Toon posts:

[medion] Defecte pixels midden in het scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In het begin trilde mijn beeldscherm de hele tijd iets (in de bovenhoeken). Nu zit er plotseling een zwart vlekje midden in het scherm. Als je het scherm rood/blauw/groen maakt en met de loep bekijkt kun je precies zien dat een aantal dots in het midden gewoon blijven hangen. 2 pixels blijven dus blauw (al is het hele scherm rood), 3 groen en 2 rood (ongeveer zoiets). Behalve als het stuk zwart is, dan zijn alle pixels uit (lijkt iig zo). Het scherm op een andere pc / resolutie zetten werkt ook niets, de dode pixels blijven op exact dezelfde plaats zitten.

Vallen deze dead pixels (zijn dat het wel) onder de garantie?
Waardoor kunnen die dode pixels opeens in het scherm komen? (ik dacht dat dit een probleem van TFT's was).

Het is trouwens zo'n medion (aldi) 19" monitor.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of het onder de garantie valt kan je het beste aan Medion vragen. Je kan ze mailen/bellen/faxen etc.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

boesOne

meuh

En als de pixels niet onder garantie vallen zeg je gewoon dat het scherm trilt in de hoeken.. Dikke kans dat ze gewoon een koerier langs tiefen die een TFTtje komt afleveren.. Die gaat heus niet checken hoe of wat.. of heb je carry in garantie ?

* boesOne vind dat de oems best wat kunnen lijden !

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 15-12-2002 00:19 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Het gaat waarschijnlijk om een stofje oid op het schaduwmasker van je beeldbuis. Dat masker zit erin om te zorgen dat de elektronen van kanon 1 bv. alleen op de blauwe fosforen terecht komen, enzovoorts. Het is een stuk metaal met evenveel hele kleine gaatjes als de resolutie van je buis. In CRT-fabrieken willen ze nog wel eens een mep met een rubber hamer geven om zo'n deeltje van het schaduwmasker af te krijgen. Op eigen risico toepasbaar op jouw situatie, natuurlijk ;)

Mocht dat niet helpen/ jij dat niet willen: Medion bellen inderdaad. Hun service schijnt goed te zijn.

edit: Ik heb niet goed gelezen, het bovenstaande geldt als er pixels het niet doen. Pixels die het wel doen als het beeld 100% zwart zou moeten zijn klinkt ernstiger. <- hier stond onzin.

Het gaat wel om een fout in je schaduwmasker, maar niet om een deeltje erop, maar een defect (gat te groot/ op verkeerde plaats), als ik een gok moet doen. Neem contact op met Medion. :tide

[ Voor 32% gewijzigd door Zpottr op 15-12-2002 00:26 ]

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alle pixels zijn uit als het beeld zwart is, maar als het beeld idd helemaal rood is komen er in dat "zwarte gat" allemaal kleine dots van de drie basiskleuren. Ik denk dus dat dat het probleem is. Ik snap alleen niet dat de hoeken van de monitor eerst trilde (dat was dus plotseling weg en toen deden die pixels raar). Ut ene probleem is dus verwisseld voor het andere :(

maar iig bedankt, ik ben hier al veel mee geholpen. T'is wel handig om met voorkennis een discussie te beginnen bij die helpdesk :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
-boesOne- schreef op 15 december 2002 @ 00:18:
En als de pixels niet onder garantie vallen zeg je gewoon dat het scherm trilt in de hoeken.. Dikke kans dat ze gewoon een koerier langs tiefen die een TFTtje komt afleveren.. Die gaat heus niet checken hoe of wat.. of heb je carry in garantie ?

* Pollewob vind dat de oems best wat kunnen lijden !
Ik vind dat dat simpelweg onder oplichting valt. Bijna hetzelfde als een monitor willens en wetens slopen om een nieuwe te krijgen :/

De monitor van de topicstarter is trouwens geen TFT maar een 19" CRT :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, ik zal ze morgen iig ff opbellen, volgens de site is de helpdesk ook op zondag open. Ik heb alleen gehoord dat enkele dead pixels bij TFT's niet onder de garantie vallen, dus ik dacht dat dit misschien ook het geval kon zijn bij CRT's.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

boesOne

meuh

Pollewob schreef op 15 december 2002 @ 00:27:

[...]
Ik vind dat dat simpelweg onder oplichting valt. Bijna hetzelfde als een monitor willens en wetens slopen om een nieuwe te krijgen :/

De monitor van de topicstarter is trouwens geen TFT maar een 19" CRT :)
Ja dat klopt ook wel. Kan moreel gezien zeker niet door de beugel... Niet doen dus ! O-)

Damn.. en CRT.. ik dacht ook al wat zit die Zpottr over hamers te praten.. goed.. ik hou mijn mond al :P

* boesOne haat dode pixels in TFT's vandaar..

[ Voor 19% gewijzigd door boesOne op 15-12-2002 02:21 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1