnen. helaas hij wil gelijk win 2000 op gaan starten en zegt dat hij ntoskrnl.exe niet kan vinden. Ik mijn oude hade schijf eringedaan daar hetzelfde geprobeerd. alles ging perfect. Ik geprobeerd om vanuit windows windows op mijn andere harde schijf te zetten. en jah hoor weer precies hetzelfde. ik d8 ok kan aan win 2k cd liggen (leek me onwaarchijnlijk omdat hij het op mijn andere HD het wel goed deed) dus ik het geprobeerd met win xp. Helaas ook daar weer het zelfde probleem.

ik had in ieder geval een hd met win2k dus ff op i net kijken. Ik naar maxtor. low level format gedownl. uitgevoerd. alles opnieuwe geprobeerd en jah hoor weer exact het zelfde. tijdens low level format kon ik een paar testen uit voeren en hij vond helemaal geen fouten. Toch denk ik dat het aan mijn hd ligt want op mijn andere deee hij het wel.

omdat ik denk dat he aan mijn dh lgt zet ik hem op it topic

btw ik heb een mactor 40 GB 7200 UMDA 133 ( nog geen maand oud )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FDISK en formatteer dat ding eens en draai er vervolgens een scandisk overheen om te kijken wat hij dan doet.
Maarja, Maxtor kennende zal die schijf wel brak zijn.

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 16:38
Download de PowerMax util van Maxtor en check of je harddisk inderdaad rot is. Als dat zo is terug brengen naar de winkel of een RMA aanmaken (gebruik de search).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb powermax al gebruikt ik heb daarmee een low format gedaan en alle tests uitgevoerd. uit de testen bleek dat de schijf juist helemaal geen fouten of wat dan ook bevatte. dat is nou juist zo raar

Verwijderd

Topicstarter
nog een aanvulling:

ik boot nu vanaf mijn ander hd en ik zie de partities in verkenner niet staan. wel word hij in hardware pofiel weergegeven. ik denk dat ik maar terug ga en vragen om een nieuwe

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:13

tweakerbee

dus..?

Active partition? Evt. je jumpers gecontroleerd als je hem als 2e schijf gebruikt?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
jah jumper installingen staat op slave. ik word helmaal gek van dat tering ding

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 16:38
Probeer eens alle partities die er op staan weg te gooien en één grote nieuwe te gebruiken. Ik heb wel eens problemen gehad met een partitie die ik aangemaakt had met Partition Magic 6.

Verwijderd

En als je hem nou als master op je primary IDE kanaal zet? Want slave vind ik een beetje onlogisch als bootschijf.
Of laat maar eigenlijk, want ik neem aan dat je hem in het begin al als master had staan. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 16:28 . Reden: beter moeten lezen ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03
ik heb ook precies die melding!!!
[rml][ W2K] Vastloper tijdens install...ntoskrnl.exe[/rml]
en ik heb ook een maxtor schijf,
7200 rpm, 60 gb
en windows xp doet `t idd ook niet...
ik dacht dat het door m`n geluidskaart kwam oid

[ Voor 25% gewijzigd door marteltor op 15-12-2002 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah heb hem al master slave en stand alone gehad. en alle partities zijn er ook al af geweest. duh ik heb low format gedaan dan is echt alles wel weg d8 ik zo

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03
srry voor de kick, maar ik ben benieuwd of de topicstarter dit probleem heeft opgelost aangezien ik hetzelfde probleem heb...

Verwijderd

Topicstarter
nee niet opgelost ik ben uiteidelijk terug naar winkel gegaan (had hem namelijk nog geen maand) zij hebben alle test gedaan die ik ook had gedaan zij kregen het probleem er ook niet uit (DUH als ik het al had geprob) maar jah.
ik heb een hele nieuwe schijf gekregen MET EEN LEGALE WIN XP want een n00bs.
Pagina: 1