[OC] Prometeia Overclocking resultaten

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 14:11:
[...]

als je de vaporiser van de socket hebt en je moet het de socket plaat verwijderen, dan doe je dit het makkenlijkste door de 2 schroeven weer terug te draaien in die plaat en dan tussen wijsvinger en duim de schroeven naar elkaar knijpen. Dan kan je zonder probleem hem verwijderen. ( staat ook in de gebruiks aanwijzing) ;)
ik heb het gewoon met m`n vingers gedaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Vatt schreef op 15 december 2002 @ 14:44:
Mijn P4 2.66 wil niet sneller lopen dan 3.1 Ghz (20x155). Bij een FSB van 156 gaat Prime95 errors geven tijdens de torturetest ongeacht het voltage wat ik hem geef.
Ik heb dus zwaar pech voor wat betreft mijn oc-resultaten..
Mijn Prometeia houdt hem wel lekker cool nu, -21 idle -8 stressed (Prime95)
[afbeelding]
Jaaa, vervelend, klote stepping dus...

Volgens mij kun je op dit moment alle <2 Ghz processoren die verkocht worden gigantisch ver overklokken met dit soort koeling

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n prommie gehaald. Gelijk aan de slag gegaan natuurlijk. Duurde zo'n 6 uur voordat ik het in elkaar gebouwd had en het een beetje naar m'n zin was. M'n overclock tot nu toe is 170 x 21 = 3570mhz op 1.65v. Het geheugen moest hiervoor wel naar 3x wat het onder z'n spec laat draaien. Maar het is wel efficienter. Zo'n 85% efficient ipv ~75% met 4x. Overal performance is zeker beter. Alleen, is zo'n 2 graden onder full seti 100% load goed?
Ik weet dat die cooler niet 100% maar zo'n 90% van m'n cpu bedekt. Kan niet anders of ik moet gaan vijlen zodat dat metalen plaatje er netjes boven komt. Asus p4t533 staat ook niet op de chipcon site als board dat er geschikt voor is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat maakt niet uit, is blijkbaar geschikt anders had je je pc niet draaiend gekregen, ze bedoelen hier alleen mee dat er genoeg ruimte om de socket zit voor de prom.
kun je ook zelf meten, de maten geven ze daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 14:11:
[...]

als je de vaporiser van de socket hebt en je moet het de socket plaat verwijderen, dan doe je dit het makkenlijkste door de 2 schroeven weer terug te draaien in die plaat en dan tussen wijsvinger en duim de schroeven naar elkaar knijpen. Dan kan je zonder probleem hem verwijderen. ( staat ook in de gebruiks aanwijzing) ;)
Yup, i know... maareeehhm, dat heb ik dus ook al moeten doen om um d'r op te krijgen. :9
Als ik die kunststof rand om de socket heen weg haal, dan zal het hoe-dan-ook wel lukken denk ik.
Maargoed... dat zie ik tegen die tijd wel weer.
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:28:
dus om het duikelijker temaken je hebt (een soort van) Tie Wraps om je socket gedaan onder de 3 voetes waaraan je dat metalen plaatje vast zet op je socket zodat deze extra stabiel zat en zo niet verschoof als je je druk op de core verhoogde. correct me if i understand you wrong!!!
Bijna, het klopt wel, maar dan heb ik die tie wraps (look-a-like's) niet om de socket maar dan om het plaatje dat over je socket/cpu gaat. (waar je dus je koelkop op vast schroeft.)..... laat ik het maar ff snel painten dan.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ayhks/tiewrap-ig.gif

Het idee is nu dus, dat de speling in vertikale richting (omhoog en omlaag) minder is geworden, waardoor je koelerstrakker op de core komt te zitten.
Maar als ik er nu overna denk had jou manier (om de socket-pootjes heen ipv mounting plate) ook gekunt.
(als ik de moeite had willen nemen om die kunststof rand om m'n socket weg te halen.)

offtopic:
zo iets duidelijker dan? zo nu en dan toch meer last van dyslectie dan ik denk... spelling gaat wel aardig over het algemeen, maar iets uitleggen maak ik nog vaak een puinhoop van. :*)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 23:43:
Vandaag m'n prommie gehaald. Gelijk aan de slag gegaan natuurlijk. Duurde zo'n 6 uur voordat ik het in elkaar gebouwd had en het een beetje naar m'n zin was. M'n overclock tot nu toe is 170 x 21 = 3570mhz op 1.65v. Het geheugen moest hiervoor wel naar 3x wat het onder z'n spec laat draaien. Maar het is wel efficienter. Zo'n 85% efficient ipv ~75% met 4x. Overal performance is zeker beter. Alleen, is zo'n 2 graden onder full seti 100% load goed?
Ik weet dat die cooler niet 100% maar zo'n 90% van m'n cpu bedekt. Kan niet anders of ik moet gaan vijlen zodat dat metalen plaatje er netjes boven komt. Asus p4t533 staat ook niet op de chipcon site als board dat er geschikt voor is.
Kijk eens wat je cpu op 1.85 volt doet

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 19 januari 2003 @ 12:18:
[...]

