Toon posts:

[XP] Internet werkt niet op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe pc aangeschaft: PC standalone. Internet werkt wel op oude pc met Win XP, maar niet op nieuwe pc met XP. PC staat zoals gezegd niet in netwerk, uiteraard wordt dezelfde netwerkkaart gebruikt. IP wordt door provider via DHCP uitgedeeld.
Lukt wel op oude pc, niet op nieuwe. Netwerkkaart in diverse sloten nieuwe pc geprobeerd. Firewall functie staat niet aan. Internet heeft wel 2 dagen gewerkt na installatie nieuwe pc. Bekabeling en netwerkkaart zijn goed, als ik namelijk netwerkkaart terug in oude pc plaats, werkt hij wel.

Wat kan er aan de hand zijn?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Krijg je wel een IP van de DHCP server?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57

Verwijderd

Topicstarter
Geen Chello, maar dat geval is niet aan de orde. Het is de zelfde netwerkkaart met uiteraard zelfde MAC adres.
Het ipadres wat in de nieuwe pc wordt uitgegeven is 169.254.2.40, deze wordt gegenereerd door XP omdat de netwerkkaart niet gevonden wordt door de Zeelandnet DHCP server. En dit gebeurt wel als de kaart in de oude pc zit.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Brandt het lichtje op je modem/netwerkkkaart wel??

• blackd
  • Niet online
Past beter in Internet & Telefonie

WOS -> IT

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
BigFast schreef op 15 december 2002 @ 15:15:
Brandt het lichtje op je modem/netwerkkkaart wel??
Ja, en in de oude werkt hij wel. Kaart is niet stuk.

• GoofY as 007|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-01-2008
Dit komt mij voor als een errug bekend probleem, uhm bij mij althans.
Als windhoos geen verbinding kan maken met de kaart, dan geeft tie zelf een ip adres uit ????? Raar maar waar. Dit is altijd het door jou genoemde IP adres.

Heb je bij toeval een firewire poort in je pc zitten, zo ja disable deze in je netwerk config, maw, verwijder hem uit je netwerk config.

Vervolgens moet je op je oude machine even kijkuh wat het ip adres is wat uitgegeven wordt door je provider incl je dns servers & gateway & hostname.

Die vul je vervolgens op je nieuwe bak handmatig in. Herstart ff voor de goeie orde, t blijft natuurlijk windows, ik weet dat het niet noodzakelijk is voor XP maar toch.

Op het moment dat je gestart bent probeer je via een ping je dns of gateway te pingen.

Mocht je een error krijgen post die dan ff

GoofY

Verwijderd

Topicstarter
De Internet Connection Firewall van XP staat niet aan. Verder hoef je bij Zeelandnet geen DNS op te geven, alles wordt automatisch door DHCP van Zeelandnet uitgegeven. (Ook geen DNS/gateway/hostname op oude pc) Ook geen gateway want het is een standalone pc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 16:37 ]

• GoofY as 007|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-01-2008
Uhm ik denk dat je niet helemaal meekrijgt wat ik bedoel..... :?

Volgens mij krijg je ook bij zeeland net een gate way toegewezen door de dhcp server van zeeland net.... I can be wrong off course but I don't think so!

zet de netwerk kaart in de oude bak. Boot t gevalleke op! kijk met ipconfig ff naar de instellingen.

Ik weet dat t een standalone is maar dannog krijge je nl een dns toegewezen. Waar t ff omgaat is dat je dit ff handmatig bij winxp inklopt.

Doe dat ook even en vervolgens kijk je ff of je je dns kan pingen....

Laat dan ff weten wat een evt error is. Doe je dit niet dan kan niemand je verder helpen denk ik.... Maar tja wie ben ik he....

Mocht je niet weten hoe je dit precies moet doen post dan ff dan geef ik dat ff aan.

SUC6 ermee.

GoofY

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan wat je me opdroeg :)
Alles netjes ingevuld. Het DNSadres kan gepingd worden, maar Internet werkt niet, ook het pingen van de naam werkt niet. Als er opnieuw wordt opgestart, nog steeds niks.
Terwijl er wel gepingd kan worden.

• Brainbuzz
  • Laatst online: 23-07 21:50

Brainbuzz

So?

Het heeft dus wel gewerkt op de nieuwe pc?
Is er iets gebeurd voordat je problemen kreeg? Programma geinstalleerd, nieuwe drivers???
Andere kabel proberen? Kan het te maken hebben met je hostnaam van je pc?
Het zijn maar gedachten die naar boven komen, maar misschien heb je er iets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een keer gecheckt, pc is van mijn vader, en hij schijnt imesh er op geinstalleerd te hebben gehad. Heeft wel geuninstalled, maar ja. Zou wel eens de boosdoener kunnen zijn. Zucht, ze vertellen altijd: nee hoor, ik heb niks gedaan. Gisteren deed hij het nog en vandaag plotseling gedaan. Heb je iets geinstalleerd pa? Nee, ik heb niks gedaan.
Maar hoe nu verder. Zoals ik al zei, imesh is geuninstalled.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Je zegt dat er wel gepingt kan worden.
Heb je je tijdelijke internet bestanden, cookies al eens geleegd :?

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook gedaan, niemand suggesties?

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

staat hij wel als standaart protocol ingeschakeld?

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Verwijder je nic eens uit je device setting en zet de pc daarna uit. Nic eruit halen (allemaal!) en pc weer aan. Na opgestart te zijn, pc weer uit en alleen je i-net nic erin. XP zal een nieuwe kaart herkennen en installeren. Dan moet het werken, heb het laatst ook gehad.
Andere mogelijkheid is, mocht je een sblive 5.1 kaart erin hebben zitten dan moet je je nic onder de sblive plaatsen. Deze hebben vaak ruzie met elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, door een system restore te doen.
Wat het ooit geweest is, blijft een vraagteken.
Pagina: 1