[ADSL] Aansluitprobs

Pagina: 1
Acties:

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22
Heej,

Ik zit nu al een kleine week te kl*ten met de ADSL aansluiting, ik heb de search uitgezocht voor het probleem mar niks gevonden.

Het zit als volgt:
Ik heb bij XS4ALL een basic abbo zonder modem, omdat de modem bij routershop (veel) goedkoper was. Die heb ik dus gehaald (Alcatel 510 ADSL modem/router) en nu ben ik bij het installatie gebeuren..... en ik kom er niet uit. Ik moet de modem configureren en dan op een gegeven moment vraagt ie om :

Provider: Service:
advanced briged ethernet
basic routed ppp

nu kom ik er niet achter welke ik moet nemen. En van XS4ALL wordt ik ook niet wijzer. Dus als er iemand is die dezelfde combo heeft (of het geval weet) en mij even wilt helpen !!THANX!! want ik zit er al een tijdje mee te kloten en hier loop ik al vast.... :(

Thanx alvast

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Heb je geen cdtje van MXstream?? (die stelt alles meteen goed in!) of zit je bij een andere adsl maatschappij??
edit: ik zie et al.. ook uit made.. gewoon ff da cdtje van MXstream gebruiken.. (en nie cdtje van Alactel modem)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 12:27 ]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Bridged is het in elk geval niet.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad, je krijgt 2 cd's aangelevert in dat pakket (weet overigens niet of dat ook geldt voor het pakket zonder ADSL modem)
De ene CD is van MXStream en de andere CD is van Alcatel zelf.
Uiteraard pak je de goede CD, tevens lees ik hier in de handleiding:
1. Zet uw ADSL modem aan
2. Plaats de meegeleverde ADSL cd-rom met software van KPN Telecom in het cd-romstation van uw computer.
Mocht je die CD's niet hebben kan je op de Support Pagina van MXStream de goede INI file krijgen:
Voor Analoog - Voor ISDN

[ Voor 34% gewijzigd door Enforcer op 15-12-2002 14:00 ]

Verwijderd

basic routed ppp die oet je hebben ff de gebruikers naam en w8woord invoeren. en de router ff instellen als dat nodig is! en dan moet het werken!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Mensen, de topicstarter zegt dat hij zijn adsl pakket zonder modem heeft besteld, daarom krijgt hij er ook geen cd'tje bij waarmee alles automatisch is te configureren.

Maar je zou wel kunnen proberen om van iemand een kopie te krijgen van die cd, ik neem aan dat dat niet echt illegaal is. Dan kan je namelijk makkelijk alles configureren.

Kpn-adsl maakt iig gebruik van PPPoA, je zou dus kunnen kijken of je dat ergens kan instellen, maar ik heb zelf de 510 niet ik zou dus ook niet precies weten waar je dat zou moeten installen.

• Maf
Ok, ik heb de CD ff "geleend" bij iemand en nu doet ie t dus meteen :) Ik zit dus dit op mn adsl lijntje te tikken...

volgende missie; meer dan één computer ;)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ok hij ook weer blij :), maar sinds wanneer is xs4all mxstream?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:11
Nou al sinds het begin, ze zijn later pas met BBnet begonnen omdat MXStream geen hogere doorvoer snelheden gebruikte.

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
In mijn handleiding staat nadrukkelijk dat je eerst dat Mxstream-cd moet installeren en dan pas je modem aanzetten cq aansluiten.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• Maf
Ok, volgens probje..

Ik heb een alcatel 510 ADSL modem/router met enkel 1 poort. Nu is de bedoeling dat er toch meerdere computers achter gehangen worden... Hoe kan ik dit opossen? Door middel van een hub of moet er iets specifiekers aan te pas komen? (switch of iets dergelijks?)

Thanx

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Maf schreef op 17 december 2002 @ 12:28:
Ok, volgens probje..

Ik heb een alcatel 510 ADSL modem/router met enkel 1 poort. Nu is de bedoeling dat er toch meerdere computers achter gehangen worden... Hoe kan ik dit opossen? Door middel van een hub of moet er iets specifiekers aan te pas komen? (switch of iets dergelijks?)

Thanx
Je kan hiervoor gewoon een hub of een switch gebruiken.
Het zijn dan de zelfde instellingen (mits dhcp) als op de pc die je nu gebruikt. (als het een static ip is, steeds 1 ophogen)

Hoe deel ik Internet ?
Het Grote Poortmappingsverhaal
FAQ Network Troubleshooting

Lees deze 3 ook ff gelijk door, dan zal je een hoop duidelijk worden voor in de toekomst. ;)

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
he Maf, hoe kom je erbij dat de routershop voordeliger is?

Als ik dit bereken, dan is het abo + modem voordeliger :

abo zonder router : 79,03 + 189 (routershop) = 268,03

abo met router : 238,03

Of reken ik nu verkeerd? :)

Verwijderd

simpel ff met het kabeltje wat nu van je modem naar je pc loopt uit je pc halen en in de uplinkpoort van je hub/switch stoppen en dan gewoon kabels van de hub/switch naar je pc en die andere pc's die je wilt aansluiten, alle PC's ipadres laten krijgen van je modem(DHCP aanzetten in je modem natuurlijk!!!)

en internetten maar!!!!!!!!!

greetz Morpheus1982

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

BonBon schreef op 17 December 2002 @ 20:19:
he Maf, hoe kom je erbij dat de routershop voordeliger is?

Als ik dit bereken, dan is het abo + modem voordeliger :

abo zonder router : 79,03 + 189 (routershop) = 268,03

abo met router : 238,03

Of reken ik nu verkeerd? :)
Abbo+modem wor bij jou in 1 keer abbo met router hoe ken da ?

En het zelfde kost dus bij xs4all 354 euro :) zullen wij effe rekenen ?
354 euro - 268 euro = ?????

[ Voor 12% gewijzigd door Sen op 18-12-2002 13:53 ]

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
* xs4all abo zonder Alcatel router = 79 euro,
hij koopt dan bij de routershop een router voor 189 euro,
is samen 268 euro.

* het xs4all abo met Alcatel router = 238

Of hij heeft een duurdere Alcatel router gekocht ipv de
versie die ik hier als voorbeeld stel. ;)
Pagina: 1