Toon posts:

AMD-Intel gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Discuss about AMD+Intel in gaming ;-)

AMD of Intel, gepaard met een ATi radeon 9700 pro, dat voor gaming... welluke bete,r reviews allemaal gelezen, allemaal leuk en aardig, wat zijn gebruikservaringen?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Wat is concreet je vraag? Of wil je gewoon de honderduizendste AMD vs. Intel discussie starten?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
LoL nee, die heb ik allemaal al gelezen, mijn coincrete vraag is welke proc beter is voor gaming.. of ben voor de zoveelste keer dom bezig :'(

Verwijderd

Kijk even op www.tomshardware.com voor een reviewtje :?

Verwijderd

idd, try search es...(TIP: AMD :))

Verwijderd

Topicstarter
--quote--
reviews allemaal gelezen, allemaal leuk en aardig, wat zijn gebruikservaringen?

:-)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 11:30:
LoL nee, die heb ik allemaal al gelezen, mijn coincrete vraag is welke proc beter is voor gaming.. of ben voor de zoveelste keer dom bezig :'(
en het concrete antwoord is dat ze allebei hun voor en nadelen hebben en er niet echt een betere keus is :)

Verwijderd

Offtopic:
Joh Zer0 ... cool om te weten dat jij ook luisterst naar Alec Empire >:)

Ontopic: Hoewel er altijd hardhoofden blijven die tot op de frame blijven discusseren is toch al waar te nemen dat de huidige en toekomstige gen. van Intel borden, processoren makkelijk AMD systemen bijbenen.

Op mijn werk wordt er vaak gebenchmarkt en de verschillen nemen met de nieuwere versie steeds langzamerhand af.

Verwijderd

Topicstarter
.. zit wat in :)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 11:30:
Als je die allemaal gelezen hebt denk ik dat je genoeg info hebt om een keuze te maken....

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Khoor van velen dat ze AMD beter vinden werken voor gaming ? :s tja ben een n00b i´m sorry.. moet het ook leren ;)

Verwijderd

vroeger een jaar gelden was er een groot verschil zet een amd tibrd 1gig tegenover een p3 1gig en zie de verschillen maar nu is dat verschil heel klein geworden. zo niet te verwaarlozen en ook het warmte productie verhaal gaat niet echt meer op.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk niet dat de ene cpu beter is als de andere. Hangt waarschijnlijk ook af van de game denk ik.

Ik zou zeggen. Bouw 2 identieke systemen (op mobo en cpu na) en ga kijken welke het beste voor je is.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Terw_Dan schreef op 15 December 2002 @ 11:34:
Ik denk niet dat de ene cpu beter is als de andere. Hangt waarschijnlijk ook af van de game denk ik.

Ik zou zeggen. Bouw 2 identieke systemen (op mobo en cpu na) en ga kijken welke het beste voor je is.
beetje duur, non? :D

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:14
Hier kun je niet echt over discussieren, als je intel's beste CPU en Amd's beste CPU neemt, zul je zien dat de Intel sneller is, deze zijn namelijk wat verder ontwikkeld enzo.

Dit is eigenlijk pas de laatste tijd zo, daarvoor liep het redelijk gelijk, en kon je niet concreet zeggen welke de beste was :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geen "AMD vs Intel" flames en trolls.

Sinds een aantal jaren is AMD een merk van betekenis in de CPU-markt, en zodoende zijn Intel en AMD grote concurrenten geworden met een eigen schare voorstanders. In PMG lopen veel discussies uit op heilige oorlogen tussen AMD- en Intel-aanhangers. Dit soort flames helpen topics om zeep, en daarom gaan AMD vs Intel topics bijna altijd op slot. Een technisch onderbouwde discussie is prima, maar als mensen opvallen doordat ze regelmatig trolls en flames over een bepaald merk posten, dan kan dit leiden tot een waarschuwing. AMD en Intel zijn allebei fabrikanten met veel know- how, en om een merk af te kraken moet je met hele goeie argumenten kunnen komen.
lees maar eens jongens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Intel is er al langer mee bezig, meer voorkennis... kun je wel verwachten dat ze iets beter zijn. AMD komt errug dichtbij nu en idd, dat verschil wordt alsmaar kleiner :)

en 2 systemen bouwen, geld speelt geen rol(ex) dat eb ik zat...

Verwijderd

Maar het is nooit aan te raden de nieuwste cpu te kopen, deze kosten namelijk enorm veel.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht óf een amd 2700+(of 2800 ;)) of een Intel 2.66 gig (of een 2.8 gig, maar dies nog wle erg duur:o)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Lijkt me ook wel afhankelijk van de opbouw van het spel (engine etc.). Ik denk dat de processors elkaar tegenwoordig qua prestatie en prijs niet veel ontlopen, dus ik zou meer letten op de beschikbare moederborden en chipsets. Ik vind de nForce2 tegenwoordig bijvoorbeeld een van de betere chipsets, dus dan kom je uit op een Athlon XP. Aan de andere kant is de P4 3,06GHz met HyperThreading veel beter dan AMD's snelste ros. Kwestie van je budget en je voorkeuren dus.