Kijk eens wat je cpu op 1.85 volt doet
Nee, Ik heb een Asus p4t533. Deze overvolt gigantisch zonder belasting. Staat nu op 1.65v in bios wat zonder belasting al pieken tot 1.77v geeft. Ik ben er ook achter dat extra cooling op m'n chipset wat helpt. Zonder sloeg hij regelmatig vast op 170> fsb, draaid nu stabiel op 172. Draaid misschien nog wel wat hoger maar ik wil hem wel stabiel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 19 januari 2003 @ 12:10:
[...]

Bijna, het klopt wel, maar dan heb ik die tie wraps (look-a-like's) niet om de socket maar dan om het plaatje dat over je socket/cpu gaat. (waar je dus je koelkop op vast schroeft.)..... laat ik het maar ff snel painten dan.
[afbeelding]

Het idee is nu dus, dat de speling in vertikale richting (omhoog en omlaag) minder is geworden, waardoor je koelerstrakker op de core komt te zitten.
Maar als ik er nu overna denk had jou manier (om de socket-pootjes heen ipv mounting plate) ook gekunt.
(als ik de moeite had willen nemen om die kunststof rand om m'n socket weg te halen.)

offtopic:
zo iets duidelijker dan? zo nu en dan toch meer last van dyslectie dan ik denk... spelling gaat wel aardig over het algemeen, maar iets uitleggen maak ik nog vaak een puinhoop van. :*)
is aardig duidelijk maar heb je ze meer onder het pootje bevestigt of meer onder het pottje STRAK tegen de SOCKET aan?
ik heb trouwens amd, volgens mij was dit een P4 truc of ben ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die hier antwoord op weet/geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Hier de LianLi versie die door Chipcon is gemaakt :) (onderkast dan)
Persoonlijk zou ik die logo weglaten, maar ziet er wel :9~ uit
Toch goed werk van Versteeg :)

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/pics_news/lianpro.jpg

Bodemkast is gewoon te koop :) oa bij www.oc-shop.nl

[ Voor 42% gewijzigd door ken op 04-02-2003 19:09 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van versteeg is 20x mooier maar toch, ziet er leuk uit voor een standaard case, maar die van mij word ook mooier als mag het dan een XASER II zijn i.p.v. een Lian-LI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

justifire schreef op 18 januari 2003 @ 01:09:
Had een leuk geintje :(
Nieuw processortje gehaald, ik de promi eraf halen.
Had de boutjes goed vast aan gedraaid voor optimale koeling.
Ik draai nr 1 los ok
Ik draai nr 2 los hmmm zwaar hmmm PATS.
Moertje afgebroken :(
Lekker is dat, ben blij dat ik 2 proms heb en dus 2 schroefjes over heb anders had ik mooi gezeten.
Avond is toch nog goed afgelopen, XP1800+ op 2500mhz :~ (onstabiel, morgen ff testen)
Yo ik heb misschien interesse in die unit kan je ff je mail geven :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 23:41:
die van versteeg is 20x mooier maar toch, ziet er leuk uit voor een standaard case, maar die van mij word ook mooier als mag het dan een XASER II zijn i.p.v. een Lian-LI ;)
Schiet het al op met je mod :)
waneer kunnen we PICS zien :)

[ Voor 5% gewijzigd door ken op 05-02-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 05 February 2003 @ 18:26:
[...]

Schiet het al op met je mod :)
waneer kunnen we PICS zien :)
ben vandaag naar leiden geweest, word gebeld als allu er weer is.
komt er ff een nieuwe prom unit, net zo breed en lang als de XASER II en ook nogis hetzelfde materiaal.
het moeilijkste word nog een bedrijf tevindne die verf/grafity verkoopt in allu kleur voor het frontje van de prom (hadden ze alleen nog maar in het blauw en andere kregen ze niet meer :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Je kan toch ook de kleur van de XASER gebruiken??
Ik vind de standaard kast zo slecht nog niet :)
Wat ik wel klote vind, is dat je de hele front eraf moet halen om de zijpanelen eruit te kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb ook een prom gekocht alleen zit ik met een probleem ik wil deze in een serverkast modden maar er is voor zover ik zie geen enkele server kast met mobo aansluiting boven in.

Hebben jullie tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 05 February 2003 @ 22:18:
Ik heb ook een prom gekocht alleen zit ik met een probleem ik wil deze in een serverkast modden maar er is voor zover ik zie geen enkele server kast met mobo aansluiting boven in.

Hebben jullie tips ?
modden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ja zover kwam ik ook wel :P :P
Maar toch een beetje gemak mag ook ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 05 February 2003 @ 21:44:
Je kan toch ook de kleur van de XASER gebruiken??
Ik vind de standaard kast zo slecht nog niet :)
Wat ik wel klote vind, is dat je de hele front eraf moet halen om de zijpanelen eruit te kunnen halen
gaat om het frontje van de unit van de prom, niet om de XASER, die blijft hetzelfde, wil alleen wel 1 kleur pc en niet een allu xaser kast met allu prom-unit eronder en dan blauw frontje voor de prom-unit.
en in andere kleuren waren er niet meer en werden niet meer geleverd, denk door de komst van de XASER III. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zullen we dan toch maar hier verder gaan :). Vind het zo stom om nieuw topic te beginnen. Maar ik heb hier in ieder geval een meevallertje voor degenen die op zoek zijn naar een nieuwe prometeia. Het is een nieuw cabinet met p4 kit . Voor 399 euro zijn er namelijk !19! beschikbaar, welliswaar in Duitsland, maar toch veel goedkoper dan normaal.
hier de url: *klik*

