Warrig ivm intel 815 (2)

Pagina: 1
Acties:

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Geachte heer Abbadon ik heb mijn info al van de orginele Intel site opgedaan aangezien ik een Intel bord heb van Intel zelf zoals in mijn orginele bericht duidelijk blijkt.
Op deze site staat dat de I815 net als de I815e en I815EB, .18 & .13 micron procs.ondersteund.

Quote intel site:
" The Intel® 815 chipset optimizes flexibility and stability in Intel® Celeron® and Intel® Pentium® III processor -based PCs, with support for both .13 micron and .18 micron 370-pin Intel® processors."

Het word Tualatin ben ik verder niet bij diverse beschrijvingen tegen gekomen op de Intel site waar het ondersteuning van hun eigen moederborden betreft.

Mijn vraag is dus de .13 micron p3 , dit is toch die Tualatin?
Zo ja....dan zal elk Intel815 based board(ongeacht welke revisie)die .13 micron proc. toch moeten ondersteunen.......of zie ik nu door de bomen het bos niet meer........ 8)7

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37
neen, alleen bordjes met een 815e(p) ondersteunen volgens mij de tualatin core

wat misschien makkelijker is, zoek naar een bordje met een via xxxT chipset
3 maal raden waar die t voor staat, en dan kan je ook nog wat meer ram op bordje kwijt

<edit>

heb net ff op intel.com gekeken en daar staat het idd wel zo, maar misschien kun je beter de specs van het mobo opzoeken ipv de chipset info

[ Voor 24% gewijzigd door Bossie op 15-12-2002 12:54 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:15

Croga

The Unreasonable Man

Sideburnn,

Er staat echter in geen van je posts:

- welk bord je precies hebt
- welke i815 chipset daar op zit
- Wat voor proc je wilt gaan gebruiken
- Waar je de info vandaan haalt dat .13 altijd Tualatin is
- Waarom je denkt dat de info van Intel zelf niet juist is (met betrekking tot .13/tualatin discussie)

Ofwel:
- Wij hebben meer informatie nodig
- Alles wat wij hier over kunnen vertellen, kun je waarschijnlijk zelf vinden op de website van Intel

[Edit]
De Intel website zegt inderdaad heel duidelijk dat alle .13 en .18 processoren door alle i815 chipsets ondersteund worden. Daarnaast zegt de Intel website ook heel duidelijk dat er daarnaast alleen .25 P3 procs bestaan, maar daar heb jij niks mee te maken. Ofwel: De i815 chipsets ondersteunen óók allemaal de Tualatin.
De vraag of je moederbord dit ook allemaal ondersteund is een tweede....... Die vraag is aan de hand van de info die je geeft ook niet te beantwoorden.

[ Voor 35% gewijzigd door Croga op 15-12-2002 13:02 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Geachte heer Sideburnn, De kern van jouw vraag is of jij een 0.13&#181 P!!! en/of Celeron (dat zijn idd Tualatins) op jouw bord kunt prikken, althans dat maak ik er uit op (?) Om hier een bevredigend antwoord op te geven moeten we weten wélk moederbord je hebt, dus graag naast het merk (Intel) óók het typenummer ;) Dit omdat namelijk niet elke i815 met voorgenoemde cpu's overweg kan en Intel haar borden met beide i815 varianten (de i815 en de i815 for use with universal Socket 370 waarvan de laatste zowel AGTL+ als AGTL ondersteund en dus ook de Tualatins, ook wel bekend als respectievelijk stepping A2 en B0) heeft uitgerust.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Sideburnn

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Ik heb een Intel Easton d815 (orgineel Intelbord)Met een I815 chipset,mijn quote intel site komt van de Intelsite,ik denk dat de .13 micron een Tualatin is omdat ik denk dat een .18 de coppermine is en er op de intelsite verder niet over een coppermine en tualatin word verwezen maar naar .13 en .18 micron p 3 procs.
Verder is mijn punt dat het wat verwarrend is dat ze op de intel site dus zeggen dat ELKE 815 chip de .13 aankan(Tualatin?)maar niet elk moederbord gebaseerd op deze het daadwerkelijk aan kan,vaag.....maar mijn mobotje kan het gelukkig wel....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Intel is niet al te duidelijk hierin maar als je wat verder gaat graven in de datasheets en specupdates kom je er achter dat de i815 A2 stepping geen Tualatins ondersteund (Tualatin en Coppermine zijn Intel code namen voor de 0.13 en 0.18 P!!!'s welke ze niet commercieel gebruiken, vandaar dat je die namen bijna niet op hun site tegenkomt). De i815 met stepping B0 ondersteund beide types P!!!. Dus _niet_ alle i815 chips onderteunen Tualatins.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Sideburnn

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Thankzz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sideburnn schreef op 15 december 2002 @ 13:29:
Ik heb een Intel Easton d815 (orgineel Intelbord)Met een I815 chipset,mijn quote intel site komt van de Intelsite,ik denk dat de .13 micron een Tualatin is omdat ik denk dat een .18 de coppermine is en er op de intelsite verder niet over een coppermine en tualatin word verwezen maar naar .13 en .18 micron p 3 procs.
Verder is mijn punt dat het wat verwarrend is dat ze op de intel site dus zeggen dat ELKE 815 chip de .13 aankan(Tualatin?)maar niet elk moederbord gebaseerd op deze het daadwerkelijk aan kan,vaag.....maar mijn mobotje kan het gelukkig wel....
Vertaling+samenvatting van alle posts beide topics tot nu toe:

Ik heb een Intel D815EEA mobo, kan hier zoals op deze link gesuggereerd wordt een 0.13u CPU op?

Bondigheid is soms een stuk duidelijker :)

Overigens staat je antwoord gewoon op de Intel site- kijk eens onder Support naar de D815EEA CPU support :z

Oslik blyat! Oslik!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
dion_b schreef op 15 December 2002 @ 18:36:
[...]

Vertaling+samenvatting van alle posts beide topics tot nu toe:

Ik heb een Intel D815EEA mobo, kan hier zoals op deze link gesuggereerd wordt een 0.13u CPU op?

Bondigheid is soms een stuk duidelijker :)

Overigens staat je antwoord gewoon op de Intel site- kijk eens onder Support naar de D815EEA CPU support :z
idd conclusie is dat ie em niet ondersteunt :)

tualatins -> allemaal 1GHz of hoger

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1