[PHP] md5 manier om mee te coderen (ook webpages?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heyz :) ik zat eens te denken is het enigsinds mogelijk een site (source) oid te coderen met MD5 zodat men het niet kan stelen (de source)

gewoon een vraag die ik me afvroeg niet dat ik het wil gebruiken maar is het TOEPASbaar ? :)
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Nope. Sowieso is MD5 one-way; als je het codeert, is het niet meer te decoderen.

En volgens mij bedoel je zoiets als dit topic:
[rml][ java] uitschakelen van bewerkingsoptie[/rml]

[ Voor 41% gewijzigd door gorgi_19 op 14-12-2002 22:41 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ja het is mogelijk, maar weinig behulpzaam, het binnenkrijgen van een onleesbare string is funest voor e beozkersaantallen
het decoderen is juist het knelpunt;
MD5 is niet eenvoudig te decoden, en werkt enkel juist op het checken van de decoded strings :

wil je een website kunnen weergeven moet het weer gedecodeert worden en dat maakt het dus eenvoudig te kraken (zie de enorme lijst topics over het hiden van source in W&G).
MS heeft zo'n functie om eenvoudig binnen javascrip te encoderen, echter dit is ook eenvoudig te kraken (bv. door in je location; javascript: window.alert(document.body.outerHTML) te doen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf je wel te vertellen, dat als het nodig is om alle informatie voor de bezoeker te verbergen, dat je ergens anders iets verkeerd doet.

De eeuwige vraag is dus: waarom zou je het willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 00:13:
Ik durf je wel te vertellen, dat als het nodig is om alle informatie voor de bezoeker te verbergen, dat je ergens anders iets verkeerd doet.

De eeuwige vraag is dus: waarom zou je het willen?
mischien zou hij het willen als beveileging voor betaalde scripts ofzo?
zoiets als 'zend encoder' dus, maar dan gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:39:
[...]

mischien zou hij het willen als beveileging voor betaalde scripts ofzo?
zoiets als 'zend encoder' dus, maar dan gratis ;)
Zend is voor PHP = Serverside.

NAar mijn idee bedoeld TS Clientside coderen (wat imho nutteloos is)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:29
als jij je code zou coderen, zouden mensen een md5 output te zien krijgen... dus niet tabellen, frames en whatever, maar iets in de trant van:
zkjhdFESFsleGFSvceF :P
Daar schiet je ook niet veel mee op, toch? Met bron weergeven kun je zien wat de output in de browser is, en de output wordt niet in een bepaald (server-side) bestandje gezet, waarmee ik bedoel dat je niet 2 verschillende 'broncodes' kunt hebben: een bron (als in: bron weergeven in MSIE) en de pagina (als in: de output, de HTML die je uiteindelijk te zien krijgt).

Edit:
en zoals gezegd, md5 kun je niet decoderen. ook al zou dat kunnen, dan zou je dus eerst al je code coderen, om hem vervolgens te decoderen, om hem dáárna weer in de browser te laten zien. dat zou betekenen dat je uiteindelijk gewoon wél de source ziet :)

[ Voor 22% gewijzigd door eXtReMeBiE op 15-12-2002 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
Typisch geval van topic close.
md5 is oneway zoals hier al eerder vermeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Wat zou je ermee willen, maak dan je (html) source zo complex dat ze er niets mee kunnen...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Dat is toch juist de bedoeling van html dat je dat doorgeeft aan je client?

Zo enorm moeilijk is html source nou ook weer niet te schrijven, als iemand html van mij jat vind ik dat eigenlijk wel best, dan weet ik tenminste dat die zut in mijn eigen browser werkt. ;)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Als je iets codeert,
hoe moet een browser het dan nog uit kunnen lezen :s

Ennuh, boeie dat andere het jatten, andersmaken ze wel een printscreen of vissen ze de images uit de tem. inetfiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Als je niet wilt dat iemand over data kan beschikken, dan moet je hem deze simpelweg niet geven :)
Je kan verbergen wat je wilt, maar one-way or another, als jij het nog wilt gebruiken, zul je het moeten decoderen en dan kan men het ook :)
Pagina: 1