Ik post dit dus niet vor een winstgevend iets, maar ik ben zelf al keihard naar een goedkope prometeia op zoek geweest, en hoop hiermee een aantal mensen uit de brand te kunnen helpen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-05-2003 19:05 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/DSC00163.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/DSC00164.JPG

Dit gebeurd er dus als je je cpu niet goed beschermd tegen condensatie, ik gebruik namelijk geen pasta spul in me socket, btw dit is dus zeg maar "moisture" ik heb het fftjes afgeveegd met een doekje, en hij zal het wel weer doen " hoop ik " ehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 19:02:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dit gebeurd er dus als je je cpu niet goed beschermd tegen condensatie, ik gebruik namelijk geen pasta spul in me socket, btw dit is dus zeg maar "moisture" ik heb het fftjes afgeveegd met een doekje, en hij zal het wel weer doen " hoop ik " ehehe
Wat moet je nou eigenlijk allemaal insmeren (met vaseline bijvoorbeeld) ?? Krijg binnenkort ook een prom. namelijk :)

Is er eigk geen mooie site met plaatjes wat je allemaal moet doen om hem te installern en condensatie te voorkomen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-05-2003 19:07 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 01 May 2003 @ 19:04:
[...]

Wat moet je nou eigenlijk allemaal insmeren (met vaseline bijvoorbeeld) ?? Krijg binnenkort ook een prom. namelijk :)

Is er eigk geen mooie site met plaatjes wat je allemaal moet doen om hem te installern en condensatie te voorkomen ?
gewoon wat reviews checken, zijn veel pics, maar ik houd er niet van om mijn mobo in te gaan smeren met prut enz als ut zo ook lukt ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tutti-frutti schreef op 01 mei 2003 @ 19:04:
[...]

Ja @ Chip-Con site bij de FAQ en tadaa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:55
Wat zijn jullie temperaturen onder full load?
Dus niet wat het display van Prom aangeeft, maar je CPU temperatuur zelf.

Ik zit op full load met maximale VCore op een Pentium 4 2.53@3.3 op de -8 graden.
Idle temps zit rond de -20.
Zijn deze temps een beetje okee? Ik heb al een stuk of 7 keer die kop eraf gehaald, maar het ziet er allemaal keurig uit.

Verder heeft mijn Prom gewoon standaard instellingen, zoals die uit de fabriek komt. Ik heb dus niet aan de instellingen gerommeld ofzo.
Ik lees en hoor vaak dat zelfs de full load temps bij mensen rond de -20 hangt, maar ik kan het me niet voorstellen (bij een standaard Prom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Poe tja nou is het mobo wat ik gebruik niet zon held met exacte temps maar ik zat 1700+ @ 2710 Mhz - 2.15 Vcore op 10-15C in bios maar ik gok dat dit rond het 0 punt schommeld.
En dat is full load :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 01 mei 2003 @ 18:52:
Zullen we dan toch maar hier verder gaan :). Vind het zo stom om nieuw topic te beginnen. Maar ik heb hier in ieder geval een meevallertje voor degenen die op zoek zijn naar een nieuwe prometeia. Het is een nieuw cabinet met p4 kit . Voor 399 euro zijn er namelijk !19! beschikbaar, welliswaar in Duitsland, maar toch veel goedkoper dan normaal.
hier de url: *klik*

Ik post dit dus niet vor een winstgevend iets, maar ik ben zelf al keihard naar een goedkope prometeia op zoek geweest, en hoop hiermee een aantal mensen uit de brand te kunnen helpen :)
En dit is wel betrouwbaar? 399 ipv 600 euro?!! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweenie maar wel lekkere prijzen :D ! mjah als je garantie enz wil zou ik bij een shop als Octje kopen ofz... weet je iig wat je koopt en wat je eraan hebt, zoals garantie bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 15:38
SmokeyTheBandit schreef op 01 mei 2003 @ 23:56:
Poe tja nou is het mobo wat ik gebruik niet zon held met exacte temps maar ik zat 1700+ @ 2710 Mhz - 2.15 Vcore op 10-15C in bios maar ik gok dat dit rond het 0 punt schommeld.
En dat is full load :)
je temps zijn 15 in bios omdat je rond de socket heb geisoleerd en in socket met die vaseline , etc . was bij frank ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Gipsy King schreef op 02 May 2003 @ 05:50:
[...]

je temps zijn 15 in bios omdat je rond de socket heb geisoleerd en in socket met die vaseline , etc . was bij frank ook :+
Ik heb niks in de socket hoor...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 00:28:
[...]

En dit is wel betrouwbaar? 399 ipv 600 euro?!! :|
ik heb ff gecheckt zijn helaas vanaf prijzen anders had ik er zeker een paar gekocht :) :) }) is soort veiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

petervandamned schreef op 02 mei 2003 @ 09:20:
[...]

ik heb ff gecheckt zijn helaas vanaf prijzen anders had ik er zeker een paar gekocht :) :) }) is soort veiling
offtopic:
Peter had je me mail nog gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

petervandamned schreef op 02 May 2003 @ 09:20:
[...]

