Op de wind van gister kan je niet zeilen
Nee, er is heel weinig verschil tussen ATA 100 en ATA 133 (ik geloof zelfs dat ATA 133 langzamer is in sommige gevallen data ATA100)_
En het kan ook geen kwaad op een Ata 100 Mobo een Ata 133 HD te hebben?
nee, ATA133 HDD's zijn altijd compatitable met oudere...
'k heb zelfs een keer een ATA133 op ATA33 aangesloten zonder problemen
Dus als jullie de keus hadden om €50 euro meer te betalen voor een Mobo met ATA133, of het houden zoals bovenstaand, zouden jullie het niet doen?
Verwijderd
Je merkt het echt niet, daar zou ik geen nieuw mobo voor gaan kopen en schadelijk is het ook zeker niet.
Voor die €50 zou ik liever een reepje geheugen extra kopen, daar merk je meer van.Dus als jullie de keus hadden om €50 euro meer te betalen voor een Mobo met ATA133, of het houden zoals bovenstaand, zouden jullie het niet doen?
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 13:45 ]
Ik heb 2 ATA 100 schijfen en 1 ATA 133 op mijn P2b zitten. Alle IDE standaards zijn backward compatible (bravo)Fludizz schreef op 15 december 2002 @ 13:32:
nee, ATA133 HDD's zijn altijd compatitable met oudere...
En zelfs op ATA 33 is het snelheidsverslies niet erg veel. Dus geen reden om te upgraden voor jou...
thnx folkZzz (slotjuh?)
Of heb jij nog wat voor me Mod?
Of heb jij nog wat voor me Mod?
Verwijderd
dit wil ik ook wel wetenAMD lover schreef op 19 december 2002 @ 23:02:
is het verschil tussen ATA 100/133 en S-ATA eigenlijk duidelijk te merken!?
Nee, de huidige S-ATA schijven zijn eigenlijk omgekluste ATA133 schijven. Bovendien zullen die schijven echt geen 150 Mb/s trekken, dus het is hetzelfde als met 100-133. Geen hol verschil. Alleen de burst zou, als de chips goed genoeg zijn, en dat zijn ze nog niet, iets sneller kunnen zijn. De chips die hier nu voor worden gemaakt, zijn natuurlijk eerste generaties, en die zijn altijd nog wat minder dan de opvolgers.
De verschillen zijn allang duidelijk besproken op de betere reviewsites
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()