Mijn Asus P4S8X ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hoi hoi, ik heb dus een Asus P4S8X gekocht icm met een Intel P4 2,4 Ghz 533Mhz bla bla bla, en na installatie van Windows XP begon mijn systeem spontaan te rebooten, ik mijn leverancier opgebeld, hem alles verteld, bleek dat ik nog een stekkertje niet had aangesloten op mijn mobo. Ik vol goede moed verder "xp-en", totdat ik weer 4 a 5 reboots kreeg binnen een half uur. Dit gebeurde net nadat ik de nieuwe nVidia drivers had geinstalleerd. Ik mijn oude display drivers uit de kast gehaald en die geinstalleerd maar weer een spontane reboot. Tot 3 keer toe, ik XP opnieuw geinstalleerd want "het zou aan een beschadigde driver" kunnen liggen volgens mijn leverancier.

Toen dit alles niet hielp ben ik maar eens op internet gaan zoeken naar mogelijke antwoorden voor dit ge-reboot.. Ik heb een draadje gevonden op een ander forum van een gozer die bijna alles had geprobeerd, tot nieuw geheugen, nieuwe voeding nieuw moederbord en alles. Het antwoord "schijnt" hem te liggen in de Bios versie 1003A (in mijn geval). Als je de nieuwste bios flashed (nu is het 1004) en tevens voor de zekerheid "Preserve memory gap between 15m 16m" aanzet...

"Een topic voor de zoekmachine, zodat als iemand ook problemen heeft dat hij hier misschien zijn antwoord kan vinden." :D

Dit is het draadje op dat ander forum:
Hardware Analysis

[ Voor 5% gewijzigd door gvdh81 op 15-12-2002 14:30 ]

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:32

Goku33

Ownage!

Moet je dit niet gewoon in het p4s8x topic posten? --> Asus P4S8X gebruikerservaringen

[ Voor 4% gewijzigd door Goku33 op 15-12-2002 17:32 . Reden: typo ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat lijkt me het beste idee ja :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.