Neenee, is direct kopen :) (ff w8en tot 12 uur.. ebay is aant sjitten ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-05-2003 11:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys.. ontopic.. ik zie een zooi replies die zo weg kunnen.

En Ken, wil je even de plaatjes uit de startpost fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
SmokeyTheBandit schreef op 02 May 2003 @ 09:03:
[...]

Ik heb niks in de socket hoor...... 8)7
heb ik toen maar wel gedaan. temps waren 24c load en prom gaf -28 aan. 2700 Mhz 1.98 volt 215 mhz fsb.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Ik had er wat foam tussen de CPU en Socket gedaan. Ook heb ik vaseline gebruikt. Vaseline werkt perfect alleen moeilijk weg te krijgen ;) Zonder vaseline is het ook goed te doen hoor
Gewoon genoeg isoatie om de socket en zorgen dat er geen gaatjes zitten waar lucht tussen kan.
display gaf iets van -28 aan
CPU weet ik helaas niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 02 May 2003 @ 22:26:
Ik had er wat foam tussen de CPU en Socket gedaan. Ook heb ik vaseline gebruikt. Vaseline werkt perfect alleen moeilijk weg te krijgen ;) Zonder vaseline is het ook goed te doen hoor
Gewoon genoeg isoatie om de socket en zorgen dat er geen gaatjes zitten waar lucht tussen kan.
display gaf iets van -28 aan
CPU weet ik helaas niet meer :)
vasaline heb je zo weg met een wattestaafje, wat irri is als je sealstring in contanct is geweest met je vasaline, bijna niet meer weg te krijgen, gewoon een soort modder, mijn hele handen waren zwart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 02 May 2003 @ 21:25:
[...]

heb ik toen maar wel gedaan. temps waren 24c load en prom gaf -28 aan. 2700 Mhz 1.98 volt 215 mhz fsb.
je zegt nu dus omdat het geisoleerd is is de temp 24 graden dat meet die temp metertje onder de isolatie stuff right, maar dan zeg je me prom gaf -28 aan, das niet de cpu temp hoor.... das de temp van het koperen blok. je cpu temp kan bv -15 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 22:29:
[...]

vasaline heb je zo weg met een wattestaafje, wat irri is als je sealstring in contanct is geweest met je vasaline, bijna niet meer weg te krijgen, gewoon een soort modder, mijn hele handen waren zwart :(
haha komt me bekent voor :)
echt een t*ring zooi wordt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( :

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/prometeia-stuk.jpg

Waar kan ik dat laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 15:47
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 10:09:

[afbeelding]

Wat heb jij gedaan :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 10:09:

[afbeelding]

dat ziet er niet zo best uit, smokey tha bandid had laatst een scheur, dit heeft hij ergens laten repareren, meschien moet je is contact met hem opnemen.

EDIT: hoe is dit eigenlijk gebeurt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klussend zusje... Waarom gaat hij niet direct aan?...

Hmmm...

Friemel, Friemel... Aha, nu gaat hij aan! Kast dicht, en *grrrr* neemt ze de slang mee :/
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 10:13:
[...]

dat ziet er niet zo best uit, smokey tha bandid had laatst een scheur, dit heeft hij ergens laten repareren, meschien moet je is contact met hem opnemen.

EDIT: hoe is dit eigenlijk gebeurt?
Waar kan ik hem vinden? Ik ben nog 'n beetje nieuw hier op GoT |:(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 10:13:
[...]

Klussend zusje... Waarom gaat hij niet direct aan?...

Hmmm...

Friemel, Friemel... Aha, nu gaat hij aan! Kast dicht, en *grrrr* neemt ze de slang mee :/

[...]

Waar kan ik hem vinden? Ik ben nog 'n beetje nieuw hier op GoT |:(
chipcon wordt je iig té duur:
Normally it is not something we fix as since it is not covered by the warranty (see terms and conditions), so the customers who break their thermal bus would have to buy a whole new system.

However, we have been talking about this with our sub suppliers and made an arrangement with them, so that they can mount a new thermal bus on the defect units.

The hose itself can’t be fixed so we will need to exchange the whole thermal bus with microfreezer and everything and then refill the entire system.

The price for this will be 235 Euro without V.A.T and shipping.

We know this sounds rather expensive but it will still be cheaper than buying a whole new system thought, which is why we have decided to offer this service.

Best regards

Chip-Con Support Department
(pagina 8 )

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 10:09:

[afbeelding]

Ik neem aan dat je het zelf open hebt geknipt om te kijken wat er aan de hand is , want het ziet er wel erg extreem uit?
Mijn slang is ook een keer gebroken en ik heb met petervandamned afgesproken dat hij het zou maken. Hij kent iemand die last het weer aan elkaar .

[ Voor 12% gewijzigd door MrDirect op 03-05-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik weet wel een adresje daarvoor als je even contact met me opneemt kunnen we er verder op ingaan :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Vatt schreef op 03 May 2003 @ 12:23:
[...]

Ik neem aan dat je het zelf open hebt geknipt om te kijken wat er aan de hand is , want het ziet er wel erg extreem uit?
Mijn slang is ook een keer gebroken en ik heb met Peter van Dam van de oc-shop afgesproken dat hij het zou maken. Hij kent iemand die last het weer aan elkaar en vult hem met gas naar keuze ;-) Dus gelijk even R404a erin en gaan met die banaan ;-)
Idd nu alleen nog 1 vraag hoeveel gram R404A kan er maximaal in de compressor zonder dat het heel erg veel invloed heeft op de levensduur.

