cd speler piept...

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
hoi,
ik heb n probleempje met m'n cd-speler, het is een sony cdp-xe200, 5 jaar oud, veel gebruikt, nieuw prijs fl220 oid.
Als ik cd's afspeel hoor ik regelmatig een soort piep uit de speler komen. Vrij hoge toon en nogal storend bij zachte muziek (komt dus niet uit boxen maar uit de speler zelf)
Er is overigens geen regelmaat bij welke cd's hij dat doet, soms bij de 1 dan bij de ander. En gemiddeld ongeveer bij 20% van de cd's.
Heeft iemand een idee wat dit is/of het te verhelpen is...
Ik d8 zelf aan de lazer, ook omdat hij ook al zoveel uren gemaakt heeft.
Ik moet dit even weten omdat ik hem aan m'n broertje wil verkopen (die zegt geen last te hebben van die piep) maar t zou ook lullig zijn als die d'r in n maand helemaal mee stopt... :P
oja tis al 10 maanden bezig ofzo die piep...
avb voor help!

Verwijderd

Tijd voor een nieuwe :?

Verwijderd

Lijkt me een defect, maar als hij het al 10 maanden met die piep doet, waarom dan niet nog 10 maanden?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Waarschijnlijk is hij niet helemaal meer in balans en krijg je met sommige cd's die net niet helemaal recht zijn een piep. Sommige cdromspelers hebben hier ook last van op hoge snelheden. Je kunt je cd's er in het ergste geval ook mee beschadigen (ronde kringen op de cd).

• onne
Daarom wil k m ook verkopen :)
Fairy schreef op 15 december 2002 @ 13:40:
Waarschijnlijk is hij niet helemaal meer in balans en krijg je met sommige cd's die net niet helemaal recht zijn een piep. Sommige cdromspelers hebben hier ook last van op hoge snelheden. Je kunt je cd's er in het ergste geval ook mee beschadigen (ronde kringen op de cd).
hmm ok, maar het zegt dus nix over de levensduur verder, want niet in balans zijn noem ik niet echt een defect...
overigens beschadigde cd's heb k tot nog toe nix van gemerkt, en maakt ook nie echt uit zijn toch gekopieerd voor eigen gebruik :P
iemand nog n andere suggestie?

[ Voor 13% gewijzigd door onne op 15-12-2002 14:36 ]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Het is inderdaad de laser, en ja over een jaar doet ie niets meer :)
Of je moet er een nieuwe laser inzetten.

• onne
Jur schreef op 15 December 2002 @ 14:46:
hmm ok, dat klinkt anders dan wat de anderen zeiden... :(
als je daar zeker van bent, verkoop k m beter niet denk ik..
iig bedankt

Verwijderd

onne schreef op 15 December 2002 @ 14:36:
[...]

Daarom wil k m ook verkopen :)

[...]
Haha das lekker, een stuk apparaat aan een ander verkopen, dat je er nog geld voor durft te vragen 8)7

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sony CD speler, 5 jaar oud, nieuw prijs F220,- (99,8 euro)

Mensen die dit willen kopen zijn er al niet veel.
Sony maakte in die tijd niet echt beste cd-spelers (in die prijsklasse).
Als je hem al verkoopt kun je er wat mij betreft niet meer dan 10 euro voor vragen.
En dat is nog los van het feit dat hij dus eigenlijk defect is.
Zodra het meer gaat kosten kun je voor deze prijs onderhand een nieuwe (vaag merk) cd-speler in de winkel kopen... En dan heb je nog garantie ook.

Alles kan stuk.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Jur schreef op 15 December 2002 @ 14:46:
Lasers die piepen ? , een laser heeft golflengte 650nm f=9 Mhz , trillingen opgewekt door laser elektronica hoor je dus echt niet (8>

Die piep is hoog dus waarschijnlijk rond 10khz dus waarschijnlijk opgewekt door dat cd uitbalans is , of de motortjes om cd te laten draaien en laserkop te bewegen wrijving maken en er dus een beetje olie op moet.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• onne
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 13:24:
[...]

Haha das lekker, een stuk apparaat aan een ander verkopen, dat je er nog geld voor durft te vragen 8)7
hangt ervan af wat je onder stuk verstaat... hij piept, maar als je daar geen last van hebt (zoals mijn broertje) is t geen probleem, als t niet aan de laser ligt maar aan de balans lijkt t me niet zo'n probleem om hem te verkopen. dikke kans dat ie nog n tijd mee gaat...

en ik heb er wel last van, en wou toch al n nieuwe kopen met optisch out dus vandaar...
en hij blijft in de familie :P dus is altijd wat te regelen :)

[ Voor 1% gewijzigd door onne op 16-12-2002 14:16 . Reden: ch=g ]

Verwijderd

Lasers die piepen ? , een laser heeft golflengte 650nm f=9 Mhz , trillingen opgewekt door laser elektronica hoor je dus echt niet
De frequentie van de aansturing ligt binnen het menselijk gehoor .
Veel cd spelers zijn daarom ook op het gehoor afteregelen bij gebrek aan meet apparatuur.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:56

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hmm, wel humor die uitspraak. Lasers die piepen. Nee dat lijkt me nou niet echt. Kheb vele lasers vervangen van CD spelers maar nog nooit een tegengekomen die piept. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat het een condensator is, maar verder? Tja, of er moet iets aanlopen ofzo.
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 01:34:

[ Voor 44% gewijzigd door SmartDoDo op 28-12-2002 01:43 . Reden: Wat vergeten ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

er zit misschien een muisje in? :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Als jij er dan zoveel vervangen heb dan moet je dus ook weten dat de aansturing van de laseroog doormiddel van spoeljes op de juiste hoogte word gehouden.
Of weet je niet dat spoelen kunnen piepen,suizen.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

de mijne heeft hier ook last van ja, ook al een ouwetje, destijds op sinterklaas gekocht..

bij mij doet ie het alleen alstie koud is (dus als het raam van m'n slaapkamer een dag open heeft gestaan en het er dus heel koud is als ik hem aanzet, als het raam gewoon dicht is gebleven overdag en de deur open zodat ie ook wordt verwarmd door de kachel, dan heeft ie nergens last van :) ), na ergens tussen de 5 en de 10 minuten gedraaid te hebben doet ie het niet meer :)

Hoi

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 12:55
Fairy schreef op 15 December 2002 @ 13:40:
Dat had ik dus op m'n PSX :( duur spel naar de pokke :(

Burp

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

sorry hoor,

maar of het nu aan de laser ligt of aan de balans voor cdees...

Een nieuwe kost nog minder dan 30 euro....

Voor die prijs ga je toch niet eens meer kijken wat nu precies de kuren van je huidige speler zijn???

Soms snap ik niet dat er aan de ene kant met gemak zoveel wor uitgegeven aan een grafische kaart en wordt gejengeld om een cd speler...

zal wel aan mij liggen

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Topicstarter post het hier om te horen naar of er mensen zijn met ervaringen over dit probleem... wat is daar mis mee? :?

Stel dat het op te lossen zou zijn met cleanen. Dan ga je een apparaat toch niet weggooien als iemand (broertje) daar volledig tevreden mee is?! Sommige mensen moeten ook nog werken voor geld enz. :|

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1