Ok.. ik heb het opgelost en heb bijkomende effecten.. positieve.
Eerst wat ik ff gedaan heb. Ik heb een 2e voeding gebruikt, zodat mijn systeem niet aan hoeft te staan, wanneer de prometeia gaat opstarten, zodat er geen warmte afgestaan wordt. Hierdoor start de prometeia ook sneller op.. en zou morgen even een filmpje proberen te maken.
(even snel voor degenen die net zoveel wisten als mij vanmiddag:) )
Ik heb deze oplossing te danken aan petertje
stap 1:
Grab an psu
stap 2:
Verbind op de atx stekker de volgende 2 pooltjes. Dit zijn 2 pooltjes die de voeding aan zetten. Zodra er contact is tussen de 2 polen, is de voeding aan. Zodra er geen contact is, is de voeding ook uit.. gewoon plakken dus, of een schakelaar tussen zetten. Ik heb er voor gekozen om een schakelaar tussen mijn stroomdraad naar de extra voeding te doen, en de 2 pooltjes permanent met elkaar te verbinden.
klik.
Na het verbinden moet je testen of de voeding inderdaad gaat draaien.
stap3:
Koppel de 12 volt molex van de prometeia af van je normale voeding, en laat de reset en powerstekkertjes van de prometeia in je mobo zitten.
De 12 volt molex sluit je nu aan op je nieuwe voeding.
stap4:
Testen, en je voeding een plaats geven. Als het goed is moet de situatie nu overeenkomen met het volgende
schema .
Je zet dus nu voor altijd EERST je prometeia aan. Deze zou sneller opstarten. Bij de -30 of lager etc... gooi je je pc aan, en deze wil booten wanneer het resetsignaal stopt op de waarde zoals die voorheen was (default -33).
Een aantal voordelen die ik heb gemerkt:
-sneller booten
-lagere temperatuur (cpu sensor zelfs 9 graden, was voorheen rond de 13+)
-fans maken minder geluid, een heel rare bijwerking, maar de koeling gaat niet achteruit.. lekker silent nu dus

, alleen dat de fans minder kabaal maken

(zou wel voeding zijn, waarbij de 12volt ongeveer 1 volt verschilt met mn andere voeding)
[
Voor 5% gewijzigd door
Tutti-frutti op 24-05-2003 20:20
]