Ik meen 40 gram

Nu heb ik trouwens ook een aansluiting op me prom dat hij gewoon weer hervult kan worden zonder teveel moeite.
Van de week ga ik met een m8 me prom testen icm R404a dus van de week daarover meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
heren

passen we wel op met de wetten op deze gassen !!!
er zijn regels voor en niet iedereen mag zomaar dit doen
de stek licentie heb je nodig volgens mij

verder advies aan een ieder die net als ik vaker dan hem lief is de vaporator erop en af haalt. Ik gebruik van die isolatie materialen voor verwarming daar duck tape omheen

man je kan dan echt de slang niet nekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
petervandamned schreef op 03 mei 2003 @ 12:42:
verder advies aan een ieder die net als ik vaker dan hem lief is de vaporator erop en af haalt. Ik gebruik van die isolatie materialen voor verwarming daar duck tape omheen

Uh, pics please :) ?
Waar doe je dan tape omheen? Daar waar die bij mij toen ook afgebroken was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
petervandamned working @hose projekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

petervandamned schreef op 03 mei 2003 @ 12:42:
heren

Komt goed een m8 van me is monteur van oa aircos ;) dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, ben benieuwd martijn, je hebt wel het voordeel van je verlengde slang, toen ik 1e pic zag vroeg ik daarom ook meteen om je temps, omdat ik d8 dat er al R404a inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 03 May 2003 @ 12:42:
heren

lekker hoor, beetje gas inademen gne gne :D ik ga over een weekie of 3 ff langs me addressie en /me gaat zijn vapo met r404a begassen })

maaruh, idd je hebt een stek licentie ofzoiets nodig voordat je met die gassen mag gaan spelen enz.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 22:58:
[...]

je zegt nu dus omdat het geisoleerd is is de temp 24 graden dat meet die temp metertje onder de isolatie stuff right, maar dan zeg je me prom gaf -28 aan, das niet de cpu temp hoor.... das de temp van het koperen blok. je cpu temp kan bv -15 zijn
jah dat weet ik. maar zoals few zij beetje on topic blijven :)
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 15:38:
[...]

lekker hoor, beetje gas inademen gne gne :D ik ga over een weekie of 3 ff langs me addressie en /me gaat zijn vapo met r404a begassen })

maaruh, idd je hebt een stek licentie ofzoiets nodig voordat je met die gassen mag gaan spelen enz.
uhm ga ik ff na kijken mischien wil ik dat ook wel als het veel beter is en niet te duur :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 15:38
ik koop er binnekort ook wel 1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey SmokeyTheBandit,

Hoe groot is de kans tot slagen dat je hem weer werkend krijgt?

Aangezien ik hem aan iemand kan verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gipsy King schreef op 03 May 2003 @ 17:49:
ik koop er binnekort ook wel 1 :9
hehe :D ik zag ze mach II al voor 810 @ oc-shop staan. wel en de oude prom kast dus niet die lian li met mach II stikker in wiondow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 18:10:
Hey SmokeyTheBandit,

Hoe groot is de kans tot slagen dat je hem weer werkend krijgt?

Aangezien ik hem aan iemand kan verkopen :)
verkoop je je prometeia .. ik ben ook zeeeer geinteresseerd :) (sorry dat het in dit topic moet, maar helaas is er geen pm regeling op got ;)) Das die verrotte dus ;) laat maar :D

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-05-2003 18:29 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 03 May 2003 @ 18:28:
[...]

verkoop je je prometeia .. ik ben ook zeeeer geinteresseerd :) (sorry dat het in dit topic moet, maar helaas is er geen pm regeling op got ;)) Das die verrotte dus ;) laat maar :D
Ik ben ook al 2 maanden op zoek naar 'n nieuwe Prometeia, omdat mijne dus al kapot was...

En ik had geen zin om nog een nieuwe te kopen, dat is veels te duur... :'(

En toen stuitte ik op Tweakers.net + GoT.

(Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel een beetje jammer dat ze lopen te asen op je Prom terwijl ik net zo hard er veel voor had moeten betalen ooit, en dat ze dan maar 100-150 euro bieden, sorry hoor...)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 18:37:
[...]

Ik ben ook al 2 maanden op zoek naar 'n nieuwe Prometeia, omdat mijne dus al kapot was...

En ik had geen zin om nog een nieuwe te kopen, dat is veels te duur... :'(

En toen stuitte ik op Tweakers.net + GoT.

(Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel een beetje jammer dat ze lopen te asen op je Prom terwijl ik net zo hard er veel voor had moeten betalen ooit, en dat ze dan maar 100-150 euro bieden, sorry hoor...)
Tja.. echt rot, maar ik bied voor een 2ehands unit 300-350 euro, vind ik eigenlijk wel een mooi bod, maar zoek met al 2 weken fulltime de pleuris :(

Kunnen we van dit topic niet beter het grote prometeia topic maken , ipv OC topic ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 03 mei 2003 @ 18:42:
[...]

