Toon posts:

Direct3D probleem - Hercules 4000XT PCI

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
GoT'Ters,

Ik worstel nu al enige tijd met het volgende probleem :(, ik heb een Hercules 4000XT PCI video kaart in een Compaq ML330 met 700+MB RAM, 165GB HD en een Intel P3 op 667 MHz, draaiend onder XP met een Samsung TFT 171B op 1280x1024 (32Bits @ 72Hz) als beeldscherm.

Systeem draait prima zolang ik geen 3D functies aanroep, ziehier mijn probleem

Op geen enkele manier krijg ik het gedaan om succesvol DxDiag uit te voeren, elke keer bij de Direct3D test krijg ik een failure met de tekst

"Direct3D test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x80004005 (Generic failure)"

Andere programma's zoals 3DMark, VideoTest (Warcraft 3) geven het zelfde probleem "could not locate 3D device".

... ahum :? Ik heb van alles geprobeert, lagere resoluties (640x480 ... 800x600, etc) en lagere dieptes (16/32Bits), maare geen resultaat, blijf dezelfde melding krijgen ... wat nu ... 8)7

Baidewee, XP draait met SP1 en de meest recenste drivers voor de Hercules 4000XT PCI zijn geinstalleerd, DirectX is versie 8.2

Zonder Direct3D is gamen onmogelijk :'( ... hopeloos!

Need help please ... _/-\o_

Bedankt,

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:08
Hallo,

Ik heb ook ettelijke weken problemen gehad met directx en dan vooral d3d.We zijn gelukkig niet de enigen!!!Mijn probleem is nu over,dit na ettelijke formats,partities mken,noem maar op.Ik kwam achter de oorzaak van mijn probleem na elke keer een proggie installen en dan dx testen.Na een clean install werkte ie naar behoren,totdat ik messenger 5.0 had geinstalled.Dit proggie zorgde er bij mij voor dat ik niet meer kon gamen :( (grrrrrrrr.....).Ik ben toen gaan zoeken op diverse forums en daar zag ik dat mensen vaker problemen hadden met directx.Wat heb je allemaal de laatste tijd geinstalled aan proggies,maar ook aan drivers,want ik had nl een keer iemand geholpen en bij hem was zijn toetsenboard het probleem.M.a.w.,kijk alles goed na,doe een clean install,en ga dan proberen te testen na elke install.

suc6

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan toch moeilijk een clean install doen omdat je videokaart niet goed werkt ?!

Mijn ander topic werd dichtgedaan, maar blijkbaar zijn er nog mensen met dezelfde problemen die ze niet krijgen opgelost ! Topics gaan erg snel dicht als je het mij vraagt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jouw topic is dichtgegaan omdat het een erg onduidelijk topic was, en daarbij ook geen sporen van enig vooronderzoek van jouw kant toonde.

Kortom, een duidelijk topic waarin je precies aangeeft wat het probleem is en wat je zelf al gedaan hebt kan je gewoon openen, maar je eerste topic was dat dus gewoon niet (lees ook het linkje wat ik gaf in de sluitpost nog eens goed door).

En dit is een kansloze schop van een oud topic en gaat dus ook dicht.

Dit topic is gesloten.