Toon posts:

[ADSL] XS4ALL via BBned... is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word echt schijt maar dan ook schijtziek van dat @!#(*@&# Eweka. Nu zie ik dat XS4ALL een soortgelijk abonnement aanbiedt, te weten 8 mbit down, 0,5 mbit up, en 150 GB dataverkeer.

Nog beter dan Cistron, met z'n 100 GB. :)

Anyway, zijn er al mensen die dit abo hebben? Ik heb het over dit abonnement, PowerADSL.

Want ik ben het echt compleet zat om gewoon een hele week geen internet te hebben, slechte support en elke dag wel een paar disconnects. En gezien XS4ALL wel een reputatie heeft hoog te houden op het gebied van kwaliteit [althans, volgens mij hoor ik er nooit klachten over, of ik kijk niet goed genoeg :)], boeit me die 30 euro extra [€ 89,- voor Eweka vs. € 119,- voor XS4ALL] me niet zo zeer, temeer omdat dit extra bedrag toch wordt verdeeld over de studentenflat waar ik nu zit, dus het komt hooguit op enkele euro's meer per persoon per maand.
En voor een stabiele verbinding heb ik dat wel over :)

Dus om kort te gaan: is het stabiel, snel en niet zo gaar als Eweka?

Ik zal XS4ALL ook nog wel effe mailen, maar misschien dat er mensen zijn met dit abo die er al [hopelijk] positieve ervaringen mee hebben :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Ik laat dit draadje open omdat er weinig bekend is over dit power Abbo. Maar je kunt natuurlijk verwachten hoe het zal zijn: zoals de meeste andere BBned ISP's, maar dan met newszilla erbij :9 :P

Oja...ik neem aan dat jij nog geen jaar Eweka hebt? Want je zit wel aan je jaarcontrackt vast he...

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vraag ik het juist, omdat het ook via BBned gaat. En met Eweka heb ik zulke slechte ervaringen, dat hier vast wel -juridisch gezien- iets te regelen valt in de zin van het jaarcontract te laten ontbinden, omdat ze gewoon niet leveren wat ze beloven.

Inderdaad, ik heb een jaarcontract van Eweka, waarvan nu bijna twee maanden voorbij zijn. Maar ook zit er hier al sinds twee maanden een man of tien zo af en toe zwaar pissed te zijn omdat dat @(#*&@# internet het niet doet.
Dus een alternatief wat wel fatsoenlijk werkt heb nog liever vandaag dan morgen geïnstalleerd...

Of een Eweka wat wel een stabiele verbinding kan leveren, maar dat vertrouwen begin ik al heel erg hard te verliezen... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Euh, hier heb ik niet zoveel aan. Behalve dat 'ie de snelheid meet. En, ik kom met Eweka -wat ik nu dus heb- als het werkt, wel aan de 850 KB/s down en +- 50 KB/s up, een stuk hoger dan wat er nu in die stats staat...

Plus dat die tests van Speedtest niet echt representatief zijn voor de stabiliteit van XS4ALL/Eweka of andere providers, maar alleen een impressie geven van de snelheid.

Het gaat mij nog niet eens zozeer om de snelheid, maar meer om de stabiliteit :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dat power-abbo is een wassen neus.

Het lijkt of iedereen het direct kan krijgen maar als je gaat kijken of het ook bij jouw beschikbaar is dan komt de aap uit de mouw.
Dan krijg je opeens te zien dat het wel kan maar er bij XS4ALL wel eerst 49 anderen moeten zijn in het gebied van jouw wijkcentrale die het ook willen.

Dus als je een van de weinigen bent in je wijk die het wil dan gaat het gewoon niet door.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Ik heb voor de grap al eens m'n postcode ingetoetst, en er stond dat het gewoon beschikbaar is. BBned heeft volgens mij al een lijn hiernaartoe gelegd, want ik heb nu al ADSL via Eweka. Maar Eweka bevalt mij -op dit moment- zwaar slecht, en als daar niet binnen geringe tijd verandering in komt dan ga ik serieus op zoek naar een andere provider, vandaar mijn vraag naar XS4ALL :)

En die '49 anderen...' dat is toch alleen als je in een niet-dicht bevolkt gebied woont? Lijkt me nou niet dat Tilburg een klotegehucht is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 15:59:
Hmm... Ik heb voor de grap al eens m'n postcode ingetoetst, en er stond dat het gewoon beschikbaar is. BBned heeft volgens mij al een lijn hiernaartoe gelegd, want ik heb nu al ADSL via Eweka. Maar Eweka bevalt mij -op dit moment- zwaar slecht, en als daar niet binnen geringe tijd verandering in komt dan ga ik serieus op zoek naar een andere provider, vandaar mijn vraag naar XS4ALL :)

En die '49 anderen...' dat is toch alleen als je in een niet-dicht bevolkt gebied woont? Lijkt me nou niet dat Tilburg een klotegehucht is :)
Waarom neem je geen @home ?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:57:
[...]

Waarom neem je geen @home ?
Dan wordt meteen de wereld een hel voor je

-geen server mogen draaien
-datalimiet (volgens mij)
-disconnect
-kut mailserver
-niet constant
-geen internet delen met anderen

Verwijderd

Topicstarter
Euh, als ik @home wil dan had ik dat wel. En wat dacht je van de snelheden? Upload ook. Het is gewoon handig als je 50 KB/s upstream hebt, en die ook kan gebruiken ZONDER dat je hele downstream instort. Maar terug on-topic: is er al iemand die dit abo heeft?

En zo ja... ERVARINGEN PLZ! :D :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Xs4all met bbned heb ik geen ervaring mee, wel cistron + bbned, en die is errug goed, en xs4all met mxstream, en die is ook erg goed. Ik verwacht niet anders dat xs4all+bbned ook heel goed is. Ik zou er zelf (als ik nu geen Cistron zou hebben) direct een aanvraag de deur uit doen, ik heb volledig vertrouwen in xs4all. (alleen boden zij helaas toen ik mn verbinding aanvroeg nog geen bbned, en om nou 2 maanden zonder te zitten om over te stappen vind ik ook weer zo wat...).

Exact expert nodig?

Pagina: 1