Tja.. echt rot, maar ik bied voor een 2ehands unit 300-350 euro, vind ik eigenlijk wel een mooi bod, maar zoek met al 2 weken fulltime de pleuris :(

Kunnen we van dit topic niet beter het grote prometeia topic maken , ipv OC topic ?
En dan nog, ik heb er nog € 789 voor neergelegd...

En dan voor 300-350 verkopen, hoeveel verlies maak je dan wel niet... En dan heeft de koper ook nog eens de zekerheid dat hij goed werkt, en dat heb ik bijv. nooit gehad, kapot krijgen, is geen garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09 18:57
Geen garantie als je hem kapot krijgt geleverd? Dat lijkt me heel erg sterk.. Volgens de europese wetgeving heb je iig recht op 2 jaar garantie, laat staan geen garantie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik krijg nu ook geen garantie omdat hij kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ff naar chipcon mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik al gedaan, en nooit antwoord op gehad (6-7 weken geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 00:17:
Heb ik al gedaan, en nooit antwoord op gehad (6-7 weken geleden)
Bij Chip-Con krijg ik altijd binnen een paar uur antwoord. Super sevice :)
Misschien mailtje niet aangekomen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
ff een updat wat betreft de hose
ziet er niet uit maar helpt wel als je veel wissel van mobo en proc

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/peter/ufo/4-mei/hose/P1010001.JPG

zo normaal erg slapjes !!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/peter/ufo/4-mei/hose/P1010002.JPG

cv buis isolatie

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/peter/ufo/4-mei/hose/P1010003.JPG

ff erom heen en dan ducktape erom helaas was mijn rol op :(dus dan maar aluplakband

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/peter/ufo/4-mei/hose/P1010005.JPG

extra beschermd tegen beschadigingen vooral belangrijk als je net als ik geen kast gebruik.

wel ff handig om bij PIV's je moederbord tray ff aan te passen
wissel nu van proc in 10 min

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/peter/ufo/4-mei/hose/P1010004.JPG

peter-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt hij daar extra stug van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 13:37:
Lijkt me wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 13:37:
Ik had dat ook gedaan. Werd wel iets stugger, maar je kon hem wel nog goed buigen.
Wat mij wel opvalt is hoe weinig rol string Peter gebruikt
Ik had er veel van moeten gebruiken wil ik geen condens krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 04 May 2003 @ 08:32:
ff een updat wat betreft de hose
ziet er niet uit maar helpt wel als je veel wissel van mobo en proc

*foto*

zo normaal erg slapjes !!!!!

*foto*

cv buis isolatie

*foto*

ff erom heen en dan ducktape erom helaas was mijn rol op :(dus dan maar aluplakband

[afbeelding]

extra beschermd tegen beschadigingen vooral belangrijk als je net als ik geen kast gebruik.

wel ff handig om bij PIV's je moederbord tray ff aan te passen
wissel nu van proc in 10 min

*foto*

peter-out
ik ga je niet de modders award geven :D maar die alu ducktape ziet er best wel leuk uit moet ik zeggen, en omdat het lekker stug is net zoals een vapo hose, kun je hem gewoon niet breken
offtopic:
ik ken mijn vapo hose iig niet breken :+ koeltechnicus heeft me laten zien hoe flexibel die is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 14:21:
[...]

ik ga je niet de modders award geven :D maar die alu ducktape ziet er best wel leuk uit moet ik zeggen, en omdat het lekker stug is net zoals een vapo hose, kun je hem gewoon niet breken
offtopic:
ik ken mijn vapo hose iig niet breken :+ koeltechnicus heeft me laten zien hoe flexibel die is 8)7
VapoChill is een goedkopere oplossing, maar koelt zeker beduidend minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 14:28:
[...]

VapoChill is een goedkopere oplossing, maar koelt zeker beduidend minder?
zow goedkoop is die niet hoor, en mijn classic doet het nog goed tegenover een prom hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Ik denk dat een Prometeia -40 wordt en een VapoChill -20 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 16:38:
quote uit beginpost:

Voor Prometeia® vs Vapochill® reviews zie: :)
http://www.hardware-testdk.com/test_show.asp?id=1021
http://www.active-hardwar...views/div/prometeia-3.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-testdk.com/images/litteratur/1022-5.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-05-2003 16:46 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 16:38:
R404a classic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Ben benieuwd naar result
Kast wat ik tot nu toe heb gezien is erg 8) Wanneer kunnen we hem bewonderen :)
Toch wel jammer dat ik mijn Prommie niet meer heb. Ik heb nog geen spijt dat ik hem heb weggedaan :)

[ Voor 27% gewijzigd door ken op 04-05-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet? Ik zou het wel hebben als ik jouw was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 04 May 2003 @ 20:34:
[...]

Ben benieuwd naar result
Toch wel jammer dat ik mijn Prommie niet meer heb. Ik heb nog geen spijt dat ik hem heb weggedaan :)
oc-days ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 04 May 2003 @ 20:34:
[...]

