[Auto] Tweeter?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Hey,

Ik ga me binnenkort een wagen aanschaffen (nl. Toyota RAV-4) maar nu kan ik kiezen uit de accesoires of ik een tweeter moet hebben.
Heeft dit voor de standaard auto-hifi veel zin ?
Ik luister graag muziek, maar het hoeft niet volle bak te staan!
De tweeter zou linksboven mijn stuur staan, tegen wand geplaatst....

Thx in advance!

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Als je geen interesse hebt in goed geluid in je auto moet je het niet doen. Anders wel....

Hebben ze bij de dealer niet een demo staan met extra tweeters erin? Dan kun je het verschil direct horen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe je leuk op je 18e een RAV 4! :)
Maar wat zit er verder voor audio in dan, we kunnen hier niet echt wat mee. Ga eerst zelf eens luisteren of je het wil, want wij kunnen nog zoveel adviseren maar jij moet er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Dus zo'n extra tweeter produceert dus wel beter geluid? Ik weet jullie de installaties van toyota kennen maar er zit een dubbele din radio & cd in...
Bwa ik denk dat ik eerst ga kijken hoeveel dat extra gaat kosten, want accesoires zijn meestal vrij prijzig...

PatriXx; ervaringen met RAV-4? Ik veronderstel wel dat je een bmw liefhebber bent --> usericon :+ maar voor dat merk was ik niet echt ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Force schreef op 15 December 2002 @ 13:32:
Dus zo'n extra tweeter produceert dus wel beter geluid? Ik weet jullie de installaties van toyota kennen maar er zit een dubbele din radio & cd in...
Bwa ik denk dat ik eerst ga kijken hoeveel dat extra gaat kosten, want accesoires zijn meestal vrij prijzig...

PatriXx; ervaringen met RAV-4? Ik veronderstel wel dat je een bmw liefhebber bent --> usericon :+ maar voor dat merk was ik niet echt ;)
Nee ik heb er geen ervaring mee, heb er alleen op de RAI in gezeten 2jaar terug en vond het een erg mooie auto. Niks mis met Japanners hoor, mijn ouders rijden ook in een Nissan. Maar ik vind toch vrij duut voor iemand van bijna 18, dus vandaar doe je het goed.

Maareh als je wel tweeters wilt en die standaard van Toyota zijn te duur, dan kun je toch ook aparte kopen van Caliber ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40

Aidix

Geluidspietlut

Je kan beter een stel losse tweeterz inbouwen want die dingen van de dealer zijn meestal afzetterig duur. Daar staat tegenover dat ze wel het mooist worden ingebouwd.
Het geluid zal zeker een stuk beter worden, normaal klinkt het erg dof in auto's zonder tweeters.

[ Voor 23% gewijzigd door Aidix op 15-12-2002 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

bij ons in de auto nissan primera zaten ze er standaard in en dat klinkt in combinatie met onze lidl autoradiozeer goed en gaan flink hard.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Aidix schreef op 15 december 2002 @ 13:57:
Je kan beter een stel losse tweeterz inbouwen want die dingen van de dealer zijn meestal afzetterig duur.
Klopt, maar dan kan de dealer weinig aan doen. Vadertje belasting zit er weer bovenop met 40% BPM namelijk, en dat merk je.... :)

Advies is dus, als het goedkoop moet kun je beter zelf wat tweeters kopen en inbouwen. Het zal er waarschijnlijk niet zo verschrikkelijk mooi uit zien (tenzij je erg handig bent), de tweeters van toyota zelf zullen in speciale behuizingkjes zitten die perfect in je interieur passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:35
Bij de Toyota Celica kreeg ik de meeste accesoires naderhand ingebouwd,
Voordeel: maar 2 weken levertijd en die bpm ofcourse.
Ben wel benieuwd, wat voor % korting krijg je op het totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Mmh zelf inbouwen ga ik niet doen, aangezien ik niet van de handigste ben & zeker geen lelijk inbouwwerk wil... Het is dus alles of niets :+ !