Dato DUO synth voor twee

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zelf zou ik voor een AMD gaan, aangezien er meer van die optimalisatie codes, een AMD Athlon XP heeft MMX, 3DNow!, 3DNow!+ en SSE, terwijl een Pentium 4 'maar' MMX, SSE en SSE2 heeft.
Maar of het verschil maakt weet ik niet :+

edit:
Ik weet niet zoker of het nou de Athlon XP 'Barton' of de Athlon 64 (Clawhammer) was, maar een van die twee (of allebei) zouden ook SSE2 gaan krijgen.
Ik meen dat het de Athlon 64 ging worden, maar ik ben er niet zeker van. Even zoeken op de t.net frontpage.

Nog een edit: De Barton moet het nog doen zonder SSE2 (zie dit plaatje.
De Hammer krijgt dus wel SSE2 ondersteuning (zie de nieuwssearch. Ik dacht dat ik ook een WCPUID plaat van een Hammer met SSE2 had gezien, maar die kan ik niet terugvinden.

[ Voor 76% gewijzigd door Rafe op 15-12-2002 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil voor het totaal(mobo, proc, ram, vga, hdds, kast, etc) niet meer dan 2000 euro uitgeven... moet toch voor lukken denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
oh nog iets.. welke proc is beter over te clocken?

Verwijderd

Dan heb je een mooie pc ja, als het om een upgrade gaat > ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3

Wel ff 1 post lezen.

Edit : klokken is intel beter in.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
kwil een volledig nieuwe, niet mijn ibm-500 updaten :P

Klokken intel beter... ff zoeken wat de max is, hoever kun je m opvoeren :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 11:40:
ik wil voor het totaal(mobo, proc, ram, vga, hdds, kast, etc) niet meer dan 2000 euro uitgeven... moet toch voor lukken denk ik :)
jezus das veel geld ik ben een uget systeem aan het bouwen voor 200 euro en kwam uit op een tibird 1333 die was 10 euro goedkoper en sneller dan een cely 1700

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 11:44:

Klokken intel beter... ff zoeken wat de max is, hoever kun je m opvoeren :D
Dat hangt er heel erg vanaf, je kunt nooit zeggen of amd of intel beter is of hoever je een processor kunt overklokken, misschien is Beginnersweb beter voor jouw om mee te beginnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 11:48 ]

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 03:04
Ga je het hebben over klokken dan moet je ook weer de vraag stellen: "welke intel is beter" en "welke amd is beter", aangezien hier ook nogal wat verschil in zit.

Een thoroughbred klokt bijv. in het algemeen beter over als een palomino. Deze zelfde verschillen bestaan ook tussen de verschillende Intel's.

Kortom: een eenduidig antwoord valt niet echt te geven.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
euhm, 200 euro ok... dan kan ik omgerekend een 20 gigaherz krijgen :p

tja... kep een beetje systeempjes bij elkaar zitten sprokkelen, 400 euro voor een 1200 mhz, all-in... tja, 1200, ik wil wel boven de 2 gig... verder zoeken :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 11:31:
--quote--
reviews allemaal gelezen, allemaal leuk en aardig, wat zijn gebruikservaringen?

:-)
Hey Keys,

Welkom op GoT :) Een paar dingen om te voorkomen dat je "verkeerde" topics opent:

Lees altijd de algemene FAQ en de FAQ van het forumdeel waar je post. Dit laatste heb je duidelijk niet gedaan, want LEZEN eer je hier een topic opent! vertelt wat over ervaringen FAQ

Er zijn ook enorme discussie's geweest over AMD vs Intel. Zoek maar eens met http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega en je zal er enorm veel vinden, ook met gebruikerservaringen ;)

Voor de rest hebben we google.nl nog, dan kom je waarschijnlijk @ toms hardware ofzo, enorm goede site

www.tweakers.net zal ook wat reviews bevatten :)

Succes

Dit is voor straks (niet lullig bedoelt) >>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 11:51:
euhm, 200 euro ok... dan kan ik omgerekend een 20 gigaherz krijgen :p

tja... kep een beetje systeempjes bij elkaar zitten sprokkelen, 400 euro voor een 1200 mhz, all-in... tja, 1200, ik wil wel boven de 2 gig... verder zoeken :)
dat is zonder dvd cdrw en zonder hdd want die heb ik al. dus alleen de cpu en mobo en geheugen en video plankje. maar in deze snelheids cat wint amd het in alle opzichten.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Geef mij maar een Cyrix :D Dit onderwerp is al 1214342 keer langsgekomen...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Over AMD of Intel loopt al een topic: Voordeel AMD . Daarnaast gaat deze al way off-topic.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.