Toon posts:

extra pc, hoe aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk bestaande uit 5 pc, met een switch met 5 poorten. Nu moet er nog een 6 pc bij, kan dit met een hub? dus 2 pc's op de hub en hub aan switch? Of moet ik een nieuwe switch kopen?

Verwijderd

ja, kan makkelijk.

Alleen zorg dat je de hub in de uplink-poort van je switch prikt of vice versa. Owja, houd ook ff rekening met de snelheden. Gebruik het liefts auto-sensing.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat kan, geeft echter soms wel eens problemen met de wat goedkopere hubjes.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Mijn switch heeft een aparte uplink poort die ik op uplink kan zetten of op normale poort. Hier meot ik dus mijn hub aanzetten en deze poort dan op uplink zetten?

Verwijderd

GA!S schreef op 15 december 2002 @ 01:02:
Dat kan, geeft echter soms wel eens problemen met de wat goedkopere hubjes.
Ben k t niet mee eens..

Wij zijn begonnen thuis met een TARGET hub.. Echt bagger kwaliteit, maar toen één van weinige betaalbare hubs.
We hebben toen een 2de bijgekocht, omdat we teveel comps kregen.
Toen het netwerk zo sloom werd (een hub werkt niet echt snel :/ ) hebben we er maar een 3COM switch bijgezet.

Tot nu toen geen enkel probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 01:03:
Mijn switch heeft een aparte uplink poort die ik op uplink kan zetten of op normale poort. Hier meot ik dus mijn hub aanzetten en deze poort dan op uplink zetten?
idd. en dan een normale poort op de hub gebruiken.
Ik raad je dan wel aan om de computer(s) die het minste bandbreedte gebruik(en)(t) aan de hub te hangen.. Wrom snap je denk ik wel..

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 01:04:
[...]

Ben k t niet mee eens..
Daar kun je het dan niet mee eens zijn, maar hier op " 't werk" zijn het anders ALTIJD de goedkope hubjes die verantwoordelijk zijn voor de meest rare fouten bij het aansluiten op de 100MBit vloerpotten. Vervang je ze door 3com spul dan werkt het altijd. De hubjes op zichzelf doen het verder prima.

Zoals ik al zei, het ZOU moeten werken, maar het KAN problemen geven en dan met name bij de goedkope hubs. Zodra je dus onverklaarbare fouten krijgt ben je in ieder geval gewaarschuwd en zou ik het probleem ook zeker bij de hub zelf zoeken...

de betaler vervuilt

Verwijderd

tja... Zoals ik al zei, ik heb er geen problemen mee..

Komt denk ik ook omdat ik alleen maar comps aan die hubjes heb hangen die niet zo vaak aan staan / van het netwerk gebruik maken.. (zoals printerserver)

M'n fileserver, ftpserver en eigen (internet-)PC hangen direct aan de switch..

Nogmaals, zorg dus dat je de computers die veel van het netwerk gebruik maken aan de switch hangt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.