Hey,
Ik heb een script gemaakt in ASP waarmee ik mijn bezoekers een keuze laat maken doormiddel van 4 dropdown menu's. Dit werkt er mooi alleen nu wil ik dat de dropdown onder elkaar staan ipv elke op een andere pagina.
Bij mijn ASP script is het noodzakelijk dat men de keuze specificeert dus b.v.
[list]
• Men kiest eerst het genre van een boek. Alle boeken van het gekozen genre worden in het 2de dropdown menu geshowed.
• Vervolgens kiest men de schrijver van het boek in deze genre. Alle titels van het betreffende genre en schrijver worden in de 3de dropdown geshowed.
• Wanneer de betreffende titel in dropdown 3 van de schrijver en het gekozen genre gekozen zijn gaat deze verder naar dropdown 4
• In dropdown 4 kiest men welke taal men wil ..
Het zou eigenlijk allemaal automatisch moet gaan ( dwz wanneer er nieuwe data is dat de script niet hoeft worden aangepast. ) Kijk bv hier http://www.carmax.com/sea...ue&NewUsed=1&SearchType=0
Ik kom er zelf echt niet uit, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
betreffende ASP script:
Ik heb een script gemaakt in ASP waarmee ik mijn bezoekers een keuze laat maken doormiddel van 4 dropdown menu's. Dit werkt er mooi alleen nu wil ik dat de dropdown onder elkaar staan ipv elke op een andere pagina.
Bij mijn ASP script is het noodzakelijk dat men de keuze specificeert dus b.v.
[list]
• Men kiest eerst het genre van een boek. Alle boeken van het gekozen genre worden in het 2de dropdown menu geshowed.
• Vervolgens kiest men de schrijver van het boek in deze genre. Alle titels van het betreffende genre en schrijver worden in de 3de dropdown geshowed.
• Wanneer de betreffende titel in dropdown 3 van de schrijver en het gekozen genre gekozen zijn gaat deze verder naar dropdown 4
• In dropdown 4 kiest men welke taal men wil ..
Het zou eigenlijk allemaal automatisch moet gaan ( dwz wanneer er nieuwe data is dat de script niet hoeft worden aangepast. ) Kijk bv hier http://www.carmax.com/sea...ue&NewUsed=1&SearchType=0
Ik kom er zelf echt niet uit, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
betreffende ASP script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
| <html>
<head>
</head>
<%
Dim Conn
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
Conn.Open "blaat","blaat","blaat"
If Request.QueryString("soort") <> "" Then
'gegevens opbouwen
Session("soort") = Request.QueryString("soort")
Set objRS = Conn.Execute("SELECT DISTINCT schrijver FROM tblboeken Where soort = '" & Session("soort") & "' ORDER BY schrijver")
If Not (objRS.EOF And objRS.BOF) Then%>
<form action="boeken.asp" method="get">
Welke Schrijver :
<select name="schrijver">
<option></option>
<%Do While Not objRS.EOF%>
<option value="<%= objRS.Fields("schrijver") %>"><%= objRS.Fields("schrijver")%></option>
<%objRS.MoveNext
Loop%>
</select>
<input type="submit" value="Zoek" />
</form>
<%Else%>
Sorry wij hebben geen <%=request("soort")%>
<%End If
ElseIf Request.QueryString("schrijver") <> "" Then
'gegevens opbouwen
Session("schrijver") = Request.QueryString("schrijver")
Set objRS = Conn.Execute("SELECT DISTINCT [voornaamschrijver] FROM tblboeken Where soort = '" & Session("soort") & "' and schrijver = '" & session("schrijver") & "' ORDER BY [voornaamschrijver]")
Voornaam:
<select name="voornaamschrijver">
<option></option>
<option value="<%= objRS.Fields("voornaamschrijver") %>"><%= objRS.Fields("voornaamschrijver")%></option>
<%objRS.MoveNext
Loop%>
</select>
</form>
<%Else%>
Sorry wij hebben geen <%=session("soort")%> van <%=request("schrijver")%>
<%End If
objRS.Close
ElseIf Request.QueryString("voornaamschrijver") <> "" Then
'gegevens opbouwen
Session("voornaamschrijver") = Request.QueryString("voornaamschrijver")
Set objRS = Conn.Execute("SELECT DISTINCT naamboek FROM tblboeken Where soort = '" & Session("soort") & "' and schrijver = '" & session("schrijver") & "' and [voornaamschrijver] = '" & session("voornaamschrijver") & " ' ORDER BY naamboek")
Titel boek:
<select name="naamboek">
<option></option>
<option value="<%= objRS.Fields("naamboek") %>"><%= objRS.Fields("naamboek")%></option>
<%objRS.MoveNext
Loop%>
</select>
</form>
<%Else%>
Sorry wij hebben geen <%=session("soort")%> van <%=session("schrijver")%> met het als voornaam <%=request("voornaamschrijver")%>
<%End If
objRS.Close
ElseIf Request.QueryString("naamboek") <> "" Then
Set objRS = Conn.Execute("SELECT * FROM tblboeken WHERE soort = '" & session("soort") & "' AND [schrijver] = '" & session("schrijver") & "' AND [voornaamschrijver] = '" & session("voornaamschrijver") & "' And [naamboek] = '" & Request.QueryString("naamboek") & "'")
</head>
<table border="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" cellpadding="0" cellspacing="0" height="44" width="1125">
<%'objRS.Open "SELECT DISTINCT soort FROM tblboeken ORDER BY soort", objDC, 0, 1
Do While Not objRS.EOF%>
<tr>
<td width="175">
<a href="bekijkitem.asp?ID=<%= objRS.Fields("ID") %>"><%= objRS.Fields("Tekst") %></a>
</td>
<td width="150">
<%= objRS.Fields("Uitkomst") %>
</td>
</tr>
<%objRs.MoveNext
Loop%>
</table>
<%Else%>
Sorry wij hebben geen <%=session("soort")%> van <%=session("schrijver")%> met het als voornaam <%=session("voornaamschrijver")%> met als titel <%=request("naamboek")%>
<%End If
Set objRS = Nothing
ElseIf Request.QueryString = "" Then
Set objRS = Conn.Execute("SELECT DISTINCT soort FROM tblboeken ORDER BY soort")%>
Soort Boek :
<select name="soort">
<option></option>
<option value="<%= objRS.Fields("soort") %>"><%= objRS.Fields("soort")%></option>
<%objRS.MoveNext
Loop%>
</select>
</form>
<%
End If
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</body>
</html> |