[Nero] cdrw branden lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij het branden van 500 Mb op een 80min CDRW krijg ik onder Nero aan het begin (<15 sec) de foutmelding 'Write -> Illegal Medium, Could not perform fixation'. Het branden van 80min CDR's lukt wel, zonder problemen t/m 700Mb.
Een seach op Nero, CDRW in SA gaf o.a. [nero] Could not perform fixation maar daar lag het probleem bij de CDR. De genoemde oplossingen helpen niet.

Ahead waarschuwt voor het installeren van meerdere burn software op een systeem dus daar wacht ik even mee. In het verleden is het onder W2k wel gelukt om deze CDRW's te branden maar dat kan ook met Easy CD geweest zijn.

Wat kan ik nu het beste doen?

HW: HP CD-Writer 9300
CD: Platinum CD-RW 4-12x 80min
SW: Nero 5.5.9.17
MB: MSI K7T-R KT133a

GMT-8

Verwijderd

Heb je al meerdere soorten merken CDRW cds geprobeerd?

• _Zedd_
  • Niet online
Toevoegen van een bestand (30kb, lekker efficient) op een CDRW van Philips (640Mb, versie?) lukt wel. Ik heb ergens nog een platinum CDRW liggen die ik WEL goed heb gebrand, maar dat was onder W2k maar wel programma? |:(

----
Ik kan rond 17.00 weer reageren.

[ Voor 9% gewijzigd door _Zedd_ op 15-12-2002 12:36 ]

GMT-8

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Ik zou je cd gewoon eens grondig formateren.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb hetzelfde probleem op een Sony brander gehad. (Met Nero)
Met CD-R geen problemen, maar de CD-RW wilde hij alleen de oude schijfjes branden. (de maximum 4 speed etc) Alle nieuwe CD-RW schijfjes gaven exact dezelfde error als jij nu hebt.
In een ander systeem geprobeerd, maar dat mocht ook niet helpen.
Firmware upgrade gedaan....ook helaas.
Toch helemaal geen oude brander Sony 140E (8x4x16)

Ik heb dat ding er gewoon uitgeknikkert en een LG 48x16x48 gekocht. En nu kan ik die bergen CD-RW'tjes die allemaal lagen te niksen, wel branden. ;-)

Ik zal wel constant de verkeerde CD-RW'tjes gekocht hebben. ;-)
Om een ander programma te gebruiken en mijn Nero licentie in de kast te gooien ging me net iets te ver.
Ik zal het eens proberen in mijn 2de hobbybak (waar de Sony writer nu in zit) met WinonCD ofzo. Ben eigenlijks wel benieuwd.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• OkselFris

OkselFris

..na eventjes prutsen.

Ik heb het net even in mijn 2de systeem geprobeerd met Easy CD Creator. Maar die zegt doodleuk bij nieuwe CD-RW "disc is write protected" or "Disc is damaged". Kortom die writer vreet ze gewoon niet. Hier ook hetzelfde, de oude rewritables gaan wel goed.

Ik hoop dat jij meer geluk hebt. Succes!

• _Zedd_
  • Niet online
Bij InCD krijg ik foutmelding 00a1-0005-0030-0005 bij het formateren van de platinum cdrws. Ik ga even bij Ahead zoeken.

GMT-8

Verwijderd

waarschijnlijk is dat een high speed cdrw dit is een nieuwe standaard die niet alle branders ondersteuren

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Het probleem van Okselfris en _Zedd_ komt neer op het feit dat een highspeed cd, dat is 4 en hoger, niet gebrandt kan worden op een writer die niet sneller kan writen dan 4 speed. Een speler die bijvoorbeeld 10 speed kan cdrw-en, kan alles schrijven. Een speler die maar 2 of maar 4 speed kan schrijven, die kan alleen op de oude cdrw's schrijven. Er is geen softwarematige oplossing voor, de cd's zijn fysiek echt anders.

• OkselFris

OkselFris

Had ik toch een goed excuus om een snelle writer te kopen. ;-)

Pagina: 1