Ben benieuwd naar result
Waarom heb je nog geen spijt, en waarom heb je hem dan weg gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ziet hier meestal prom rond de -38 en cpu rond de 0 graden in mbm...Ik heb dan wel het socket helemaal enzow met vaseline ingesmeert dus ook in het midden waar me temp sensor zit...dus ik denk dat cpu'tje toch wel onder de 0 zit... 1800+ @ 1921 mhz...jaa jaa kut oc maar ik heb nog niet echt zitten oc-en..gwoon ff fsb op 166 gezet. (nog niet echt tijd gehad om echt te oc-en --> lans ed)

[edit]
Pc staat nu al hele dag aan, prom @ -34 en cpu @ 4 graden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nou ik ga vanavond, sjit toch morgenochtend, mijnus halen. Black, met case, voor 450 op de kop getikt bij een gast die er vanaf wou (vond het te technisch). Ik denk dat jullie nog wel wat vragen van me krijgen.. maar ik haal iig alle instalation guides erbij etc :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-05-2003 10:22 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damnit Tutti-frutti... :(

Ik zit hier met een kapotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 03 May 2003 @ 12:27:
Ik weet wel een adresje daarvoor als je even contact met me opneemt kunnen we er verder op ingaan :) :)
Ik kan je niet mailen, je adres is niet goed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 13:15:
[...]

Ik kan je niet mailen, je adres is niet goed :'(
idd zodra ik naar zijn adres mail krijg ik een fout, maar hij kan er wel mee online komen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar hoor 8)7

Maar ik ben naar de lokale airco-zaak geweest met m'n PC en daar staat hij nu, ze repareren hem voor € 50...

Maar voor deze ene keer zei die omdat ik goede klant was (heel huis is hier aircondishined (of hoe je het ook schrijft :) ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:46:
Raar hoor 8)7

Maar ik ben naar de lokale airco-zaak geweest met m'n PC en daar staat hij nu, ze repareren hem voor € 50...

Maar voor deze ene keer zei die omdat ik goede klant was (heel huis is hier aircondishined (of hoe je het ook schrijft :) ))
moet je ook naar een koeltecnicus gaan gespecialiseerd in het fixen van koel apparaten..

niet een airco bedrijf, die hebben het veelste druk met het " grotere " werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 17:41:
[...]

moet je ook naar een koeltecnicus gaan gespecialiseerd in het fixen van koel apparaten..

niet een airco bedrijf, die hebben het veelste druk met het " grotere " werk.
Je lijkt wel een verkoper die hem iets probeerd af te praten. Iemand die bij een airco bedrijf werkt, kan het misschien heus wel oplossen hoor. Ik hoop in ieder geval dat je (El Mejor) voor weinig je prometeia kan laten fixen, en anders kan je smokey_the_bandit0@hotmail.com contacten met msn. Die heeft ook connecties, maar volgens mij werkt diegene ook bij een airco bedrijf.. en 50 euro is goedkoper dan verzenden naar friesland + de kosten ;)

Ik hoor net van hem dat hij zn barton op 236 mhz fsb heeft draaien ! (@2710 mhz, een 2500+)

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-05-2003 21:25 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben daarnet gebeld door ze, ze kunnen er R404a voor me inpompen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 06 May 2003 @ 17:51:
[...]

Je lijkt wel een verkoper die hem iets probeerd af te praten. Iemand die bij een airco bedrijf werkt, kan het misschien heus wel oplossen hoor. Ik hoop in ieder geval dat je voor weinig je prometeia kan laten fixen, en anders kan je smokey_the_bandit0@hotmail.com contacten met msn. Die heeft ook connecties, maar volgens mij werkt diegene ook bij een airco bedrijf.. en 50 euro is goedkoper dan verzenden naar friesland + de kosten ;)

Ik hoor net van hem dat hij zn barton op 236 mhz fsb heeft draaien ! (@2710 mhz, een 2500+)
uiteraard ken zo'n persoon het probleem oplossen, daar is die gespecialiseerd in, airco's bestaan het grootste deel uit de dezlfde componenten als zon prommetje, ik zeg alleen dat koeltechniek bedrijven meer tijd aan je schenken dan zon airco bedrijf, die hebben het veelste druk dan naar de problemen te luisteren van iemand met een compressortje, maar ik moet daarbij wel zeggen dat hij dan mooi mazzel hebt dat ze het eventjes voor hem willen doen

edit: nee lekker r404a erin doen als die eerst verrot was, mischien trekt dat ding r404a al helemaal niet meer omdat ie verrot was.. ik zou gewoon maar een maandje 134a erin laten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 18:41:
[...]

uiteraard ken zo'n persoon het probleem oplossen, daar is die gespecialiseerd in, airco's bestaan het grootste deel uit de dezlfde componenten als zon prommetje, ik zeg alleen dat koeltechniek bedrijven meer tijd aan je schenken dan zon airco bedrijf, die hebben het veelste druk dan naar de problemen te luisteren van iemand met een compressortje, maar ik moet daarbij wel zeggen dat hij dan mooi mazzel hebt dat ze het eventjes voor hem willen doen

edit: nee lekker r404a erin doen als die eerst verrot was, mischien trekt dat ding r404a al helemaal niet meer omdat ie verrot was.. ik zou gewoon maar een maandje 134a erin laten.
Ach, hij is verrot en verroter dan dat kan die toch niet meer worden :P Gooi der gwoon r404a in :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

El Major let aub op dat je er niet teveel r404a indoet want dan komt er veels te veel druk op die kompressor en daar is hij niet voor geschikt !!!!

