[UT] Lag bij Internetgame - Server achter Winroute

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Goed, ik heb beneden een server staan waar winroute pro op draait. Hier heb ik verschillende poorten forward naar mijn game pc (die dus via de server van internet voorzien wordt) zodat ik met UT kan hosten en dat andere mensen via internet kunnen joinen.

Allemaal goed en wel, na UDP 7777-7790 en UDP 27900 forwarded te hebben naar mijn netwerk ip 192.168.1.4 werkt het. Ik kan hosten en mensen kunnen via internet joinen. Prima dus. Maargoed, degen die connect heeft last van een vreemde soort lag. Wanneer je schiet duurt het een poos voordat de kogel/raket wordt afgevuurd, we kennen het allemaal wel. En af en toe dat rode connectiepoortje rechtsonder in beeld. Degene die host heeft geen last van de lag en fragt er lekker op los.

Een vriend van mij heeft hetzelfde princiepe (Zit dus ook achter winroute en heeft ook netjes de poorten forwarded). Wanneer ik op hem join heb ik last van de lag. En wanneer hij op mij joint heeft hij last van lag. Het ligt dus aan winroute, aangezien ik wel gewoon zonder problemen kan spelen op "gewone" (Direct aangesloten op internet pc's) servers.

Mijn vraag, hoe los ik dit op, zodat het wel speelbaar wordt? Ik heb er al aan zitten te denken om op de server een dictated UTserver te laten draaien, maar dit is niet echt handig.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02
Wat voor internetverbinding heb je? Want misschien is je verbinding gewoon te sloom :)
Daarom heeft de gene die joint lag en de degene die serveert niet.

The devil is in the details.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Beide chello. Redelijk snel hier in de buurt. Maargoed, wanneer ik een dedictated draai op mijn server kunnen we beide wel goed spelen. Dat is bij hem ook het geval. Dus het lijkt mij iets in winroute.