Toon posts:

DHCP automatisch??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een ICS op ons netwerk thuis, maar zodra de server ( die het internet deelt en DHCP adres toewijst ) opnieuw opstart wijzen de clients zichzelf een automatisch persoonlijk adres toe. iets van 296.123.333.0 ofzo terwijl het in de range van 192.168.x.x moet liggen. Nu moet ik telkens elke pc bijlangs gaan om dit opnieuw in te stellen anders werkt ICS namelijk niet. Ik vind het vreemd dat windows dit niet automatisch doet. Bestaat hier geen oplosing voor?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

296.123.333.0 zal moeilijk gaan aangezien er maar 4x 8 bits zijn (max 256 per stukje dus)

je bedoelt waarwschijnlijk een 169.254.x.x ip ;)
Dat geeft hij zichzelf als hij de dhcp server niet kan bereiken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Predator schreef op 14 december 2002 @ 22:20:
296.123.333.0 zal moeilijk gaan aangezien er maar 4x 8 bits zijn (max 256 per stukje dus)
als dat vaker gebeurt, waarom zou je dan op de PC's die toch altijd aan dat netwerk hangen de instellingen niet vast inkloppen, en als er een x een pc bijkomt, en de dhcp werkt, dan zijn er geen problemen
als dhcp niet werkt, dan moet je of handmatig een ip in gaan kloppen, of een instelling op de pc gaan doen, als die al bestaat, zodat er een ip wordt toegekend...oftewel gewoon handmatig ff inkloppen...

beetje vaag verhaaltje van me, maar ik zie dus het nut van een dhcp server niet helemaal, aangezien ie telkens plat ligt :)

[ Voor 8% gewijzigd door veldmuis op 14-12-2002 22:24 . Reden: /nietgoedgelezen-opmerking weggehaald :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan wel, alleen als ik zelf een IP adres instel werkt ICS niet meer, en dat is niet zo plezierig.

Verwijderd

Er bestaat een registry-"hack" voor dat je deze "auto-IP" functie in windows disabled.
Voornamelijk in W98 erg irritant , omdat je na een 169.a.b.c adres moet rebooten

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met dit probleem. Is er niet een progje voor die dit automatisch doet??

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06
Uhm, als de server plat gaat dan houden de clients als die al een ip-adres toegewezen hebben gekregen toch gewoon dat adres? Je moet er dus gewoon voor zorgen dat de server aan staat als je de andere pc's aanzet.

Anders maak je toch geen gebruik van DHCP en geef je alle clients handmatig een ip adres. Dus 192.168.0.x met als subnetmask 255.255.255.0 en als gateway 192.168.0.1
Pagina: 1