Overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Ik weet dat ik nu commentaar krijg dat ik geen 'echte' tweaker ben, maar ik had een vraagje.

We hebben weer lang weekend en dus laat ik 2 systemen 3 dagen (en nachten) aanstaan voor mijn dinsdag-flush. 1 PIII-600E (1,68Mkeys/sec) en die andere is een p166mmx (355kkeys/sec). Nou kan ik hem overklokken naar 200Mhz (425kkeys/sec), maar ik ben bang dat ie na het weekend dan toedeledokie is.

Iemand ervaring met het overclocken van p166? Wat raden jullie mij aan?

Thankx!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Overclock forum??
Maar goed. Hoe wil je het gaan overclocken. FSB of multiplier. Als je de FSB verhoogt dan moet alles mee in je PC. Hier zijn afhankelijk van je mobo's 75 of 83 mogelijk. Vooral de laatste is nogal twijfelachtig of dat werkt.
Multiplier is geen probleem, gewoon verhogen van 2.5 naar 3.0

De CPU gaat niet toedeledokie (of zoiets). Het wordt alleen wat warmer.
P.S. Waarom alleen voor in het weekend??

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
als je geluk heb en goede koeling heb kan hij de 200 halen, mijn 166 haalde niet eens de 180 (vet instabiel)

die p3-600 kan je makkelijk naar 660 f zo trappen, gewoon de fsb naar 110 gooien

Verwijderd

Die 600 kan ook heel leuk op 800 draaien.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Schumi : Van de p166 heb ik nu de multiplier van 2,5 naar 3 gezet. Ik begrijp dat dit dus beter is als de fsb verhogen?! Als die het hele weekend overleeft, kan ik hem wel voortaan laten staan.
Weareborg : Ik zal eens kijken hoever ik hem kan krijgen.

Het probleem van beide systemen is, dat ze niet van mij zijn (maar van het werk) en ik heb geen (eventuele) vervanging voor een socket7 cpu...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Voordeel is dat nu alleen je CPU overgeclocked is. De rest van het systeem loopt nog 'binnen de specificaties'.

Verwijderd

hangt er vanaf:
- oude cpu: met nog zo'n keramische donkergrijze bovenplaat (heb ik zelf ook): multiplier veranderen: van 2.5 naar 3 kan, als je mobo het aankan kan ook FSB naar 75 en 83. Mijn CPU kan 3*75=225 of 2.5*83=208 aan. Dat laatste is sneller omdat het cache en memory ook sneller draait. Deze machine draait al 2.5 jaar op 208Mhz.

- nieuwe cpu: zilvere/aluminium bovenkant (zoiets als Celerons PPGA): de kan is er dat ie 3.5 kan halen )=233 mhz). Een vriend van me had zijn p166 op 3.5*75=262.5Mhz lopen.
Goede P233's konden/kunnen 300Mhz halen op een super7 mobo.
Pagina: 1