Toon posts:

non-SGML character, toch html 4.01 correct weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het teken &#149; geeft in IE een stipje, dit stipje is anders dan het stipje dat <li> geeft, hoe krijg ik dit stipje zo dat het nog wel html 4.01 is? want &#149; neerzetten is geen html 4.01

edit: zie net dat hij hier ookal stipjes weergeeft, dit is die code:
code:
1
•

De fout die hij geeft:
it is a reference to a non-SGML character

zie ook http://www.zijdenbloemen.nl/snert/nietwaar.jpg met als uitleg http://validator.w3.org/docs/errors.html#bad-char , maar dat hielp ook niet aangezien ik de goede html 4.01 code met die aanwijzingen ook niet kan krijgen :(

Heeft iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Eigenlijk mag je een topic pas omhoogkicken na 24 uur, quotetje uit de FAQ nodig?

Kan je niet gewoon <li> gebruiken als je dat stipje wil, en anders een transparante gif met 1 kleurtje, zwart, lijkt me simpel genoeg hoor :D

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
okee, maar zo`n plaatje is wel een beetje stom om te gebruiken en <li> geeft een stip die lager staat dan de &#149; stip, en dan is die verhouding dus lelijk :/

trouwens, photoshop, paint, fireworks, allemaal kunnen ze een .png niet naar een .jpg converteren zonder veel kwaliteitsverlies (in de lijnen op het plaatje). Weet iemand hier iets goeds voor?

• coubertin119
Eerst de .png naar .tiff en dan naar .jpg?

En kan je niet met een of ander dinkie in css dat aanpassen, de hoogte van je <li>'s?

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
oke, hij is nu idd een mooie jpg geworden :) bedankt!!

weet iemand of het teken &#149; niet zichtbaar is op browsers zoals netscape en mozilla? heb ze zelf namelijk nu niet geinstalleert staan :/

• coubertin119
Fijn, die .png -> .tiff -> .jpg was eerder als grap bedoeld, maar als 't werkt :Y)

ik denk dat
code:
1
•
wel zichtbaar zal zijn in de meeste browsers, het is een doodgewone alt-code, dus dat zit snor, en zo nee, transparante .gif zoals ik al zei :D

Skat! Skat! Skat!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
en als je nou eens
code:
1
&#8226;
gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Shagura schreef op 15 december 2002 @ 14:12:
en als je nou eens
code:
1
&#8226;
gebruikt?
!!! hartstikke bedankt! hij werkt :D

alleen krijg ik die jpg nog niet precies zo mooi,
het gaat namelijk om een foto met allerlei bloemen, converteer ik het naar .gif, dan blijven de bloemen mooi,maar krijgt de omgeving stippeltjes, converteer ik het naar jpg, dan blijft de omgeving mooi maar wordend e bloemen erg lelijk en onscherp. Allebei dus niet erg professioneel :(, en .png houden kan ook niet aangezien veel oudere browsers dat niet kunnen lezen / automatisch laten weergeven.

weet iemand hier nog een goed programma voor? heb net nog wat programma`s zitten installeren, maar de .jpg`s werden er helaaas niet mooier op :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 14:46 ]

• coubertin119
Je moet Save for Web gebruiken in photoshop, dus de .tiff op die manier aanpassen en dan kan je echt alle dingetjes testen. :*)

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
thx!!!! das echt *D

• coubertin119
ff je menu Bestand doorlopen kan toch wonderen doen. Naja, problem fixed.

Skat! Skat! Skat!

Pagina: 1