Hoe vind ik de batterij in men TeleVisie toestel?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De batterij die intern in de TV zit is plat, hoe herken ik deze zodat ik ze kan vervangen? (Als ik de stekker uit trek is hij alles vergeten, vandaar dat ik weet dat ze plat is).

Zou het misschien een klein rond ding kunnen zijn waar het Ohm teken op staat? Het is een philips (geen idee welk type, hij is ongeveer 8jaar oud denk ik).

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

een ding met een Omega erop lijkt me eerder een weerstand :P

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zoek eens naar een heel klein rondje wat in een soort van plastic gegoten zit. Waarschijnlijk is dat hem

Iets met een Ohm teken erop zijn weerstandjes, niet aankomen verder :)

[ Voor 27% gewijzigd door GGS_206 op 15-12-2002 13:20 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• poing
  • Niet online
Mmm ja dat plastic gegoten vormpje zocht ik ook maar zit er niet in, is geen nieuwe tv he.

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb wel enige ervaring met TV toestellen, en ik kan je zeggen dat ik nog nooit een toestel ben tegengekomen waar een batterij inzit. De instellingen van de TV (zender instellingen en zaken als volume, helderheid, contrast, etc) worden meestal opgeslagen in zogenaamd "non volatile memory", geheugen dus waarvan de inhoud bewaard blijft zonder dat er spanning opstaat.

• poing
  • Niet online
Mmmm dat zou ook wel kunnen, dan is ie stuk :(

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:18
Wel oppassen als je met je tv zit te kloten staat namelijk een paak Kv op (ook als die uitstaat)

Verwijderd

het kan er uit zien als een buisje
en er zal zeker een "+" teken op staan
Grote kans dat je gesoldeerd is op de print ipv. een klik-systeempje

Verwijderd

Klopt, het zit meestal mbv lipjes op de printplaat gesoldeerd!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen verstand van behalve dat ik dat probleem ook ooit had en er een blauw ding is vervangen van ca 3 - 4 cm hoog wat dus de bu-batterij bleek te zijn volgens de factuur.

ARME AOW’er

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik snap je verhaal niet echt: als ik de stekker eruit trek is hij alles vergeten vandaar dat ik weet dat hij plat is. Leg ff uit aub?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
Tomcat schreef op 15 december 2002 @ 22:57:
Ik snap je verhaal niet echt: als ik de stekker eruit trek is hij alles vergeten vandaar dat ik weet dat hij plat is. Leg ff uit aub?
batterijen zijn plat en rond, maar wat jij omschrijft zou ik eerder leeg noemen

zoek eens naar een handleiding van de pc < (stomstomstom, ik bedoel TV uiteraard :o) beetje te snel aan t tikken), misschien dat je anders ook ergens anders op internet informatie erover kan vinden

[ Voor 8% gewijzigd door NightOwlNL op 16-12-2002 01:42 ]

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 16 december 2002 @ 01:29:
[...]

batterijen zijn plat en rond, maar wat jij omschrijft zou ik eerder leeg noemen

zoek eens naar een handleiding van de pc, misschien dat je anders ook ergens anders op internet informatie erover kan vinden
hij heeft het over een tv... batterijtje dat je zoekt kan wel eens zo'n lomp rond ding zijn met een + en - erop en een hoop batterijachtige gegevens, als je geluk hebt staat er zelfs een merk van een bekende batterij fabrikant op... Varta en dergelijke

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 01:36:
[...]

hij heeft het over een tv... batterijtje dat je zoekt kan wel eens zo'n lomp rond ding zijn met een + en - erop en een hoop batterijachtige gegevens, als je geluk hebt staat er zelfs een merk van een bekende batterij fabrikant op... Varta en dergelijke
*schud *schud *schud

ik ben weer wakker:) TV uiteraard, geen PC :D

Verwijderd

Meestal ziet zo'n batterij eruit als een paar van die "grote" horloge" batterijen die ingeseald zijn met een stukje krimpkous.
als je de kap er vanaf haalt zie je meestal gelijk het batterijtje zitten.
let goed op de + en - als je deze loshaalt,
ik bedoel zo als die los is gekomen moet deze ook weer vast.
markeer dit met viltstift.
bij mijn B&O tv zat deze verkeerd om en toen was nog alles weg.
nadat ik alles opnieuw ingesteld had.
dus eerst ff 1 kanaal en wat vreemde kleurinstellingen dan weet je het zeker dat deze goed is.

maar zolang er spannig op je tv staat blijft deze het onthouden.
stekker vastplakken met tape aan het stopcontact.
werkt ook goed.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:18
als je niet eens weet dat Ohm voor weerstand staat zou ik ervan afblijven en hem naar een monteur brengen, er zit nl. een lekkere hoogspanning in zo'n ding

• NightOwlNL
weertenaar schreef op 16 December 2002 @ 10:09:
als je niet eens weet dat Ohm voor weerstand staat zou ik ervan afblijven en hem naar een monteur brengen, er zit nl. een lekkere hoogspanning in zo'n ding
als je nix nuttigers aan de topicstarter te melden heb zou ik je computer verkopen |:( 8)7 :?

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 16 December 2002 @ 13:50:
[...]

als je nix nuttigers aan de topicstarter te melden heb zou ik je computer verkopen |:( 8)7 :?
Dit is alleen maar een waarschuwing want je moet zowieso de beeldbuis ontladen als je hem open schroeft, want je heb zo wat hoogspanning te pakken. B)

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:50

worker

2x Sessy thuisbatterij

Plat betekent leeg in het Belgs...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

worker schreef op 16 December 2002 @ 18:17:
Plat betekent leeg in het Belgs...
En als een netwerk plat ligt werkt het niet meer.

Maar on-topic:
kan je geen foto maken van alle printplaten in de tv, dan kunnen wij kijken waar hij zit.

Hij kan blank, groen of geel zijn (plastic krimpkous), kan plat op de plaat liggen, kan rechtop staan, het kan een tonnetje zijn enz. te veel mogelijkheden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1