Wisey --> Hoeveel koste die accesoires (tweeter ?) bij jou? Ik krijg ong. 7 % korting...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 13:35
Bij mij zaten er ze er al standaard bij, totaal 2 tweeters + 2 mid-range boxen voor
en 2 wat grotere achterin. Zelf heb ik alleen alarm + spoiler naderhand laten
inbouwen. Na lang aandringen kreeg ik 8% korting op het Ex. BPM/BTW van de auto incl. alle opties (tegelijkertijd 2 auto's aangekocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
ik zou het wel doen :)
ik heb het ook gedaan in m'n auto en ben er zeeerr over te spreken...natuurlijk icm alle andere speakers, versterker enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
ik heb toen (bij testrit) eigenlijk niet op de speakers gelet, er kwam wel goed geluid uit hoor (ietsje doffig wel)!

Ik heb zeker geen tweeter vooraan gezien dus die zal er wel standaard niet inzitten (of misschien vanachter maar dat zou we verbazen aangezien het dan wel zou opgemerkt hebben & ook aangezien ie bij de opties staat...)

Bwa kga morgen anders wel eens naar de dealer & zal ik wel zien...

Toch bedankt iedereen voor het reply'en! ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
je weet waar tweeters voor zijn ???

tweeters - hoge tonen
mid(s) - middengebied
woofers - lage tonen
subs - erg lage tonen

en dan nog een opmerking, ga voor membraamtweeters en niet voor piezotweeters, die laatsten zijn erg brak namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 13:25

mr_petit

opperprutser

Ik zou zeker voor de xtra tweeters gaan.
Zelf heb ik in m'n auto deze gebouwd (in m'n dashboard dus):
Afbeeldingslocatie: http://www.visaton.com/bilder/fotos/klein/cp132.jpg
zijn ontzettend klein (13mm dome) maar klinken best goed.
Voordeel is dat je meer 'in het geluid' zit.
normaal zijn luidsprekers erg laag geplaatst (onderin de deur ofzo). Je benen zitten dan voor je luidsprekers. De lage tonen worden dan minder gedempt dan de hoge tonen.
Als de tweeters in direct zicht zijn geplaatst heb je dat probleem dus niet.
Ik moest de tweeters wel ongeveer 5dB dempen (weerstandnetwerkje).

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 16-12-2002 06:17 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:04
Hmmz, ik heb toch niet zulke goede ervaringen met een Rav-4, weinig wegligging, weinig grip... dat soort dingen, zou eerst eens heeeel goed een testrit maken , ook op natte wegen.

Verder geen idee over dat geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
sorted.bits schreef op 16 December 2002 @ 06:23:
Hmmz, ik heb toch niet zulke goede ervaringen met een Rav-4, weinig wegligging, weinig grip... dat soort dingen, zou eerst eens heeeel goed een testrit maken , ook op natte wegen.

Dan heb je vast en zeker met een andere auto gereden :+ ;)

Nee de testrit is mij zeer goed bevallen; goede wegligging, goede grip,...
Het ligt waarschijnlijk aan de bestuurder >:)
Nah het is maar wat je gewoon bent,...

(dit was wel een beetje off-topic dus we zullen het maar bij die tweeters houden :o )

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Bij de dealer vertelde ze me dat de tweeters ongeveer 110 euro's gaan kosten, dus daarvoor kan je het niet laten vind ik...
Standaard zaten ze er dus niet in, gewoon 2 boxen voor & achter!

Normaal gezien zal het geluid met die tweeters toch kwalitatief altijd iets beter zijn dus why not? ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Force schreef op 16 December 2002 @ 09:56:
[...]

Dan heb je vast en zeker met een andere auto gereden :+ ;)

Nee de testrit is mij zeer goed bevallen; goede wegligging, goede grip,...
Het ligt waarschijnlijk aan de bestuurder >:)
Nah het is maar wat je gewoon bent,...

