Toon posts:

celeron 700 upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een 2jaar oude computer met volgens mij een asus moederbord [precieze type weet ik niet] en heb momenteel er een intel celeron 700 inzitten, kan ik die gewoon gaan upgraden [vervangen] door een celeron 2.0ghz?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47

JWO

nee is een andere socket

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Voor je asus moederbord zijn er twee grenzen.
Grens 1: Je kan hooguit een Celeron 1000 met 128kb cache plaatsen (coppermine)
Grens 2: Je kan hooguit een Celeron 1400 met 256kb cache plaatsen (tualatin)
(of PIII processors maar die zijn veel duurder)

Naar mijn mening zijn bijde upgrades het eigenlijk niet meer waard. En je kan dus beter doorsparen en dan moederbord, geheugen en CPU vervangen voor modernere (AMD of INTEL)

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
de nieuwe generatie celeron's zijn socket 478 processors... je kunt nog inderdaad proberen een coppermine erin te stoppen, ik denk zelf niet dat je mobo tualatin's zal ondersteunen... mischien na een bios upgrade maar dan nog, ff doorsparen lijkt me beter :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Wat voor mobo heb je precies? Als je mobo tualatin ondersteund zal ik gewoon een nieuwe celly kopen van 1200-1400Mhz. Zoniet zoou ik toch echt voor een nieuw mobo+proc gaan zoeken. :)
offtopic:
/me krijgt een celly 1200Mhz voor kerst :D

tvw

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Ik denk niet dat je er erg veel op vooruit gaat..

Misschien tijd voor een leuke upgrade.. Athlon XP + een board en wat ram is best betaalbaar en dat is meteen een hele leuke upgrade, meer de moeite waard dan een nieuwe proc aanschaffen..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

idd, amd kopen:)

Verwijderd

ik zag vandaag dat iemand zijn Kingston PC2100 CAS2 geheugen voor 30 euro wegdeed op V&A, dus geheugen is ook niet zo duur meer

Verwijderd

En hoeveel mb was dat? :P

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja als het sneller moet moederbord plus Celeron verkopen,

Wil je goedkoop uit zijn neem je een ECS K7s5a met XP1800+ waar je je sdram nog op kwijt kan.
Wil je ddr dan is de keus groot.

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Waarom nou AMD? Intel is net zo goedkoop tegenwoordig :)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Jah, ik zou hier nix aan doen. Gewoon een ander plankie, ram en proc kopen :). Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
AMD Systeem:
AMD Athlon XP PR2400+ Boxed: 259.00
GigaByte GA-7VAXP 135.00
DIMM 256 MB PC333 85.00
Totaal  479.00

Het nieuwste van het nieuwste :)

Je kunt nog kijken of je een XP2000+ koop, dat scheeld iets van 150 euro. Dit moederbord is misschien ook duur (een ECS kost bijna nix) maar dit bord heeft veel features. Hier kun je dus weer lang mee vooruit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Go0s op 15-12-2002 17:11 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:15

Croga

The Unreasonable Man

Matthijz schreef op 15 december 2002 @ 17:02:
[...]

Waarom nou AMD? Intel is net zo goedkoop tegenwoordig :)
heh, ben bang dat je daar toch nog even naast zit Thijzie.....

AMD XP2000+: EUR 107 (boxed)
P4 2Ghz: EUR 203 (boxed)...

Ofwel eenzelfde performance voor de helft van de prijs.... Ik ben zelf erg intel-minded, maar helaas heeft AMD op dit moment de prijs wel erg mee....

AMD:
XP2000+: 107
Asus A7V266-E: 100

Intel:
P4 2Ghz: 203
Asus P4S333-C: 107

Beiden:
256Mb PC2100: 62

Ben je dus voor zo'n 300 Euro helemaal klaar.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook een voltmod toepassen zodat je WEL tualatins kunt draaien op je mobo (zou je een PIII-1200 ofzo op kunnen zetten. Als deze nog te vinden zijn.

• BovenHond
  • Laatst online: 20:08
Intel vs AMD

Leuk om te zien hoe de 'AMD die hards' hier proberen een zieltje te winnen. En een klein beetje gelijk kan ik ze ook wel geven... maar let even op het volgende:

voedingsproblematiek

Als het moederbord + geheugen + CPU wordt vervangen voor nieuwere AMD of INTEL sets. Dan is er ook een kans dat je je voeding zult gaan vervangen. Als met al wordt het dus toch een redelijk dure grap, en is het misschien gewoon handig de Celeron als geheel te houden of te verkopen.

huidig moederbord

Wat voor Asus moederbord heb je eigenlijk. Geef eens wat meer informatie. Mocht er een Tualatin op passen dan kan de upgrade naar 1400 Mhz nog een serieus alternatief zijn. Er van uit gaande dat je bv 20 euro voor je oude 700 mhz kan krijgen.... kijk dan even in de pricewatch tweakers.net

Verwijderd

Topicstarter
dat vind ik allemaal wel erg prijzig worden voor een perfect computertje van 2jaar oud, die 700mhz is nog goed vooruit te branden alleen niet als ik ga mpg-2en, ik dacht even snel voor 90euro een nieuwe processor in te knallen, heb al 32mbvideo geheugen & 512mb geheugen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Matsu_matsu schreef op 15 December 2002 @ 20:42:

huidig moederbord

Wat voor Asus moederbord heb je eigenlijk. Geef eens wat meer informatie. Mocht er een Tualatin op passen dan kan de upgrade naar 1400 Mhz nog een serieus alternatief zijn. Er van uit gaande dat je bv 20 euro voor je oude 700 mhz kan krijgen.... kijk dan even in de pricewatch tweakers.net
een 2 jaar oud mobo is iig niet gemaakt voor tualatins.
maar als je zoekt op de voltmod zie je dat er wel een mogelijkheid bestaat om een tualatin op zo;n bordje te laten draaien

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 21:07:
dat vind ik allemaal wel erg prijzig worden voor een perfect computertje van 2jaar oud, die 700mhz is nog goed vooruit te branden alleen niet als ik ga mpg-2en, ik dacht even snel voor 90euro een nieuwe processor in te knallen, heb al 32mbvideo geheugen & 512mb geheugen
Ik zou zeggen ECS k7s5a plus Athlon 1800+ voor iets van 160 euro (kan nog goedkoper als je goed zoekt), haal daar eens 60 euro af voor je mobo plus processor (verkopen) en je bent voor 100 euro het mannetje.

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-12-2002 22:04 ]

Pagina: 1