Probleem met AGP-v7100 gf2mx.

Pagina: 1
Acties:

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 17:41
ik heb dus een AGP-v7100 gf2mx en hij deed het altijd goed!
Maar als ik nu een spel ga spelen stopt ie er in een paar minuten mee en krijg ik een bleu screen!! :( :r daar staat dan dat NV4_disp een probleem heeft veroorzaakt!! (wat het is weet ik niet :? )
nu heb ik al vanalles geprobeerd om het te verhelpen: nieuwe drivers, video kaart eruit gehaald, heb hem al een keer opnieuw geistaleerd! maar niks werkte! :( :r

heeft er iemand ervaring met deze error, probleem??

Edit/ ik heb de search al gebruikt! kon er alleen niks over vinden!

[ Voor 7% gewijzigd door _Badeend_ op 15-12-2002 13:58 ]

There's no savegame in real life...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De foutmelding in je BSOD wijst naar een brakke driver. Welke drivers heb je al geprobeerd?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Met de standaard WinXP drivers krijg je als het goed is toch echt geen BSOD, weet wel dat er kaarten zijn die gewoon niet meer aan de detonator drivers willen..hmm.
Heb je echt niets veranderd in de tussentijd?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• _Badeend_
2Dutch schreef op 15 december 2002 @ 14:14:
Met de standaard WinXP drivers krijg je als het goed is toch echt geen BSOD, weet wel dat er kaarten zijn die gewoon niet meer aan de detonator drivers willen..hmm.
Heb je echt niets veranderd in de tussentijd?
stadaard drivers doen het niet goed meer!!
ben nu een service pak aan het downloaden met de nieuwste drivers!! ik hoop maar dat dat wel werkkt

Verwijderd

Download de nieuwste drivers van www.nvidia.com eens. Deze zijn meestal een stuk beter.

• _Badeend_
ik heb die nieuwste driver van nvidia gedownload maar die werkt ook niet!! nog steeds die error :r
edit/ ik heb nu al 4 verschillende drivers uitgeprobeerd!! ik begin toch te twijfelen of het wel een driver probleem is!!

[ Voor 39% gewijzigd door _Badeend_ op 15-12-2002 20:42 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test anders eens een aantal andere onderdelen. Systeemgeheugen kan je bijvoorbeeld met memtest86 testen. Controleer ook of het systeem/videokaart niet te warm wordt. Kijk of de kaart in een ander systeem wel goed werkt, probeer eventueel een verse windows installatie etc etc. Probeer op die manier erachter te komen waar het probleem zit :)

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

als je je videokaart nou eens in een andere computer (als je die hebt) zou testen, met zelfde instellingen, drivers etc, kan je zien of het aan je driver ligt of niet.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 17:56

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

NV4_disp wijst zo goed als altijd op een driver fout. Meestal gebeurt dit als er nieuwe drivers zijn geinstalleerd zonder de oude drivers volledig te verwijderen.
Dus, verwijder de oude drivers via SOFTWARE in je configuratiescherm, verwijder de nvidia map (+ evt de register van de driver (maar hoeft meestal niet))en herstart. Dan de nieuwe drivers er op en je heb zo goed als zeker weer een werkende kaart.

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• _Badeend_
vincentdeboer schreef op 15 december 2002 @ 21:47:
NV4_disp wijst zo goed als altijd op een driver fout. Meestal gebeurt dit als er nieuwe drivers zijn geinstalleerd zonder de oude drivers volledig te verwijderen.
Dus, verwijder de oude drivers via SOFTWARE in je configuratiescherm, verwijder de nvidia map (+ evt de register van de driver (maar hoeft meestal niet))en herstart. Dan de nieuwe drivers er op en je heb zo goed als zeker weer een werkende kaart.
ok dat heb ik gedaan!! hij geeft nu geen BSOD meer!! maar ik word nu gewoon uit het spel geflikkerd!! dus das weer een probleem!!

EDIT/ wel weer een BSOD!! :( :( nu zegt ie alleen geen nv4_disp maar gewoon nv4!!

[ Voor 7% gewijzigd door _Badeend_ op 16-12-2002 13:39 ]

Verwijderd

the_RJ schreef op 16 December 2002 @ 13:58:
wat een klote PC heb jij ;) niet dat ik iets te zeggen heb met mijn pentium 3 van 4/5 jaar oud, maar hij draait wel alles met mijn TNT 2 Riva kaart, zelfs WC3! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zeg dan gewoon niets :/

Probeer je drivers eens te verwijderen met Detenator destroyer > http://www.softnews.ro/public/cat/12/1/12-1-3.shtml

Installeer dan de detenator 23.11, staat wel op www.guru3d.com

Test dan weer.

• _Badeend_
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 14:02:
[...]

Zeg dan gewoon niets :/

Probeer je drivers eens te verwijderen met Detenator destroyer > http://www.softnews.ro/public/cat/12/1/12-1-3.shtml

Installeer dan de detenator 23.11, staat wel op www.guru3d.com

Test dan weer.
ok dat heb ik gedaan!! en ik heb nog wat andere dingen gedaan en heb nu geen last meer van die irri BSOD!! kan dus weer lekker Hitman 2 spelen!!
ik word nu alleen soms nog uit het spel gegooid :(
allemaal bedankt voor jullie hulp!!

[ Voor 4% gewijzigd door _Badeend_ op 17-12-2002 19:05 ]

Pagina: 1