Eerders komt het er bij mij ook in en ik doe er ong. 40 gram in dat is nog redelijk te doen zonder te veel bijeffecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Dat zijn de echte Die-hard OCers. Standaard Prometeia is nog niet voldoende :)
Ben wel benieuwd wat deze doet met r404a erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:51:
[...]

Ach, hij is verrot en verroter dan dat kan die toch niet meer worden :P Gooi der gwoon r404a in :P :P
loopt ie lekker vast hehehehe,
ken schreef op 06 May 2003 @ 21:37:
Dat zijn de echte Die-hard OCers. Standaard Prometeia is nog niet voldoende :)
Ben wel benieuwd wat deze doet met r404a erin :)
"als" die het doet dan geef ie erg lekkere temps, en zeker even goed als de Mach II !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:49:
[...]

loopt ie lekker vast hehehehe,
[...]

"als" die het doet dan geef ie erg lekkere temps, en zeker even goed als de Mach II !!!
Marien let toch eens op JCViggen draait al half jaar met r404a erin en die prom doet het nog steeds ;)
Dus het werkt wel ;) :D
De hoeveelheid is iets waar je op moet letten :)

Gun je het ons Prom ownerz niet om op r404a te draaien ofzo ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee :P prom is een slap aftreksel van de vapochill, en vapochill users hadden al eerder r404a, terwijl de prom nog condens zat te kweken :P :)

btw: vind je me avatar wel stoer ? :D

edit 2: uiteraard is dit een geintje.... dus geen bans aan me kont O+

edit 3:

Waarom is de Prometheia van chip-con een slecht aftreksel van de vapochill? Nu post ik hier niet om een vuurtje te stoken ofzo, maar ik beargumenteer mijn nogal scherpe mening over de prom hier,

Asetek was een van de eerste naast kryotech die een Phasechanger de markt op schoof om de overclockers hun temps dusdanig veilig te verlagen door middel, zonder de nodige kosten om bv voor peltiers een tec psu te gaan kopen, en de nodige condens klachten,

uiteraard had vapochill problemen, ze waren de eerste, en van je fouten leer je, zo deed Chip-con dat ook, en ex mede werker van Asetek die op zijn eigen houdje een eigen bedrijf ging maken, zie daar Chip con.

Asetek was revolutioneel voor zijn tijd en nog steeds, der zou dit jaar nog een nieuwe komen volgens mij die kont schopt iig.

Vapochill users waren de eerste die met verschillende gassen gingen vissen, uiteraard waren ook de DIY mensen er die zelfbouw phasers gingen maken net zoals DaBit dat doet enzo, maar deze zijn niet comercieel te koop dus daar weinig meer over.

Nu kan de beslissing komen dat de prometheia velen malen beter koelt dan de vapochill, okee, geef ik groot gelijk op, maar verder ook niet, Chip-con heeft namelijk nog steeds problemen met een slechte condens control, en die evaporator head is ook nog eens huge, die missien nog problemen gaat leveren met toekomstige moederborden.

Als je de Prom vergelijkt met de vapochill zie je een paar grootte verschillen, de prometheia is verder gegaan waar vapochill al zon beetje geperfectioneerd is, in design kwa evaporator head, en dat was het zon beetje, de compressor van de prom is groter en dus zijn de temps een stuk lager, maar performance / prijs ratio vergeleken met de Classic vapo r404a tegen de Standaard prom kickt de vapo de proms aars.

zo dit was me wel weer een gesprekje :P uiteraard is dit eeigenlijk een prometheia overclocking topic maar goed, oh en let er niet op dat ik prometHeia iedere keer zeg, dat ben ik nou eenmaal gewend, Peter zegt ook altijd fasechargers ofzoiets altijd :P dus, anyway back on topic waar blijven nouw die resultaatjes ?> 8)7

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 23:23:
nee :P prom is een slap aftreksel van de vapochill, en vapochill users hadden al eerder r404a, terwijl de prom nog condens zat te kweken :P :)
Ehmmmm ik zou eens goed kijken naar de titel van dit topic en dan je msges ff wijzigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anyway back on topic waar blijven nouw die resultaatjes ?> 8)7
ik denk dat ik volgend weekend wel een result heb van mijn 1800+ (ligt eraan of de puntjes op de I zetten van mijn mod mee of tegen gaan zitten, ook druk druk druk @ school :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

prometheia overclocking topic maar goed, oh en let er niet op dat ik prometHeia iedere keer zeg, dat ben ik nou eenmaal gewend, Peter zegt ook altijd fasechargers ofzoiets altijd :P dus, anyway back on topic waar blijven nouw die resultaatjes ?> 8)7
Zo zo jij maakt dus express typos 8)7 :P
Nou hier een result :) >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/ownage.JPG

http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/ownage.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-05-2003 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg kruisje Smokey ;)

Trouwens, ik doe het er niet zelf in... Ik laat het gewoon doen...

Ik belde ze op en ik vroeg: "Ze praten hier over R404a, is het mogelijk dat je dat er bij mij ook in doet? Ik begreep dat er +/- 40 gram in kan... Geen probleem meneer, dat kunnen wij er zo in doen, hebben wij ook de techniek voor dat er niet te veel en niet te weinig in zit."
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste