Ik heb een erg vreemd probleem. Ik heb pas geleden een tweedehands laptop gekocht (P2 233, 32MB RAM, Win98se, Xircom CreditCard 10/100 NIC met 10mbit dongle). Het vreemde is dat als ik hem thuis aan het chello lijntje hang er totaal geen verbinding tot stand komt. Ik weet dit omdat mijn laptop geen ip, dns, en gateway ontvangt van de dhcp server.
Het ligt 100% zeker weten niet aan de instellingen of hardware, want ik ben met de laptop naar een vriend gegaan die op hetzelfde Chello wijkcentrum zit. Daar deed internet het gewoon via de laptop.
Normaal gesproken hangt er een netwerkje aan de chello lijn, waarbij een P200 speelt voor (NAT)router. Dit werkt perfect, de router vindt zonder problemen de verbinding. Het is echter een 100mbit netwerk en ik heb nog geen 100mbit dongle, dus ik kan met de laptop niet via mijn netwerk op Chello.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-Eerst "release all" in winipcfg op de router, alvorens de kabel in de laptop te pluggen.
-De com21 modem aan en uit zetten.
-"Renew all" in winipcfg op de laptop.
Niets werkte
Iemand ideeën of ervaringen?
Het ligt 100% zeker weten niet aan de instellingen of hardware, want ik ben met de laptop naar een vriend gegaan die op hetzelfde Chello wijkcentrum zit. Daar deed internet het gewoon via de laptop.
Normaal gesproken hangt er een netwerkje aan de chello lijn, waarbij een P200 speelt voor (NAT)router. Dit werkt perfect, de router vindt zonder problemen de verbinding. Het is echter een 100mbit netwerk en ik heb nog geen 100mbit dongle, dus ik kan met de laptop niet via mijn netwerk op Chello.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-Eerst "release all" in winipcfg op de router, alvorens de kabel in de laptop te pluggen.
-De com21 modem aan en uit zetten.
-"Renew all" in winipcfg op de laptop.
Niets werkte