(dit was wel een beetje off-topic dus we zullen het maar bij die tweeters houden :o )
offtopic:
Hoe kun je een proefrit maken en jezelf een goede bestuurder noemen als je nog niet eens 18 bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
sorted.bits schreef op 16 december 2002 @ 06:23:

Het ligt er maar totaal aan wat je gewent bent. Je kan een SUV, Sports Utility Vehicle (wat de RAV-4 is) niet vergelijken met een 'niet-SUV', een sedan of coupé bijvoorbeeld. Je kan een SUV alleen vergelijken met een andere SUV. Je hebt namelijk altijd verlies in wegligging, grip etc als je overstapt van een 'niet-SUV' naar een SUV.

Ik persoonlijk rijd ook liever in een lage auto, de Jeep Grand Cherokee van me moeder vind ik ook maar niets (op de dikke V8 5.2l na dan), al dat geschommel door de slappe vering etc

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
The.Force schreef op 16 December 2002 @ 18:00:
Bij de dealer vertelde ze me dat de tweeters ongeveer 110 euro's gaan kosten, dus daarvoor kan je het niet laten vind ik...
Standaard zaten ze er dus niet in, gewoon 2 boxen voor & achter!

Normaal gezien zal het geluid met die tweeters toch kwalitatief altijd iets beter zijn dus why not? ;)
Zekers! Nou nog een woofertje achterin de koffer en je bent helemaal compleet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
dominator schreef op 16 december 2002 @ 18:36:
[...]

Zekers! Nou nog een woofertje achterin de koffer en je bent helemaal compleet... :P
nah, ik ben niet echt een bas-fan... Daarbij zul je een subwoofer volgens mij niet echt in het gamma van toyota kunnen vinden & zelf inbouwen zou bij mij niet zo ordelijk zijn :+

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Yep, helaas zijn er maar weinig fabrikanten die af-fabriek woofers in hun auto's kunnen leveren. Lexus is er een van dat ik weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Dominator --> wat dat betreft heb je gelijk, er zijn niet veel fabrikanten die dat meeleveren in het assortiment!

PatriXx --> ik heb met een kennis zijn wagen een testrit gereden ;)
Daarbij ik rijd al een hele tijd (3 jaar auto, daarvoor traktor,etc. :+ )
Ik vind mezelf best wel een vrij vlotte & rijvaardige chauffeur, leeftijd zegt niks over je rijstijl hoor!

[ Voor 35% gewijzigd door The.Force op 16-12-2002 19:52 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
The.Force schreef op 16 december 2002 @ 19:50:
Daarbij ik rijd al een hele tijd (3 jaar auto, daarvoor traktor,etc. :+ )
En je bent nog niet eens 18 jaar oud 8)7

Volgens mij klopt hier iets niet :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Onofficieel (zonder rijbewijs) wil ik hiermee bedoelen, m'n ouders hebben het al veel vroeger aangeleerd --> makkelijk aangezien ik op het platteland woon...

Laten we het maar houden bij de tweeters :Y) (8> 8)7 B) :7 8) :D :+

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:36

Rico

Wie dit leest is gek....

Voor jou hebben ze dat nummer geschreven van: I am a dreamer....

Man je bent 17 en hebt niet eens een rijbewijs. In je profile staat ook nog student/werkeloos. En dan een RAV4 kopen?
Dan ga ik op dat moment een nieuwe Porsche kopen zeker....
Sorry hoor maar dit is dus een onzin topic weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
:O

Slaap ff lekker verder... Leer eerst maar eens fietsen, dan lullen we daarna wel verder...

Verplaats deze maar naar KG (Kindergarten) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap ut ff nie... je wilt tweeters maar hoe ga je ze filteren? en als je tweeters koopt voor over de 100 euro dan ben je maf bezig!!!!

Ga eens bij een betere caraudio zaak kijken en koop een goed compo setje! dit houd in dat je een een woofertje hebt, neem 13 of liever 16 cm en daarbij zit een tweetertje en scheidings filter.
Als je toch niet zo'n " bas fan" bent heb je genoeg aan een 16cm compo. Kijk naar merken zoals GroundZero, Hifonics, Phase linear, helix... etc...

En ik sweer je! je krijgt veel beter geluid dan die standaard speakertjes in je auto... en met alleen een setje tweeters schiet je nix op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 09:12 ]

Pagina: 1